JandeV schreef:
Volgens mij zijn het misdadigers die rechters werk verschaffen, niet ministers.
Fout. De ministers zijn degenen die de rechters werk verschaffen. De ministers maken de wetten waarvan ze eisen dat burgers daarvoor gepakt worden en de rechter ze berecht. De politie heeft niet meer als primaire taak de wet te handhaven. Kijk eens naar het creëren van onduidelijkheid over de maximumsnelheid op de weg en vervolgens eisen dat er een X bedrag aan boetes geïnd wordt. Automatische boete genererende flitspalen maken en laten staan die onjuiste boetes uitdelen door aanhangers een europees gezien extreem lage maximum snelheid toe te kennen en gewone auto's bewust onjuist blijven beboeten alsof ze een aanhanger hadden.
JandeV schreef:
Dank je, ik heb geen voorbeelden nodig.
Of als minister, of als iemand van een departement, of als wie dan ook van een "overheidsorgaan", ze zijn dat allemaal namens de samenleving. Hoe graag je dat ook zou willen, dat gaat zelden of nooit op voor de tegenpartij.
Een minister handelt niet namens de samenleving, anders zaten we niet (meer) in de euro. Van het "pikmeer arrest" heb je zeker ook niet gehoord waarmee de overheid zich volledig buiten de samenleving en boven de wet plaatst. Dat wordt maar niet gerepareerd door de tweede kamer, men vindt het wel comfortabel zelf niet onder de wet te vallen.
JandeV schreef:
Ik snap wel dat je graag een ander licht op de zaak zou werpen en daarom e.e.a. aandikt of afzwakt, dus om in dezelfde sfeer te blijven:
Ik heb er geen moeite mee om zwartspaarders (een Telegraaf-eufemisme), belastingontduikers, oplichters, flessentrekkers en alle lieden van dezelfde pluimage bij de naam te noemen: (witteboorden-) criminelen.
Kijk dan bijvoorbeeld eens naar de fiscale constructies die het koningshuis deed en doet.Wat vindt je daar van?
JandeV schreef:
(En ja, ook overheidsdienaren kunnen in de laatste categorie vallen. Onze democratie wil een afspiegeling zijn van de samenleving, dus hebben wij ook zo onze Berlusconi's. Maar in dat geval verschijnen ze meestal voor de rechter in eigen persoon, ook weer net als genoemde.)
Droom verder. Ooit van rechters Kalbfleisch en Westenberg gehoord? De Zembla documentaire foute officieren van justitie. Of de (net opgestapte) hoogste ambtenaar bij justitie Joris Demmink die nooit onderzocht werd en die op kosten van de staat privé rechtszaken tegen anderen mag voeren en zich op kosten van de staat tegen het OM mag verdedigen voor het onderzoek wat er nu eindelijk loopt, waarvan we maar moeten afwachten of dat onderzoek ook maar enig serieus karakter heeft.
Dit alles houdt in dat je je geen illusies moet maken over de intenties van de minister over Bitcoin.