Moneymaker schreef:
Omdat er inmiddels al genoeg 'negatieve' berichten zijn gepost aangaande het IJslandse garantiestelsel icm IceSave, hierbij een topic voor de positieve berichten.
Ik vraag mij toch even af waarom je dit topic gestart bent.
Slaap je dan beter omdat je daar een rekening hebt lopen?
Persoonlijk blijf ik toch maar liever uit de buurt van deze bank.
Op de één of andere manier heb ik er namelijk geen goed gevoel bij.
IJslandse banken hebben een flinke financiële optater gehad en het hele slechte nieuws komt meestal ver daar achteraan.
Komt van oorsprong uit een land met torenhoge inflatie en een zeer hoge rente.
Goede vooruitzichten zijn er niet en de creditcrises is nog niet uitgewoed.
Op directieniveau vermengd met ex-ABN-bloed.
Slechte bescherming van privacy.
Onduidelijk is welke (geautomatiseerde) informatiebronnen gebruikt worden ter identificatie van de klant en of deze wel 100% legaal zijn. *)
Een voorwaarde welke m.i. niet 'per ongeluk' opgenomen was in de algemene voorwaarden na een hoop gekrakeel spoorslags geschrapt, geeft ook te denken.
Het 1e deel van de garantie dient men in het buitenland te claimen.
Kortom, wie het onderste uit de kan wil, krijgt vaak het deksel op de neus.
Ik wil er wel over denken terug te keren, als ze volledig onder de Nederlandse garantie vallen en al die overbodige persoonlijke informatie van de website halen.
*) Citaat:
Icesave is nieuw en kan daarom eenvoudig volledig
digitaal werken met compleet nieuwe technologie.
Deze technologie is ook een van de belangrijke factoren
van het bedrijfsmodel, en zorgt bijvoorbeeld
voor een intelligente oplossing voor de wettelijke eis
dat een nieuwe klant zich moet identificeren bij een
financiële instelling: ‘Wij kunnen dat doen op basis
van zogenaamde afgeleide identificatie. Elke spaarder
moet een bestaande tegenrekening opgeven en
we kunnen achter de schermen direct nagaan of er
bij de bank waar die tegenrekening loopt is voldaan
aan de identificatievoorwaarden. Die werkwijze is
een unicum in de markt en door grote advocatenkantoren
is bevestigd dat dit inderdaad mogelijk is.
Achter de schermen vinden er sowieso allerlei controles
met databases plaats. Door dat slim in te richten
kan veruit de meerderheid van de gevallen - zo’n
95 procent - een rekening openen zonder dat er bij
ons enig menselijk handelen plaatsvindt.’