Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:19 pm 
Vijfje

Lurker schreef:
@obligatoire: En als je nu bij één handelaar een auto koopt voor € 5 100,- , maar je laat er 2 facturen van maken?
1 voor de auto van € 4 900,- en 1 voor de accessoires van € 200,-
Lijkt mij dat dat ook nog mag :P

We lopen nu al vooruit op de exacte formulering van een wettekst die nog moet komen.......je mag aannemen dat ze die tekst wel redelijk zullen dichttimmeren en anders komt er wel jurisprudentie.

Maar goed slimme constructies zullen er altijd wel te bedenken zijn. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:24 pm 
Knaak

Ze doen het er wel om hè? Niemand kan kopen of verkopen als hij het teken van het beest niet draagt. En zijn getal is 666.
Laat nou die straks verplichte IBAN 18 tekens hebben. 3x6.
Of de streepjescodes op alle verpakkingen: 3 synchronisatiestrepen, begin,midden en eind met de waardes 6,6 en 6.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:26 pm 
Kwartje

Contant geld is in mijn ogen erg onhandig, ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden, ik hecht aan mijn privacy maar kan me eigenlijk nauwelijks betalingen voor de geest halen die ik graag contant zou willen doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:26 pm 
Knaak

Overigens als geld niet meer chartaal bestaat, is geld geld niet meer. Dan is geld gewoon een puntensysteem in een spelletje dat leven heet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:29 pm 
Vijfje

Een ander positief aspect van giraal geld is de veiligheid. Minder cash, minder overvallen.
Men zou zelfs kunnen betogen dat mensen die veel contant geld in huis of bedrijf plegen te hebben, deels mede verantwoordelijk zijn voor onveiligheid omdat criminelen alleen langs komen als ze kans op slagen denken te hebben.

Gisteren op televisie gehoord dat de buurtsuper van die Bosman voor de 4e is overvallen in x tijd. Voor een paar honderd euro veel emotionele schade bij de mensen en zelfs kans op doden en gewonden.

Zelf heb ik max 100 euro op zak. Op vakantie wat meer uiteraard. Als ik contant geld krijg stort ik bijna dezelfde dag nog af.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:34 pm 
Daalder

obligataire schreef:
Een ander positief aspect van giraal geld is de veiligheid.

En digitale bankrovers er voor in de plaats.
Kan men bij de huidige overvallen vaak nog een signalement van de dader(s) geven, is het zonder medewerking van derden digitaal vrijwel onmogelijk.
Een hele verbetering. :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:39 pm 
Vijfje

1500 schreef:
obligataire schreef:
Een hele verbetering. :roll:

Ze hebben jou, of je vrouw, vast nog nooit een pistool onder de neus gehouden?
Digitale bankroof, daar kan men zelf heel wat aan doen om het te voorkomen. Maar eigenlijk is dit gewoon appels met peren vergelijken.

Laatst bijgewerkt door obligataire op za 21 jan 2012 1:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:42 pm 
Knaak

Onder bedreiging van een pistool je PIN-code moeten afgeven is niet ondenkbeeldig. Of denkbeeldig. Whatever.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:48 pm 
Vijfje

Alle criminaliteit kun je nooit uitbannen maar het terugdringen van het gebruik van contant geld zou een waardevolle bijdrage kunnen leveren. Zo zie ik het en de toekomst zal het verder uitwijzen denk ik. Eén ding staat voor mij wel vast en dat is dat 'normale' burgers niet de behoefte zouden moeten willen hebben om met grote bedragen cash te willen betalen. Het is niet meer dan logisch en vaak ook terecht dat de overheid daar wantrouwend over is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:50 pm 
Vijfje

spiritus schreef:
INatuurlijk maak ik maandelijks een "printje" van mijn banksaldo,s maar dat is puur een momentopname, een seconde later zou het saldo al weer anders kunnen zijn dus wat kun je als bewijs aanvoeren?

Lurker schreef:
juanj schreef:
Stel dat ze dit afschaffen en er is een storing in het systeem, of er word gefraudeerd bij een bank.
Hoe bewijs je in godsnaam wat er op je rekening zou staan.

Hoe wil je dat nu bewijzen dan?
juanj schreef:
En in het geval van grote problemen, dan wil ik echt de mogelijkheid hebben, om al mijn digitale euro's te kunnen verzilveren in tastbare euros.

Je weet dat er vele malen meer digitale euro's zijn dan tastbare euro's?

Maar natuurlijk ben ik ook tegen de volledige digitalisering van het geldverkeer.

Als jij bv 1.000.000 op je bank hebt op 15 januari, op het afschrift, en een paar dagen is het verdwenen.
De bank zal dan aan moeten tonen, dat er in die korte tijd 1.000.000 is opgenomen.
En aangezien je zoiets niet kan pinnen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:51 pm 
Daalder

obligataire schreef:
Digitale bankroof, daar kan men zelf heel wat aan doen om het te voorkomen. Maar eigenlijk is dit gewoon appels met peren vergelijken.

Vind ik niet.
Als je zou weten hoe dergelijke zaken tegenwoordig al in elkaar steken, ga je er misschien nog van wakker liggen.
De digitale bankrovers zijn al zo ver dat ze niet alleen het geld stelen, maar ook bijv. saldo informatie naar de klant digitaal weten te manipuleren.
En daar komt men pas achter als bijv. iemand een auto van € 5100 digitaal wil betalen.
In de loop van de tijd zullen er vast nog wel veel meer trucjes bijkomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:54 pm 
Vijfje

Men kan de kans op digitale bankroof zeer zeker beperken.
Niet zomaar op allerlei valse email klikken en zo, ook geen wachtwoorden laten slingeren, etc.
zelf dagelijks je banksaldi controleren op juistheid

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 1:58 pm 
Vijfje

@1500: Mee eens, en waakzaamheid is geboden. Maar het is geen kwestie van kiezen.
Zelfs al zou contant geld zoals we het nu kennen, niet gaan verdwijnen, dan zullen de ontwikkelingen in de digitale criminaliteit ook gewoon doorgaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 2:00 pm 
Daalder

Dat is zeker.
Een keus blijven houden is mede daarom wel zo prettig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2012 1:26 am 
2 Kwartjes

BillGates schreef:
Onder bedreiging van een pistool je PIN-code moeten afgeven is niet ondenkbeeldig. Of denkbeeldig. Whatever.

In bijna elk huis is tegenwoordig een bankfiliaal gevestigd, zonder de beveiliging, die bij een bankfiliaal behoort.
Georganiseerde criminelen richten zich nu nog grotendeels op contant geld.
Als contant geld verdwijnt, worden ze gedwongen om nieuwe wegen in te slaan.
Ik ben bang dat overvallen op particulieren enorm zullen toenemen.

1500 schreef; Dat is zeker. Een keus blijven houden is mede daarom wel zo prettig.

Of er een keus blijft om contant te betalen, zal af hangen of een groot gedeelte van de EU-burgers hun dagelijkse uitgaven grotendeels contant blijven doen.

Ik kies voor mijn eigen veiligheid en blijf zo veel mogelijk contant betalen, als ik dan bestolen wordt, ben ik kwijt wat er in mijn portomonee zit.

Als ik toekomstig in mijn onbeveiligd bankfiliaal wordt gedwongen om naar verweggistan over te boeken, ben ik veel en veel meer kwijt.
In alle bankvoorwaarden staat, je mag je pincode / inlogcode nooit aan anderen geven, ik betwijfel of banken dit nu en toekomstig vergoeden.
Gezien het succes van digitaal bankieren, hebben we, de burgers het zelf gewild.

De overvallers van tegenwoordig gaan meestal ook niet zachtzinnig te werk.

Ik hoop dat mijn anst niet uitkomt, maar ik ben er bang voor.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]