Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 4:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 8:53 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Bovendien vind ik het erg slecht dat de ratings niet zonder meer op internet te vinden zijn en dat je je bijv. bij een Moody's eerst moet inschrijven om e.e.a. zichtbaar te krijgen.

Blijkbaar zijn de ratings niet bedoeld voor 'ons domme consumenten' en is het meer een issue tussen de banken zelf?!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 11:23 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Voorheen ging ik nog wel eens op zoek naar de rating van een bank, maar omdat je zo slecht een eigen conclusie kunt vormen door de verschillen, en de "onvindbaarheid" ga ik nu meestal maar af op de professionaliteit van de website van de bank, de voorwaarden, en alle berichten op diverse forums.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 12:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 jul 2008 11:28 pm
Berichten: 4
Het gaat inderdaad om het "totaalplaatje"... wat ik bij Icesave bijvoorbeeld ook wel gerustellend vind, is dat ze de prijs voor het beste spaarproduct van 2007 hebben gewonnen in de UK. Hopelijk gaat de Nederlandse tak de dezelfde kwaliteit qua klantenservice bieden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 12:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Service kan ik alleen maar lovend over zijn.
Zie: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?p=5451#5451

Wat ik ook wel geruststellend vind is dat er inmiddels behoorlijk wat ruchtbaarheid is gegeven aan IceSave op zowel radio, tv en internet.
Verder wordt er op dit moment ook druk reclame gemaakt (hoorde gisteravond op Radio 2 een reclame van IceSave) en halen ze behoorlijk wat klanten = vermogen binnen.
Dit samen met de gezonde financiele positie van IceSave, de perfecte website met actuele renteopbouw etc.... en de goede klantenservice... tja, gewoon goed ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 1:13 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Vergeet niet dat spaargeld in eerste instantie elke bank geld kost. Het geld moeten ze dan ook eerst nog uitzetten voordat het zich terug verdiend. Ik ben daarom heel benieuwd of ze een positieve cashflow hebben volgend jaar.

Dit geldt natuurlijk voor elke 'kleine' bank. Echter, het verbaasde me wel dat Icesave boven verwachting presteert qua binnenhalen van nieuwe klanten, en het dan nog nodig vinden om de rente te verhogen terwijl ze al de hoogste zijn.

Als particulier heb ik daar natuurlijk geen enkel probleem mee :D maar als zakenman wordt ik altijd een beetje wantrouwig van deze onlogische (?) acties. Gelukkig is er dan altijd nog een garantiestelsel :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 1:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jul 2008 2:55 pm
Berichten: 29
Bertje gaat niet alleen af op de Ratingbureaus, die al eerder een scheve schaats hebben gereden bij de beoordeling van investeringsvehikels van de diverse subprime (rommel)hypotheken (waren zgn AAA, hahahaha) dus aub niet alleen daarop blindvaren maar liever gebruiken als hulpmiddel samen met het jaarverslag van de desbetreffende bank en persberichten. Bij echt grote problemen zullen we (hoogstwaarschijnlijk) helaas te laat zijn.....

Ik heb nu het gevoel dat bijv. de problemen bij Fortis veel groter zijn dan nu naar buiten komt...............Spreiding is m.i. de beste optie:niet alle eieren in 1 mandje dus!

Groeten van Bertje


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:00 pm 

Geregistreerd: do 17 jul 2008 10:31 pm
Berichten: 1
Uit berichten uit de Engelse pers (zie elders op deze site) blijkt dat Landesbanki, de maatschappij van Icesave, geen informatie verstrekt over haar garantieregeling. De ervaring is dat noch de Landesbanki, noch de centrale bank van IJsland reageert op vragen van spaarders, of ze nu per telefoon, fax of mail worden gesteld, er komt geen reactie.

Daarnaast de vraag: als de Landesbanki zo sterk staat, wat is dan haar kredietrating? Waarom wordt dat niet vermeld?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:12 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Analist schreef:
Daarnaast de vraag: als de Landesbanki zo sterk staat, wat is dan haar kredietrating? Waarom wordt dat niet vermeld?


De kredietrating is gewoon bekend hoor. Lees dit forum voor alle informatie.

Overigens, dit topic is alleen bedoeld voor positieve reacties . Jouw bericht hoort in het topic http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=380

Maar toch nog van harte welkom op dit forum :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 9:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 5:16 pm
Berichten: 26
Roeland schreef:
Analist schreef:
Daarnaast de vraag: als de Landesbanki zo sterk staat, wat is dan haar kredietrating? Waarom wordt dat niet vermeld?


De kredietrating is gewoon bekend hoor. Lees dit forum voor alle informatie.

Overigens, dit topic is alleen bedoeld voor positieve reacties . Jouw bericht hoort in het topic http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=380

Maar toch nog van harte welkom op dit forum :wink:


:wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 10:30 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Analist schreef:
Uit berichten uit de Engelse pers (zie elders op deze site) blijkt dat Landesbanki, de maatschappij van Icesave, geen informatie verstrekt over haar garantieregeling.



Informatie daarover is gewoon op hun website te vinden:
http://icesave.co.uk/financial-protection.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 11:02 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
[quote="Roeland... Overigens, dit topic is alleen bedoeld voor positieve reacties . Jouw bericht hoort in het topic http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=380

Maar toch nog van harte welkom op dit forum :wink:[/quote]

oke,

ik vind dat ze een heel mooi logo hebben.

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 11:03 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
En charmante telefonistes :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 8:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
obligataire schreef:
En charmante telefonistes :)


Kun jij die wel zien door de telefoon,
of is het hun zwoele / heze stem die indruk maakt :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 9:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ze zijn gewoon aardig! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 10:42 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Citaat:
Ze zijn gewoon aardig!


Dat komt omdat jij twee kwartjes bent. Tegenover stuivers zijn ze wat meer gereserveerd 8)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO