Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 12:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2013 11:11 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Aan de andere kant:
Noor kocht Bitcoins voor 18,50 euro, heeft nu ruim 6 ton
Dit bericht stamt van 21-10.
Citaat:
'Eerder dit jaar ging ik snel op zoek naar mijn paswoord, maar ik had het gecodeerd. Toen ik me eindelijk de combinatie weer herinnerde, wachtte me een aangename verrassing. Ik had 5.000 bitcoins, wat evenveel waard is als 615.000 euro. Een vijfde van het bedrag ruilde ik in voor contant geld, waarmee ik een appartement kocht in de wijk Toyen, een van de rijkere delen van Oslo.'
Hij zou nu dus nog 4.000 bitcoins moeten hebben en die vertegenwoordigen op dit, maar dan ook alleen op dit moment alweer een waarde van iets meer dan 2 miljoen Euro.

Misschien heb je de stap van je leven gezet.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 nov 2013 5:12 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Bitcoin doorbreekt grens van duizend dollar
Citaat:
De waarde van virtuele valuta bitcoin is vandaag de mijlpaal van duizend dollar gepasseerd.

De waarde van bitcoins maakt de afgelopen maanden een enorme groei door. In januari van dit jaar lag de waarde van een bitcoin nog onder de twintig dollar.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013 12:12 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Man gooit harde schijf weg met 5,5 miljoen euro aan bitcoins
De Engelsman James Howells gooide afgelopen zomer per ongeluk een harde schijf in de prullenbak met 7.500 bitcoins. De totaalwaarde bedraagt ongeveer 5,5 miljoen euro.
Meer .....

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013 12:37 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
1500 schreef:
Man gooit harde schijf weg met 5,5 miljoen euro aan bitcoins


Een harde schijf kan ook kapot gaan. Ben je dan ook je geld kwijt ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013 2:05 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Het geld hoeft men niet kwijt te zijn:
http://bitcoin.org/nl/beveilig-uw-portemonnee
Citaat:
Maak back-ups van uw portemonnee
Indien op een veilige plek opgeslagen, kan een back-up van uw portemonnee u beschermen tegen computeruitval en menselijke vergissingen. U kunt op deze manier ook uw portemonnee herstellen als uw mobiele apparaat of computer is gestolen, mits u uw portemonnee hebt versleuteld.

Citaat:
Het is goed om niet afhankelijk te zijn van één enkel punt waar iets mis kan gaan, een zogenaamd 'single point of failure'. Als u een kopie van uw back-up op verschillende plaatsen opslaat is het onwaarschijnlijker dat een ramp u van uw bitcoins berooft; bijvoorbeeld als uw huis afbrandt. U kunt ook overwegen om uw back-up op verschillende media op te slaan, zoals op USB-sticks, op papier en op cd's.
Algemene informatie op o.a.: http://bitcoin.org/nl/hoe-het-werkt

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013 12:08 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
1500 schreef:
Man gooit harde schijf weg met 5,5 miljoen euro aan bitcoins
Lijkt mij een typisch geval van "wat zal ik eens voor verhaal verzinnen om media aandacht te krijgen".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013 3:08 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Misschien wel om te proberen de koers te manipuleren :!:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 nov 2013 3:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Rabobank-commissie laat zich negatief uit over Bitcoin-handel

De commissie Ethiek van de Rabobank heeft een negatief oordeel geveld over de digitale valuta Bitcoin. Het oordeel is echter niet bindend en filialen kunnen hun eigen plan trekken wat betreft de handel in Bitcoins.

Meer .....

De Rabo en de commissie Ethiek in één adem?
Pas in werking getreden zeker? :lol:
Het moet toch niet gekker worden.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2013 11:19 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Ik zie wel meerdere analisten die zich negatief uitlaten over bitcoins. Punt is dat bitcoins nog vrij nieuw zijn en nog niet door de massa gebruikt worden. Niemand weet hoe de toekomst voor bitcoins eruit gaat zien, maar stel dat de massa ook bitcions gaat gebruiken, dan zal de koers nog vele malen hoger worden.
Voor mensen die wel van een klein gokje houden, zouden voor een klein bedrag bitcoins kunnen kopen. Mocht het inderdaad nog veel meer waard worden dan kan je er lekker van genieten, zo niet pech gehad van je paar tientjes wat je kwijt bent.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Schijfje lucht, iemand?
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2013 8:59 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Piggy schreef:
Punt is dat bitcoins nog vrij nieuw zijn en nog niet door de massa gebruikt worden.

Wat mij betreft is het grootste probleem van de bitcoin dat er niets met intrinsieke waarde achter zit. Voor 'echte' munteenheden of valuta geldt nog altijd dat deze op zijn minst gebaseerd zijn op (en dus ook gesteund worden door) de economie van een heel land, of van meerdere landen. Koersen kunnen natuurlijk fluctueren, maar zullen normaliter nooit de gigantische abrupte sprongen vertonen die je bij de bitcoin ziet. De bitcoin is voor mij gewoon gebakken lucht, en meer nog dan bij veel andere zaken is het daarom in mijn ogen slechts waard wat de gek ervoor geeft. Op dit moment is dat blijkbaar behoorlijk veel, maar op het moment dat die zeepbel uit elkaar spat zou de waarde wel eens heel snel terug richting nul kunnen gaan. Ik ga me daar de vingers niet aan branden en blijf dus met een grote boog om deze virtuele 'munt' heen lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2013 11:26 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
DNB niet bij voorbaat negatief over bitcoin
De Nederlandsche Bank (DNB) staat niet ''bij voorbaat'' negatief tegenover de opkomst van virtuele valuta.
Meer ......

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2013 1:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Tuurlijk niet. Stort ons land maar in een nieuwe bodemloze put. Stelletje nietsnutten.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2013 4:02 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Bitcoin-fan ontvangt klein fortuin dankzij QR-code op tv
Een gebruiker van de digitale munt bitcoin is in één klap rijk geworden omdat hij een QR-code met een link naar zijn virtuele portemonnee op tv heeft getoond. Mede-fans van de valuta vonden dit zo leuk, dat ze massaal geld naar hem overmaakten.
...
Binnen enkele dagen was hij 22,4 bitcoin - omgerekend ongeveer €16.000 - rijker.
Meer .....

Vooruit, open ik een bitcoin rekening, ....... :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2013 1:26 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Het kón bijna niet uitblijven, maar hier is ie dan. :lol:

Citaat:
DNB waarschuwt voor risico's bitcoin
De Nederlandsche Bank (DNB) waarschuwt voor de risico's van digitale valuta als bitcoin.


Meer ....

Ik vond het al zo raar dat DNB ietwat enthousiast reageerde, op het zagen aan haar eigen stoelpoten.
Er zal inmiddels wel een hartig woordje gesproken zijn op de verspreider van dat nieuws, vermoed ik.
Voortaan zal het wel weer hel en verdoemenis zijn, wat de klok slaat.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2013 2:31 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Zo, Henri ook weer tevreden.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO