Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 9:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beetje link?
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 4:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Na het inloggen op de rekening bij IceSave zijn allerlei persoonlijke gegevens niet alleen in vol ornaat te lezen, maar ook online te wijzigen.
Waaronder adres en tegenrekening!
Dat kunnen digitale boefjes weleens uitermate handig vinden. :evil:

Ik ben al een beetje terughoudend over IceSave, maar hier ben ik helemaal niet gelukkig mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 4:58 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Dat je de tegenrekening zomaar kunt wijzigen vind ik ook een beetje link. Dat betekent dat als iemand jouw account hackt alles naar zijn eigen rekening kan laten boeken. Las net in een ander draadje dat het hebben van een vaste tegenrekening een extra beveiliging is tegen hackers.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 5:10 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Hier moeten we IceSave dan ook maar weer even op attent maken. Misschien dat ze net als die paragraaf 7.6 ook nu weer (snel) willen luisteren?

Ik moet toegeven dat ik ook nog niet de guts heb gehad om mijn IceSave saldo van 5 euro te verhogen :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 5:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
SpaarXL schreef:
Hier moeten we IceSave dan ook maar weer even op attent maken. Misschien dat ze net als die paragraaf 7.6 ook nu weer (snel) willen luisteren?

Ik moet toegeven dat ik ook nog niet de guts heb gehad om mijn IceSave saldo van 5 euro te verhogen :?


Ik begin mij wel zorgen te maken, ik heb er 100 euro + 4 cent rente staan. :lol:

Waar het mij ook een beetje om ging, naast dat wijzigen m.i. een kwalijke zaak is, wel erg veel persoonlijke gegevens online staan.
Slechts bij mijn geboortedatum staan (nog?) kruisjes.
Een zeer fraaie visvijver voor digitale boefjes dus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 5:36 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Wie zegt even hoe ik 't snelst een klaagbriefje hierover naar IceSave kan sturen. Als je dat even in een nieuw onderwerpje "Persoonlijke gegevens onbeveiligd" zet o.i.d., moet het toch snel geregeld zijn? We voelen ons hier op dit forum toch zo langzamerhand oppermachtig? :lol: :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 5:53 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 18 apr 2008 10:51 am
Berichten: 92
SpaarXL schreef:
Wie zegt even hoe ik 't snelst een klaagbriefje hierover naar IceSave kan sturen.


U kunt contact met ons opnemen op de manier die u het prettigst vindt:

* per e-mail klantenservice@icesave.nl
* per post Icesave, Postbus 87598, 1080 JN Amsterdam
* telefonisch 0900 - 0242 (lokaal tarief)

Onze telefonische klantenservice is bereikbaar op de volgende tijden:

* maandag t/m vrijdag 08.00 - 21.00 uur
* zaterdag 10.00 - 16.00 uur
* zondag en feestdagen 10.00 - 16.00 uur

http://www.icesave.nl/overons/contact/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 6:59 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Als ik de diverse topics lees, heb ik terecht gewacht met het openen van een rekening.
Zelfs het forumlid dat bijna overal de juiste oplossing voor heeft, wordt nerveus.
Voor mij was de gedeelde garantie, m.n. het eerste deel in IJsland claimen, al een verkeerde start!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 8:47 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Linn schreef:
Zelfs het forumlid dat bijna overal de juiste oplossing voor heeft, wordt nerveus.


Wel lief blijven hoor!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beetje link?
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 8:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
.......niet alleen in vol ornaat te lezen, maar ook online te wijzigen....
.................en tegenrekening!


Wordt een gewijzigde tegenrekening, op dezelfde wijze (achter de schermen) gechecked als de eerste?

Als dat zo is (ik gok maar wat) dan zou het niet bezwaarlijk zijn.
Immers dan accepteren ze alleen een nieuwe tegenrekening met identieke tenaamstelling als de eerste.
.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beetje link?
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 11:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Paul209 schreef:
.......niet alleen in vol ornaat te lezen, maar ook online te wijzigen....
.................en tegenrekening!


Wordt een gewijzigde tegenrekening, op dezelfde wijze (achter de schermen) gechecked als de eerste?

Als dat zo is (ik gok maar wat) dan zou het niet bezwaarlijk zijn.
Immers dan accepteren ze alleen een nieuwe tegenrekening met identieke tenaamstelling als de eerste.
.


Na ingelogd te zijn staat dit bij tegenrekening wijzigen:

Met dit formulier kunt u uw tegenrekening wijzigen.

Vul uw nieuwe tegenrekening nummer in en de naam van de rekeninghouder zoals deze is weergegeven op uw bankafschrift van deze tegenrekening.

Het is zeer belangrijk dat de naam van de rekeninghouder die u invult exact overeenkomt met de naam zoals deze is weergegeven op uw bankafschrift. Geef vervolgens de naam van de bankinstelling aan waar u uw tegenrekening aanhoudt.

De wijziging van uw tegenrekening duurt maximaal 5 werkdagen. Tijdens het wijzgingsproces kunt u alleen geld overmaken van en naar uw huidige tegenrekening naar uw Icesave spaarrekening. Op onze website in Uw gegevens kunt u altijd uw huidige tegerekening, zoals deze bij ons bekend is, vinden.


Ik krijg sterk de indruk, omdat er zelfs niet een 1e storting vanaf de nieuw opgegeven tegenrekening vereist is, dat er geen verdere controle op juistheid is.
Let wel: in dit scherm kan ik compleet wijzigen: rekeningnummer, naam rekeninghouder en naam van de bank.
Zolang de bank geen verklaring afgeeft hoe waterdicht dit systeem is, lijkt het mij op het 1e gezicht zeer fraudegevoelig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beetje link?
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 11:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
........De wijziging van uw tegenrekening duurt maximaal 5 werkdagen. ............

Die 5 dagen termijn duidt m.i. er wel op dat er enige controle plaatsvindt.


Paul209 schreef:
Ik krijg sterk de indruk, omdat er zelfs niet een 1e storting vanaf de nieuw opgegeven tegenrekening vereist is, dat er geen verdere controle op juistheid is.
Let wel: in dit scherm kan ik compleet wijzigen: rekeningnummer, naam rekeninghouder en naam van de bank.
Zolang de bank geen verklaring afgeeft hoe waterdicht dit systeem is, lijkt het mij op het 1e gezicht zeer fraudegevoelig.

Ik deel je bezorgdheid want als ik het zo lees, kan je dus een compleet andere naam opgeven.
Dat zou de naam+nummer van een stroman/katvanger kunnen zijn.
En bij dat soort lieden valt doorgaans weinig (meer) te halen, eenmaal opgespoord zijnde.

Link inderdaad. :?
.


Laatst bijgewerkt door obligataire op vr 06 jun 2008 11:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 11:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Tevens na het inloggen zijn te wijzigen:
Achternaam, familienaam en burgerlijke staat.
(Voor wijzigen gegevens is men wél verplicht bewijs naar de bank te sturen.)

Zonder extra bewijslast eisen:
Contactgevens (adres)
Emailadres (Ter bevestiging een mailtje naar zowel het oude, als het nieuwe emailadres)
Telefoonnummer
Beveiligingsvraag

Verder staat op de pagina werkelijk alle privegegevens, zoals bij aanmelding ingevuld dienen te worden, zoals o.a. sofi, soort legitimatie, nummer van legitimatie, afgifte- en einddatum geldigheid.

Ben je mooi klaar mee!
Want dit is wel een erg papierloze administratie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 11:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik schrik hier van!

Nu is mijn eigen aanmelding nog steeds niet rond :( maar na wat ik hier lees vraag ik me af of ik deze bankrekening wel wil.

Als iemand deze bank kraakt, kan hij bijvoorbeeld telefoonabonnementen aanvragen op naam van de rekeninghouder.
en wie weet wat meer :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beetje link?
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 11:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Paul209 schreef:
........De wijziging van uw tegenrekening duurt maximaal 5 werkdagen. ............

Die 5 dagen termijn duidt m.i. er wel op dat er enige controle plaatsvindt.


Zeker d.m.v. van dat wollige verhaal dat ze ter verificatie toegang hebben tot allerlei instanties?
Nou, ik wil bijv. nog weleens zien of ze o.a. mijn sofinummer van de belastingdienst kunnen krijgen.
Van het legitimatiedocument zou ik het niet precies weten, maar het lijkt mij toch allemaal een beetje stug dat ze dat werkelijk kunnen en mogen.
Dan is Big Brother inmiddels wel erg uit z'n jasje gegroeid.

Kortom, bij deze bank mag men zich om allerlei redenen inmiddels wel een beetje (veel) onbehagelijk voelen.
Daar is m.i. niets overdreven aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 jun 2008 1:25 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
hmmm, als het mis gaat met deze bank, kan in ieder geval niemand zeggen dat er geen voortekenen waren.

Een (m.i.) onberispelijke bank als TEB biedt 4.6%, zonder enig risico over de eerste 20K.
Of je dan voor 0,4% extra rendement, financiele en privacy gerelateerde risico's wilt lopen moet ieder voor zich bepalen maar ik denk dat ik er inmiddels wel uit ben.

vr gr


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO