Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:40 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
De miljardair die de baas is van Landsbanki, blijkt in het verleden te zijn veroordeeld voor boekhoudfraude, is daarna verdwenen in Rusland om met een hele berg geld terug te komen naar ijsland(zonder te vertellen waar het vandaankwam) en weer *uche* aan het werk te gaan als bestuursvoorzitter van landsbanki door net iets minder dan de helft van Landsbanki aandelen te komen van de ijslandse staat.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rg%C3%B3lfur_Gu%C3%B0mundsson


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:43 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
drdutchy schreef:
De miljardair die de baas is van Landsbanki, blijkt in het verleden te zijn veroordeeld voor boekhoudfraude, is daarna verdwenen in Rusland om met een hele berg geld terug te komen naar ijsland(zonder te vertellen waar het vandaankwam) en weer *uche* aan het werk te gaan als bestuursvoorzitter van landsbanki door net iets minder dan de helft van Landsbanki aandelen te komen van de ijslandse staat.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rg%C3%B3lfur_Gu%C3%B0mundsson


Waar gaat straks die lening van Rusland dan heen ;) Niet ten goede van ons, maar sponsoring voor de "nieuwe" Landsbanski. Misschien is ons geld weggesluist naar Rusland en komt nu weer op deze manier "legaal" terug.

;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 5:22 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
:o er blijkt in 2005 ook al over 'geroddeld' te zijn, i.e. verbanden met de mafia uit rusland...

zie dit artikel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:54 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:40 pm
Berichten: 1
Als deze informatie schijnbaar met wat slim gegoogle boven water komt, is het bijna schandalig te noemen dat De Nederlandse Bank zo'n Landsbanki/Icesave loslaat op de Nederlandse spaarmarkt. Het is toch zeker hun taak om te weten wat er achter zo'n bank schuilgaat. Nu opeens blijkt er zoveel informatie voorhanden die we een week geleden zo hard nodig hadden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:35 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
http://www.fd.nl/artikel/10271689/vikin ... combinatie

Citaat:
In 1997 werd een begin gemaakt met de privatisering van Landsbanki. De staat verkocht in 2002 45,8% van de aandelen aan Samson Holding, het investeringsvehikel van Gudmundsson. Die verwierf daarmee de meerderheid van de aandelen. Het logische gevolg was dat Gudmundsson ook bestuursvoorzitter werd.

De privatisering maakte de weg vrij voor internationalisering. Begonnen in 2001 als een bank met een Triple A-status, is de bank onder leiding van Gudmundsson afgegleden naar een junkstatus, een bank die eigenlijk failliet is. Dat geldt niet voor de man die de bank leidde: zijn vermogen van $ 1,1 mrd in 2008 is voldoende om de kredietcrisis door te komen.


Zonde eigenlijk als je het zo leest.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:21 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Zo kun je zien hoe makkelijk een bank zijn status kwijt kan raken.

Hoewel het natuurlijk de vraag is dat dit soort statussen nog belangrijk zijn.

S&P's en Moody's zullen ook eens bij zichzelf te raden moeten gaan.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:12 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Citaat:
Dat geldt niet voor de man die de bank leidde: zijn vermogen van $ 1,1 mrd in 2008 is voldoende om de kredietcrisis door te komen.

Misschien moeten Wellink en Wouter daar maar eens even langs gaan. Toegegeven, het is nog geen 1,7 mrd. in euro's, maar het gaat aardig die kant op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:38 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
In Nederland zijn bestuurders aansprakelijk voor gevoerd (wan)beleid. Hoorde een IJslandse econoom vanavond nog net niet letterlijk van de intervieuwer overnemen dat het hier om ordinair bedrog ging, waarvan hij (de econoom) zich niet kon voorstellen dat het geen (justitieel) vervolg zou krijgen in IJsland zelf. Niet te lang mee wachten, zou ik zeggen, anders is het te 'plukken' vermogen spoorloos of in rook opgegaan, als het tenminste nog is te vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 8:47 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Er stond gisteren een stukje in het FD hierover.

Die kerel en zijn zoon zijn zo n beetje de Quote 500 van IJsland (met zijn tweeën). Beetje het Calimero gevoel. Omdat het een klein land is wordt iedereen die het heel goed doet een beetje een held. Dus ergens zijn deze papa en zoon 2 voorbeelden voor de rest.

Fijn landje daar.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 10:25 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Wat je ook moet realiseren:
'Deze lieden' beschikken nu tevens over de volledige personalia en inzicht in het vermogen van veel Nederlandse en andere buitenlandse inwoners (UK o.a.). :(
Da's m.i. een goede reden voor velen zich zorgen te maken.

Ik wil geen paniek veroorzaken of extra verdachtmakingen lanceren, integendeel.
Maar helemaal gerust hoeven sommige spaarders er m.i. ook niet op te zijn.
Dat zou wel een beetje erg veel naief zijn.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 1:15 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Paul209 schreef:
.....'Deze lieden' beschikken nu tevens over de volledige personalia en inzicht in het vermogen van veel Nederlandse .....inwoners. Da's m.i. een goede reden voor velen zich zorgen te maken.
Help mijn fantasie eens even op gang Paul, het vermogen waar ze zicht op hadden (bij Icesave gestald) is in 'hun' bezit, van het eventueel resterend vermogen weten ze niets. En ja, het zou niet prettig voelen als die lui me ineens een verjaardagskaartje stuurden, maar wat zou me zorgen moeten baren....?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 2:15 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Blikoortje schreef:
Paul209 schreef:
.....'Deze lieden' beschikken nu tevens over de volledige personalia en inzicht in het vermogen van veel Nederlandse .....inwoners. Da's m.i. een goede reden voor velen zich zorgen te maken.
Help mijn fantasie eens even op gang Paul, het vermogen waar ze zicht op hadden (bij Icesave gestald) is in 'hun' bezit, van het eventueel resterend vermogen weten ze niets. En ja, het zou niet prettig voelen als die lui me ineens een verjaardagskaartje stuurden, maar wat zou me zorgen moeten baren....?


De hoogte van de bedragen (vergis je niet wat sommige mensen daar geparkeerd hebben) en het gemak waarmee ze dat doen, doet alleen al vermoeden wat er bij die mensen 'te halen valt'.
Tsja, hoe moet ik het precies uitleggen?
Maar als ik een crimineel zou zijn, had ik hierdoor al een mooie voorselectie.

Ik verwacht niet dat de directeur in eigen persoon op pad gaat, maar deze informatie is m.i. altijd goed 'verhandelbaar'.
Als marketingbureaus al flink geld geven voor allerlei info over personen en hun uitgave en inkomen...
Enfin, ook hier zal tijd zal het leren.
Maar in de wetenschap wat boefjes tegenwoordig al doen voor een tientje .....
.... zijn jij en ik gelukkig veilig, :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 12:39 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Paul209 schreef:
Maar als ik een crimineel zou zijn, had ik hierdoor al een mooie voorselectie.
Ik verwacht niet dat de directeur in eigen persoon op pad gaat, maar deze informatie is m.i. altijd goed 'verhandelbaar'.
Ik snap het, keuze uit een soort Quote 108.000 als je niet iemand uit de Quote 500 aandurft. En ja, zó'n groot bestand met recente persoonsgegevens van (redelijk) kredietwaardige mensen is zeker geld waard. Zelfs nog lastig om illegaal gebruik te onderkennen denk ik. De tijd zal het leren, ben in de 1e plaats benieuwd of het hele verloop rond Icesave (financiële en / of strafrechtelijke) gevolgen zal hebben voor de (voormalige) bestuurders van Landsbankinn, waaronder de hier besproken miljardair.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 1:36 pm 

Geregistreerd: di 12 aug 2008 12:45 pm
Berichten: 21
Leuk dat dit soort 'nieuws' altijd komt als het kalf al verdronken is ! waar zaten al die deskundologen 5 maanden geleden ? in ieder geval niet bij Price Waterhouse Coopers.... die snurkers hebben de boeken van Landsbanki goedgekeurd... lekkere accountants !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 12:04 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
rarebear schreef:
lekkere accountants !


Sambal bij?

Denk niet dat je een paar accountants van PWC hier de schuld van kunt geven. Die boeken zullen zeker goed geweest zijn, en er werd nog winst gemaakt. Dit is iets in het grotere geheel gezien moet worden.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO