Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 2:32 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 5:49 pm
Berichten: 13
Goedemiddag,
Ik heb net bericht ontvangen van DNB. Het inloggen ging prima maar nu is mijn vraag moet ik alles in één keer invullen of kan ik tussentijds stoppen en later weer verder gaan net als bij het invullen van het belasting formulier? Daar wordt alles netjes opgeslagen om later weer verder te gaan. Als dit kan weet iemand dan hoe dit moet?

Met vr.gr. Coupe


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 3:44 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik heb het formulier net ingevuld. Er wordt electronisch een gedeelte verstuurd halverwege de invulprocedure en aan het eind moet je alles afdrukken, ondertekenen en versturen. Ik weet niet of je het proces kunt onderbreken, maar het lijkt mij niet handig. Het valt ook reuze mee. Er is wel veel leestekst en je moet een aantal stellingen invullen waarop je "juist" of "onjuist" moet aankruisen. Als je geen rare dingen hebt gedaan ( je spaarrekening gebruikt hebt om witgewassen geld erop te zetten, bv.!) of een claim namens iemand anders indient, of familie hebt bij Icesave, moet je bij alle vragen "onjuist"invullen. Maar dat wijst zich vanzelf. Ik had het binnen 5 minuten klaar. Vervolgens kopie identiteitsbewijs en afschrift saldo erbij doen, 88 cent op de envelop en klaar is kees.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 5:31 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Als je alle gegevens (o.a. sofinummer) bij de hand hebt gaat het allemaal vrij snel. Binnen 10 a 15 minuten moet je het kunnen invullen. Bij de keuze vragen moet je inderdaad alles "onjuist" invullen (of je moet echt iets te maken hebben met bankzaken). Tussentijds stoppen zou ik niet aanbevelen.


Laatst bijgewerkt door Theunissen op za 18 okt 2008 6:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 5:51 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 4:27 pm
Berichten: 4
Vandaag brief van DNB ontvangen.
Invullen en voorbereiden van de gevraagde informatie is een kwartiertje werk, gewoon duidelijke vragen.
Print van screendump voor wat betreft je rekening saldi is voldoende, heb hierover contact gehad met DNB.

Is nogal een pakket, zorg voor voldoende frankering.

Succes aan U allen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 10:28 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Borra schreef:
, 88 cent op de envelop en klaar is kees.


Ik citeer mijzelf maar even: ik had maar een laag saldo (4,55 Euro), vandaar per gewone post. Maar met een groot saldo is mijn aanbeveling altijd aangetekend verzenden!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 12:00 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Een tip:
Je Burger Service Nummer (sofinummer) staat niet alleen op je loonstrook, maar ook op je rijbewijs, paspoort en ID kaart.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 12:03 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Borra schreef:
Borra schreef:
, 88 cent op de envelop en klaar is kees.


Ik citeer mijzelf maar even: ik had maar een laag saldo (4,55 Euro), vandaar per gewone post. Maar met een groot saldo is mijn aanbeveling altijd aangetekend verzenden!!

Dat jij en anderen met dergelijke, relatief verwaarloosbare saldi, al die moeite gaat doen, begrijp ik niet....
Het kost jou en DNB/ IJssave veel tijd en energie voor niets.
Voor anderen benadeelden, die echt grote bedragen daar hadden uitstaan, duurt het zo alleen maar langer.

Eigenlijk zou er een minimumbedrag ingesteld moeten worden van bijvoorbeeld € 50,- euro.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 1:01 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Sphere schreef:
Voor anderen benadeelden, die echt grote bedragen daar hadden uitstaan, duurt het zo alleen maar langer.
Eigenlijk zou er een minimumbedrag ingesteld moeten worden van bijvoorbeeld € 50,- euro.

Het is goed dat je deze opmerking maakt. Het zou inderdaad wijs zijn als mensen met kleine claims deze een tijdje zouden laten
liggen totdat de zwaar(der) gedupeerde mensen zijn geholpen.
Persoonlijk peins ik er niet over om voor 3 euro een claim in te dienen; ten eerste omdat dat bedrag grotendeels al opgaat aan postzegels,
en ten tweede omdat vakken vullen bij Albert Hein al meer per uur oplevert.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 1:03 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@obligataire

Ik dacht al dat ik je ergens van kende! :lol:

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 1:05 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Wat is de wereld toch klein, Jody :D

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 2:24 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Klein bedrag of groot bedrag, iedereen heeft recht om zijn geld terug te krijgen. Ikzelf heb er een groot bedrag opstaan. Ik vind het wel raar dat de personen die er vrijwel niets meer hebben opstaan (bedrag kleiner dan 10 euro) zich nu al moeite gaan doen om het geld terug te krijgen ? Ze hebben het waarschijnlijk al online ingevuld en waarschijnlijk ook al een uitdraai ervan gemaakt. Voor zo'n lullig bedrag kunnen ze best een maand wachten met het opsturen van het formulier zodat gedupeerde met hoge bedragen sneller worden behandeld. Maar nogmaals iedereen heeft recht om zijn geld terug te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 2:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Theunissen schreef:
Voor zo'n lullig bedrag kunnen ze best een maand wachten met het opsturen van het formulier zodat gedupeerde met hoge bedragen sneller worden behandeld.


Merkwaardige stelling. :roll:
Als er brand uitbreekt, gaan bij jou kostwinners en gehuwden met kinderen zeker ook voor?
Prettig om te weten, ik ben het beiden. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 2:54 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Paul209 schreef:
Theunissen schreef:
Voor zo'n lullig bedrag kunnen ze best een maand wachten met het opsturen van het formulier zodat gedupeerde met hoge bedragen sneller worden behandeld.


Merkwaardige stelling. :roll:
Als er brand uitbreekt, gaan bij jou kostwinners en gehuwden met kinderen zeker ook voor?
Prettig om te weten, ik ben het beiden. :wink:


Wat een belachelijk vergelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 2:56 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Theunissen schreef:
Paul209 schreef:
Theunissen schreef:
Voor zo'n lullig bedrag kunnen ze best een maand wachten met het opsturen van het formulier zodat gedupeerde met hoge bedragen sneller worden behandeld.


Merkwaardige stelling. :roll:
Als er brand uitbreekt, gaan bij jou kostwinners en gehuwden met kinderen zeker ook voor?
Prettig om te weten, ik ben het beiden. :wink:


Wat een belachelijk vergelijk.


Dat kan ik wel op antwoorden, maar doe het niet. 8)

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 2:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Sphere schreef:
Eigenlijk zou er een minimumbedrag ingesteld moeten worden van bijvoorbeeld € 50,- euro.


Moet zijn € 49,-euro, anders ben ik mijn € 49,89 euro kwijt. :lol:

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO