Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:33 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:26 am
Berichten: 1
Klinkt niet veel belovend. Beslagleggingen door het NIB op Icesafe.
Waar kan je terecht voor claims op de spaar tegoeden? Zijn er inmiddels spaarders verenigd?

http://www.belegger.nl/Mogelijk_beslagl ... 55808.news


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:34 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Lijkt me dat de DNB daarmee wil helpen, tenminste zo vat ik het op.
Vraag me eerder af hoe je moet bewijzen wat je saldo is. Overzichten zijn onbereikbaar.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:47 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Ik weet niet hoe je het zal moeten bewijzen. Het feit dat je je rekeningnummer weet en daarbij hun waarschijnlijk een registratieplicht hebben. Denk aan instanties zoals Interpay en Swift die het betalingsverkeer regelen, zo zal het in IJsland vast ook geregeld zijn.

Op maandagmiddag heb ik een overboeking gedaan van mijn geld (dacht op tijd te zijn), maar helaas is dit niet aangekomen. Op het moment dat je een overboeking doet wordt je overzicht direct 0.00 Euro, dus daar heb je neem ik aan ook weinig aan.

Laten we hopen dat door de nationalisatie de bank deze week over volgende week gewoon ook zijn activiteiten van IceSave normaal doorzet en wij dus bij ons geld kunnen. Indien er een duidelijke garantie (100% DNB), zou ik het er zelfs op laten staan.

De volgende keer toch maar geen buitenlandse "garantie" fondsen meer vertrouwen. Deze bank was ter grote (misschien zelfs groter) als onze ING.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:59 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
jordy5 schreef:
De volgende keer toch maar geen buitenlandse "garantie" fondsen meer vertrouwen. Deze bank was ter grote (misschien zelfs groter) als onze ING.


Voor zover ik het begrepen heb staan de Noorse, Zweedse en Deense CB ook achter de IJslandse CB. En waarschijnlijk willen de Britse en Nederlandse bank ook niet dat hun spaarders niets hebben. Want dan krijgt de economie toch echt een knauw. Schat in dat de DNB/NL de schuld van Icesave aan haar klanten overneemt om het dan zelf te gaan halen in IJsland.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:32 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
Ik baal ontzettend dat ik ernaast zat met mijn gevoel. Met beleggen al een hoop verloren, en nu ook nog eens met sparen. :oops:
Ik kan er alleen nog op hopen dat het goed komt, berichtgeving is op dit moment niet geruststellend, maar ondernemen kunnen we ook niets op dit moment.

_________________
Use common sense,whether you are buying or selling.If a deal sounds too good to be true,it usually is!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO