Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 5:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 1:12 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Positief vind ik ook dat ze de algemene voorwaarden hebben aangepast en dat die 60dagen termijn (artikel 7.6 verwijderd) is komen te vervallen.
Dat geeft mij MEER vertrouwen in Icesave.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 2:40 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Het kan blijkbaar allemaal niet op voor Icesave. Je moet het als bank allemaal maar kunnen uitzetten, en later de rente betalen aan de spaarders.

Op dit moment liggen de rente's in de U.K. waar ze al actief ong. 1% hoger dan in NL. Dus je zou kunnen zeggen dat ze bij ons goedkoop uit zijn.

http://www.fool.co.uk/savings/compare-s ... ounts.aspx

Maar wat als de economische situatie veranderd waardoor er andere manieren zijn om leningen goedkoper te financieren? Of waardoor de marge bij de te verstrekken leningen verdwijnt? In hoeverre kunnen ze dan hun verplichtingen nog na komen?

Het klinkt mij allemaal net iets te goed, en ben dan ook niet 100% overtuigd ondanks de mooie garantieregelingen. Geef mij maar een bank die ook een hoge rente geeft, maar waarbij ik niet elke week het gevoel heb 'de economie' in de gaten te moeten houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 3:20 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Koral schreef:

Maar wat als de economische situatie veranderd waardoor er andere manieren zijn om leningen goedkoper te financieren? Of waardoor de marge bij de te verstrekken leningen verdwijnt? In hoeverre kunnen ze dan hun verplichtingen nog na komen?

Het klinkt mij allemaal net iets te goed, en ben dan ook niet 100%



Nou, dat is niet zo moeilijk. Dan gaat de rente die Icesave (en niet alleen Icesave overigens) vergoedt ook omlaag. Want als leningen goedkoper worden, gaat uiteraard de rente op spaargelden ook omlaag. Logisch lijkt me!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 7:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 5:16 pm
Berichten: 26
Koral schreef:

Maar wat als de economische situatie veranderd waardoor er andere manieren zijn om leningen goedkoper te financieren? Of waardoor de marge bij de te verstrekken leningen verdwijnt? In hoeverre kunnen ze dan hun verplichtingen nog na komen?

Het klinkt mij allemaal net iets te goed, en ben dan ook niet 100% overtuigd ondanks de mooie garantieregelingen. Geef mij maar een bank die ook een hoge rente geeft, maar waarbij ik niet elke week het gevoel heb 'de economie' in de gaten te moeten houden.


Nou dan ga ik maar héél snel mijn geld weghalen bij Icesave :cry: . Ondanks dat deze bank (Landsbanki) de eerste wereldoorlog, de beurskrach van 1929, de grote depressie van de jaren '30 en de tweede wereldoorlog heeft doorstaan, zal die binnenkort wel omvallen :roll: en zal ik in het bitter koude Ijsland in de rij moeten gaan staan om mijn geld te halen :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Nog geen slotje
BerichtGeplaatst: ma 28 jul 2008 7:05 pm 

Geregistreerd: ma 28 jul 2008 6:49 pm
Berichten: 2
Hoi,

ben nieuw maar vindt het ok om de bedenkingen over en weer te lezen. Hier en daar moet ik wel ventileren om de off-topic er tussen uit te halen maar verder perfect.
Naar aanleiding van alles wat ik op dit forum heb gelezen besloten om mij ook bij icesave aan te melden. Mochten er bedenkingen zijn mbt de NL regeling van DNB dan richt ik mij even op de EER die voorschrijft dat minimaal 20.000 gedekt moet zijn (als ik die al had) en verwacht ik dat er via de EU dekking plaatst vindt indien het mis zou mogen gaan met deze bank.
120 jaar aktief of niet maakt helemaal niet uit dat heeft het verleden al geleerd (volgens mij was vd Hoop ook een 'oude' bank of vergis ik me). In aandelen gaan heeft momenteel zelfs nog minder zin dan praten over het mogelijk failiet gaan van een dergelijke bank. Maar goed zo denk ik er simpel gezegd maar over.

Ik wacht nu de spullen van icesave af en heb eerste storing gedaan!

Gr,
Ruud

PS: O en nee ik zet niet al mijn 'ons' geld bij 1 bank, het ligt wel wat gespreidt en over het geld van kinderen neem ik minder risico (dus minder rente) dan bij 'ons' geld. En dat is waar het nu hier om gaat bij ICEsave ... wat is het risico? Mischien leuk voor een appart item?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 9:27 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Omdat ik eigenlijk vind dat de resultaten van het eerste half jaar bij Landsbanki best binnen deze topic passen hier de link:
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?p=7277#7277


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 aug 2008 10:10 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Volgens mij tijd om het topic te sluiten

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO