Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 2:22 pm 

Geregistreerd: zo 08 jun 2008 3:42 pm
Berichten: 2
Het is helaas gewoon de realiteit!!

Zie: http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7656387.stm


Laatst bijgewerkt door Leiden1 op di 07 okt 2008 2:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 2:22 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
drdutchy schreef:
jha schreef:
hanky74 schreef:
Sensatiemedia. Lijkt de Telegraaf wel.

Eerlijk gezegd vind ik wel dat hier op het forum weinig moeite gedaan wordt/is om de sensatie wat temperen. Het vuurtje van de onrust is hier behoorlijk opgestookt...


Dat valt volgens mij nog best mee :) er zijn nog steeds mensen die het gewoon rustig afwachten. Dat het nieuws op de voet wordt gevolgd vind ik niet zo vreemd :wink:
Verder kan ik nu niet zeggen dat de financiele sector en reguliere media erg goed zijn in het voorkomen van onrust...

Overigens, als je echt sensatie wil lezen dan moet je maar eens op zoek naar UK fora :roll:

Helaas leven de media van onrust (meer verkoop) en de financiele sector houdt ook graag de markt levend (goed- of kwaadschiks). Dus eigenlijk hebben die alleen maar baat bij hypes en sensatie.

Kwalijker vind ik het dat Icesafe zelf geen persbericht op de site zet. Ik ben van mening dat spaargeld daar veilig is (desnoods door de garantieregeling, die tenslotte altijd nog een europese regeling is), maar een beetje respect voor de emoties van de klanten, en daar rekening mee houden door bijv. veelgestelde vragen te beantwoorden, hoort er gewoon bij


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 2:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
Inderdaad, die mededeling van ze op hun UK website vind ik nou ook niet bepaald geweldig....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 2:27 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
drdutchy schreef:
Inderdaad, die mededeling van ze op hun UK website vind ik nou ook niet bepaald geweldig....


Inderdaad klinkt niet zo geweldig. Vooral "will probably have to claim compensation". Uhmm ik bedoel... speculatie? Er staat niks op de website dat ze failliet zijn, dus neem aan dat je gewoon moet wachten op informatie zoals er staat. Duidelijk dat de media meteen weer angst bij iedereen wil wekken en de gevolgen (alle engelse halen hun geld zo weg als ze online komen) niet intereseerd.

Misschien klopt het en is het engelse onderdeel gevallen, maar ik denk meer dat het typisch engels schokerend nieuws is ;)


Laatst bijgewerkt door jordy5 op di 07 okt 2008 2:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 2:28 pm 

Geregistreerd: zo 08 jun 2008 3:42 pm
Berichten: 2
Ook weer een ander bericht uit de UK:

http://www.dailymail.co.uk/money/articl ... rship.html

Daar kun je echt niet meer omheen of het ontkennen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 2:31 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Leiden1 schreef:
Ook weer een ander bericht uit de UK:

http://www.dailymail.co.uk/money/articl ... rship.html

Daar kun je echt niet meer omheen of het ontkennen!


Ook daar lees ik voornamelijk speculaties en aantijgingen die nog vanuit of bevestigd zijn door IceSave of Ijslandse regering. Verwacht dat IceSave (Landsbanski) op korte termijn (vandaag misschien om in de geruchten te blijven) met een verklaring zal komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 2:33 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
lijkt me duidelijk dat Icesafe van het (engelse) recht gebruik maakt om paniek opnames te voorkomen.

In Nederland hebben ze dat artikel onder publieke druk moeten schrappen, maar in Engeland is het blijkbaar normaal

Citaat:
Nee, sinds 4 juni 2008 is artikel 7.6 van de Algemene Voorwaarden waarin dit was opgenomen verwijderd. Icesave kan uw spaargeld dus niet 60 dagen vasthouden.

Artikel 7.6 van de Algemene Voorwaarden bevatte de mogelijkheid om in uitzonderlijke omstandigheden afschrijvingen van uw spaarrekening op te schorten. In Engeland, waar Icesave is gestart, is een dergelijk artikel marktconform. Bij de start van Icesave in Nederland is dit artikel overgenomen in onze Algemene Voorwaarden.

Naar aanleiding van vragen van onze klanten en het feit dat wij transparant willen blijven in onze voorwaarden, hebben wij besloten de Algemene Voorwaarden aan te passen en artikel 7.6 te verwijderen.




Als ze dat recht hebben, kunnen ze het ook gebruiken. Het wil niet meteen zeggen dat de bank falliet gaat.

Ik denk dat ene supermarkt in Gouda vorige week ook wel graag de deur snel had dicht gegooid, als dat mogelijk was geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 2:42 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
De Kroon zit nu aan de Euro, das stap numero 1 in het vertrouwen.
Dat even alles onhold gaat heeft ook rust, om de backoffice van
IJsland op orde te krijgen en de nodige 'garanties' ook om te zetten in vertrouwen. Ik vind sowieso dat een mooi land als IJsland onder de Europeesche vlag moet. Kijk ook even op http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsland

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 3:13 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 2:58 pm
Berichten: 1
alphons schreef:
Ik vind sowieso dat een mooi land als IJsland onder de Europeesche vlag moet. Kijk ook even op http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsland


Lees dan ook even dit artikel http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsland_en ... opese_Unie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 5:22 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
roelf schreef:
De tekst op NOS is namelijk als volgt:
De Landsbanki-bank is genationaliseerd. Nederlandse rekeninghouders van dochter Icesave kunnen voorlopig gewoon bankieren. IJsland garandeert het tegoed op de rekeningen volledig.


Helaas is ook dat onjuist. De IJslandse regering garandeert alleen volledige het tegoed van IJslandse rekeninghouders.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 5:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Pecunia schreef:
Helaas is ook dat onjuist. De IJslandse regering garandeert alleen volledige het tegoed van IJslandse rekeninghouders.


Straks is de paniek helemaal compleet. :roll:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 5:59 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
Vooralsnog heb ik geen enkele reden tot ongerustheid. Het is hier al eerder gezegd, spaarmarkt is door hun opengebroken en ze hebben voldoende in kas.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
oossie schreef:
Vooralsnog heb ik geen enkele reden tot ongerustheid. Het is hier al eerder gezegd, spaarmarkt is door hun opengebroken en ze hebben voldoende in kas.


Daarom hoefde de IJslandse overheid ook niet bij te springen zeker?
Slaap lekker.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Storten niet mogelijk??
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:25 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:21 pm
Berichten: 1
Ik heb gisteren geld gestort, vandaag is het teruggestort door Icesave. Heeft iemand hier ervaring mee?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:28 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
Paul209 schreef:
oossie schreef:
Vooralsnog heb ik geen enkele reden tot ongerustheid. Het is hier al eerder gezegd, spaarmarkt is door hun opengebroken en ze hebben voldoende in kas.


Daarom hoefde de IJslandse overheid ook niet bij te springen zeker?
Slaap lekker.

Er wordt getwijfeld of de IJslandse overheid wel juist heeft gehandeld.

We willen tenslotte toch geen Zuid-Amerikaanse toestanden, toch?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO