Vanochtend in het Financieel katern van de Telegraaf, de inflatie volgens het statistisch bureau Eurostat van de Europese Unie zat Nederland in juni op 3,2 procent , zie volgende link:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21738940/__Nederland_koploper_bij_inflatie__.htmlIk ben gisteravond bij een bijeenkomst van het pensioenfonds van mijn vroegere werkgever geweest, deze moet volgens de DNB de verplichtingen overdragen naar een andere uitvoerder ( artikel 150 lid b van de pensioenwet ).
Daar lieten ze een grafiek zien met een gemiddelde inflatie over 20 jaar van 2 %, dus 40 % geldontwaarding. Die werd niet bijgehouden door welke uitvoerder dan ook. Met de cijfers van nu lijkt me dat nog te weinig, ondertussen wordt mijn pensioen, in de toekomst over 10 jaar, dit jaar met 6,2 % afgestempeld en is er geen inflatiecorrectie, ik ben benieuwd of er na 10 jaar nog enig pensioenuitkering over blijft.
Ondertussen houdt de ECB de rente laag en bovenal zegt een lachende premier dat ik vooral meer moet consumeren om de economie draaiende te houden, ik dacht het niet.
Mijn probleem is door lage spaarrentes is het met deze inflatie en de VRH ook niet goed meer mogelijk een buffer voor later aan te leggen.