Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 5:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013 5:02 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
DagobertDuck schreef:
JandeV schreef:
Volgens mij zijn het misdadigers die rechters werk verschaffen, niet ministers.

Fout.

Geconcludeerd kan worden dat we het oneens zijn. Een democratisch beginsel dat vaak te weinig op waarde wordt geschat.

De samenleving dat zijn wij. Er is ook wel geschreven "De samenleving dat ben jij", maar nooit om de indruk te wekken dat alleen de wensen en geboden van Dagobert Duck automatisch door de volksvertegenwoordiging omgezet zouden worden in wetten.
Jij mag gerust de maximumsnelheid voor motorvoertuigen met aanhangwagen te laag vinden, ik vind van niet. De verhoging naar 90 km/h voor bepaalde categoriën is me een doorn in het oog, maar ook ik heb het niet alleen voor het zeggen. Dit "compromis" is in de Tweede Kamer ontstaan. Als je de maximumsnelheid op de weg onduidelijk vindt, is het misschien tijd voor een opfriscursus. Ik heb er in ieder geval geen moeite mee.
Een onterechte boete kun je aanvechten en zal worden kwijtgescholden. Als de boete niet wordt kwijtgescholden is hij waarschijnlijk niet onterecht.
Jouw afkeer van de Euro heb je vaker benadrukt dan dat voorstanders het woord namen, maar dat maakt jouw invloed op de besluitneming nog steeds niet groter. De verkiezingen in Duitsland moeten een voor jou bijzonder pijnlijke uitslag hebben opgeleverd. In één klap is duidelijk dat het aantal eurosceptici helemaal niet zo groot is als enige tijd werd voorgespiegeld, terwijl AfD terloops ook nog even zijn enige natuurlijke partner, de FDP, de nek omgedraaid heeft. Voor de eurosceptici in Nederland ongetwijfeld een startschot om met nog meer verve te verklaren dat er toch echt een meerderheid tegen is, maar langzamerhand wordt een betiteling als "Don Quichotte's" al een eufemisme voor een stel gekkies.

Ongeacht dat ik er een voorstander van ben om sommige bestaande wetten aan te passen, zie ik geen aanleiding om mijn betiteling "crimineel" van toepassing te verklaren op het door jou genoemde voorbeeld. Wat ik ervan vind, doet niet ter zake, net zo min als wat jij ervan vindt. De grenzen van het toelaatbare opzoeken is mensen eigen, dat weet jij als geen ander. Toon aan dat ze een wet overtreden en je vindt me aan je zijde. Als je het niet kunt aantonen, kun je wellicht overwegen deze energie te steken in een stap om werkelijk te komen tot wetswijzigingen. Ik sluit niet uit, dat je dan jezelf aan mijn zijde vindt.

Complottheorieën van een mislukte projectontwikkelaar of van een veroordeelde moordenaar zijn zonder bewijzen nog steeds niet meer dan complottheorieën, hoe vruchtbaar de aarde ook is waar ze bij de Calimero's van deze tijd invallen.

De intenties rond de bitcoin zijn niet bijzonder: Een gebruikelijke omrekenmethode toepassen en belasten in Euro. Belastingontduiking bestraffen op de gebruikelijke manier. Zoals het hoort, in deze goed (zij het niet feilloos) functionerende democratie.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013 5:53 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
JandeV je reageert op iedereen zo voorspelbaar.
JandeV schreef:
Geconcludeerd kan worden

Die conclusie valt niet te trekken omdat je laat zien dingen niet te begrijpen. Dat jij je toevlucht tot statements hoe een ander is en scheldwoorden moet nemen bevestigt dat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2013 7:27 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Bitcoin nu 160 Euro....
Zelfs de meeste kopers in april draaien nu winst...

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013 5:35 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Thuisbezorgd.nl accepteert bitcoins

AMSTERDAM - Bij de etenbestelsite Thuisbezorgd.nl kan voortaan ook afgerekend worden met Bitcoins. Naar eigen zeggen is Thuisbezorgd.nl daarmee de eerste grote Nederlandse website die onlinebetalingen met de virtuele valuta accepteert.

Meer op: http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/gel ... ins__.html

Langzaam maar zeker rukt Bitcoin op.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2013 12:39 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Hackers stelen 1 miljoen euro aan bitcoins

Gepubliceerd: 8 november 2013 07:08
Laatst gewijzigd: 8 november 2013 07:30

In Australië hebben hackers bijna 1 miljoen euro aan bitcoins gestolen bij een 'bitcoinbank'. De kans is klein dat het geld ooit wordt teruggevonden.

Meer op: http://nutech.nl/internet/3623114/hacke ... coins.html

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013 6:51 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Enkele Bitcoins zijn van eigenaar gewisseld voor 300 Euro per stuk, maar intussen is de weg omlaag weer even ingeslagen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013 1:11 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Bitcoin nu op 325 Euro.
Wie is (zijn) nu de grote man(-nen) die ingestapt zijn ?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013 11:31 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
Elke keer als je denkt dat ze nu wel hun top hebben bereikt, schieten ze later weer vrolijk verder omhoog. Best leuk eigenlijk :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013 1:34 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Wat dacht je van $ 650,-?

Gaat lekker. Als je 'm hebt. Ik was van plan bij $ 20,- weer in te stappen, dat gaat even niet lukken.

http://nos.nl/artikel/576635-explosieve ... tcoin.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013 5:14 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
$650,00 ??
Intussen zijn er al een paar van eigenaar gewisseld voor rond 650 EURO.

Citaat:
James d'angelo stelt dat Bitcoin wel eens meer dan 40000 dollar per stuk waard zou kunnen gaan worden. En dat is wat hem betreft zelfs nog zelfs een voorzichtige schatting.
De koersstijging: een bubble of massale adoptie?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013 7:24 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
Haha, wtf. 600?! :shock: :shock: Ik had ze echt moeten kopen :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013 9:35 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Misschien is het nog lang niet te laat (zie de voorspelling van James d'angelo).
Misschien toch wel (ik ken de goede man in ieder geval niet).

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2013 1:48 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Ik vroeg me al af: "Waar blijven ze"? Elke zichzelf respecterende computerfreak gaat nu toch zijn eigen geld creëren?

Succes bitcoin werkt aanstekelijk: van Bbqcoin tot Worldcoin

Kan nog leuk worden, straks.
Duizenden, wie weet hoeveel, van die cryptocurrencies met natuurlijk allemaal hun eigen waarde, die ook nog eens dagelijks jojoot.
Een feest voor mensen die nog terugverlangen naar de tijd van vóór de Euro. Lekker omrekenen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2013 10:36 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Melding vooraf: Onderstaande is geen advies en eventuele besluiten/acties die je op basis daarvan neemt zijn geheel voor eigen risico. Daarnaast geef ik aan dat de genoemde links een "referral-code" bevatten wat betekend dat ik een klein extra voordeel/rekenkracht krijg als iemand die link gebruik. Als je dat niet op prijs steld gebruik dan aub de link niet:

De waard evan de BitCoin alweer 560 Euro (22-Nov-2013) en stijgende (zoalang het duurt natuurlijk). Het blijft een boeiend onderwerp ook als je er wat verder in verdiept. Rekenkundig zit de BitCoin-Economie mooi in elkaar immers is er een maximale omvang van het aantal BitCoins dat kan bestaan (~21 Miljoen stuks). Als dat maximim is berijkt kan de economie enkel groeien daardat de BitCoin meer waard wordt. Niet doordat er "bijgedrukt" kan worden. Bitcoins 'drukken" kan iedereen (tot dat maximum bereikt is) door een zogenaamde Bitcoin-Miner te gebruiken. Veel mensen denken wellicht, "da's lucratief, zelf geld drukken" maar de hardware die nodig is vergt best een investering voordat het echt leuk wordt. Daarnaast zit het BitCoin netwerk ook ten aanzien hiervan mooi in elkaar: door het groeien van het aantal "miners" wordt het "drukken" van BitCoin steeds een beetje lastiger. Om bij te blijven zul je dus moeten blijven investering in de hardware voor die "Bitcoin-miner" al met al n iet weggelegd voor iedereen. Voordeel van BitCoin is wel dat er geen bank tussen transacties zit en ook bewaren kun je doen in je eigen "BitCoin-Wallet". Nadeel is wel dat net als bij cash-Euro's je geen rente-vergoeding krijgt. Eventuele winst maak je dus enkel als de waarde van de BitCoin stijgt: speculatief dus.

Al met al bleef het me boeien en wilde ik beide toch eens proberen: BitCoins bezitten, zelf maken en handelen (speculeren) om wat winst proberen te maken. Naar wat onderzoek en analyse heb ik gekozen voor iets nieuws: BitCoin-Cloud-Mining. Hierbij koop je rekenkracht die professioneel wordt geinstalleerd en onderhouden. Zelf geen lastige zaken hoeven doen. Als je die rekeing kracht gekocht hebt gaat het "BitCoin-minen" vanzelf en worden de BitCOins op je "rekenign" bijgeschreven. Die BitCoins kun je vervolgens gebruiken voor betalingen (online en steeds meer ook off-line) maar ook kun je met de nieuwe BitCoins ook telkens weer nieuwe rekenkracht kopen waardoor je weer meer BitCoins maakt. Bijkomende lucartieve extra: je kunt ook met die reknkracht zelf handelen (duurder verkopen dan kopen = winst). Al met al voor mij een leuk avontuur waar ik vandaag aan begonnen ben. Het is verbluffend eenvoudig om mee te beginnen maar het is wel aan te bevelen dat je wat ervaring hebt met "normaal" speculeren/handelen van aandeln etc. daar lijkt het erg namelijk op. Het mooie is dat je 24/7 kunt handelen (zover ik nu heb kunnen zien) wat het ideaal maakt voor ieders dag/week ritme.

Deze twee simpele stappen heb ik gedaan (Kennis van engelse taal noodzakelijk):
Ten eerte moet je een speciaal account aanmaken. Lijkt een beetje op het aanmaken van een beleggings-rekening: Account Openen bij CEX.IO. Na het openen van een account kun je pas gaan acties uit gaan voeren als je ook BitCoin op je account hebt staan. Er zijn diverse manieren om dat te doen. Ik heb gekozen voor een hele snelle (en niet de goedkoopste, die is veel lastiger en duurt veel langer): middels iDeal laten storten. Om BitCoins te kunnen storten heb je je "BitCoin-Adres" nodig wat je vind in het "Balance" Menu van CEX.IO. Als je die hebt is het een fluitje van een bitcoin-cent: Maak middels iDEAL BitCoins over naar je rekening via BITONIC

Na goedkeuring zie je de BitCoin(s) op je rekening erbij komen en kun je gaan handelen. Daarna is het zelf bepalen wat je wilt doen: handelen in rekenkracht of gewoon BitCoins minen en af en toe als de koers goed is winst pakken. Maar omdat ik zelf pas vandaag begonnen ben ben ik daar nog niet aan toe gekomen!

Wat heb ik tot nu toe bereikt: Ik heb 1 Bitcoin gekocht en daarmee kon ik 12,42 GH/s kopen waarmee ik ongeveer 0,01 BitCoin per dag kan maken naar 10 dagen zou dat dus 0,1 Bitcoin zijn. Als ik dan mijn aangekochte rekenkracht weer kan verkopen voor 1 BitCoin is dat 10% Rendement in 10 dagen! Mits de koers van de BitCOin natuurlijk niet gezakt is. Al met al best spannend om een keer uit te proberen. Imeers: je leert het meest door het zelf te ervaren en niet door enkel aan de zijlijn mee te kijken :)

Ik zal over een tijdje de status en mijn ervaring tot dan toe met jullie delen.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2013 11:01 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Ik wens je veel succes met je onderneming en dat meen ik echt, maar
Citaat:
immers is er een maximale omvang van het aantal BitCoins dat kan bestaan (~21 Miljoen stuks)

is dat nu wel zo?

Zijn er straks niet 21 miljoen Bitcoins, 21 miljoen flutcoins, 21 miljoen bbcoins, enz.enz.?

Zou je niet beter overwegen hier de SI-coin te introduceren?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO