Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 8:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: te laat of niet???
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Kan ik er vanuit gaan, dat ondanks ik nog steeds niet gestort zie op mijn rabo, dat het geld al onderweg is?

Dit is mijn status op dit moment by icesave (gisteravond 19:00) overgeboekt.. saldo is nul, heb een email gehad wat betreft de overboeking..

afbeelding: http://www.betatesting.fiberworld.nl/ice2.jpg

Ik weet niet wanneer de nationalisatie echt doorgevoerd is... wel is het pas vandaag officieel gemeld.
Ik ga ervanuit dat het gisteravond om 19:00 nog niet bekend was, en dat alles nog door ambtelijke molen heeft moeten gaan, en dat mijn geld nog steeds onderweg is...

Het is nu nog steeds niet duidelijk of icesave nl, nu ook alles bevroren heeft.. ondanks dat ze dat volgens hun eigen voorwaarden niet mogen...

En nog steeds zie ik nog geen melding op hun site staan (die volgens het bandje op 0900-0242 op de site zou moeten staan)

Is er iemand die gisteren of zelfs vandaag nog, iets overgeboekt heeft, en het vandaag wel gestort heeft gekregen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: te laat of niet???
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:09 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
juanj schreef:
Kan ik er vanuit gaan, dat ondanks ik nog steeds niet gestort zie op mijn rabo, dat het geld al onderweg is?

Dit is mijn status op dit moment by icesave (gisteravond 19:00) overgeboekt.. saldo is nul, heb een email gehad wat betreft de overboeking..
....

Ik weet niet wanneer de nationalisatie echt doorgevoerd is... wel is het pas vandaag officieel gemeld.
Ik ga ervanuit dat het gisteravond om 19:00 nog niet bekend was, en dat alles nog door ambtelijke molen heeft moeten gaan, en dat mijn geld nog steeds onderweg is...

Het is nu nog steeds niet duidelijk of icesave nl, nu ook alles bevroren heeft.. ondanks dat ze dat volgens hun eigen voorwaarden niet mogen...

En nog steeds zie ik nog geen melding op hun site staan (die volgens het bandje op 0900-0242 op de site zou moeten staan)

Is er iemand die gisteren of zelfs vandaag nog, iets overgeboekt heeft, en het vandaag wel gestort heeft gekregen?


Gewoon maar posten, zonder ook maar de FAQ op http://www.icesave.nl te lezen? Hmmm lui of gewoon in paniek? Je hebt overigens ook al in andere onderwerpen moeite gedaan om te posten? Waarom lees je niet de FAQ en blijft iedereen kalm.

In de FAQ (op hun site) staat duidelijk:

Website FAQ::
Overboekingen die worden gedaan voor 14.00 uur zullen op dezelfde werkdag worden verwerkt en zijn normaliter de volgende dag zichtbaar op de tegenrekening (afhankelijk van de bank waar uw tegenrekening loopt). Overboekingen die later dan 14.00 uur worden gedaan worden de volgende werkdag verwerkt en zijn daardoor na 2 werkdagen zichtbaar op de tegenrekening.

Dus 06-10 om 19:00 is 08-10 op je rekening. Vandaag is het 07-10, dus een kriesis zal er niet voor zorgen dat het ineens sneller is. Ik vind 1 werkdag (als je voor 14:00 boekt) enorm snel al. Menig nationale bank houd je centjes langer vast!


Laatst bijgewerkt door jordy5 op wo 08 okt 2008 8:49 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: te laat of niet???
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
juanj schreef:
Kan ik er vanuit gaan, dat ondanks ik nog steeds niet gestort zie op mijn rabo, dat het geld al onderweg is?
.....
Ik weet niet wanneer de nationalisatie echt doorgevoerd is... wel is het pas vandaag officieel gemeld.


Wat heeft nationalisatie te maken met het wel- of niet krijgen van je geld?
Klok .... klepel.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Het gaat er mij om, dat er in de situatie als deze, mijn overboeking al gedaan, er voor icesave geen mogelijkheid is om deze transactie ongedaan te maken.

Als het maar onderweg is, en het maakt mij niet uit wanneer, als het maar komt.

En wat nationalisatie er mee te maken heeft, in de UK hebben ze toch alles bevroren door de nationalisatie?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
juanj schreef:
En wat nationalisatie er mee te maken heeft, in de UK hebben ze toch alles bevroren door de nationalisatie?


Dus, als de UK op slot zit (o.a. voor overboekingen) is dat hier ook het geval?
Vreemd, ik lees hier regelmatig dat de site, weliswaar moeilijk, maar gewoon toegankelijk is.
Het is je toch ook gelukt een overboeking te doen?
IceSavers zitten geloof ik inmiddels op stressfactor 10 :roll:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:42 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Hoi Paul, vertrouw jij het nog dan?

De helpdesk is met de noorderzon vertrokken (BANDJE: gesloten, zie website voor meer informatie)...
Er is nergens informatie over waarom de helpdesk gesloten is, te vinden.

Vind je het gek dat mensen zo doen? IceSave nl laat al zijn klanten in het ongewisse. Ze hadden ook zoals IceSave Uk, even een melding (of dat bericht van de nos) op de site kunnen zetten.

Maar in plaats daarvan... helpdesk opslot, slechte bereikbaarheid van de site. ik wil dat net als ieder ander, mijn poen terug (zoals het een echter nederlander betaamd) ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
juanj schreef:
Hoi Paul, vertrouw jij het nog dan?

De helpdesk is met de noorderzon vertrokken (BANDJE: gesloten, zie website voor meer informatie)...
Er is nergens informatie over waarom de helpdesk gesloten is, te vinden.


Hoelaat?
Want soms hebben helpdeskers ook een thuis of loopt de wachttijd anders te hoog op.
IK heb nog nergens gelezen dat IceSave in Nederland op de vlucht is geslagen.

Tsja, je moet wat over hebben voor toendertijd 0,5 of 0,75 % rente meer.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:48 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
ja idd. ik ben mijn gebruikscode kwijt, en belde vanmorgen naar icesave. Toen was het telkens in gesprek (heb 50 keer gebeld denk ik ). Toen heb ik landbanksi gebeld, en die zou mijn nummer direct doorgeven aan icesave, zodat icesave mij terug kon bellen. Nog steeds niks gehoord. En idd, nu is er een bandje.

Ik heb vrijwel al mijn spaargeld bij icesave, dus wil wel weten hoe nu verder. Ik heb nu wel geleerd dat ik nooit meer al me geld op 1 bank zet!@!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:49 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
juanj schreef:
Hoi Paul, vertrouw jij het nog dan?

De helpdesk is met de noorderzon vertrokken (BANDJE: gesloten, zie website voor meer informatie)...
Er is nergens informatie over waarom de helpdesk gesloten is, te vinden.

Vind je het gek dat mensen zo doen? IceSave nl laat al zijn klanten in het ongewisse. Ze hadden ook zoals IceSave Uk, even een melding (of dat bericht van de nos) op de site kunnen zetten.

Maar in plaats daarvan... helpdesk opslot, slechte bereikbaarheid van de site. ik wil dat net als ieder ander, mijn poen terug (zoals het een echter nederlander betaamd) ;-)


Alles over Engeland staat slechts in de geweldige tabloids! Er zijn allemaal aannames door deze bladen op basis van dat ene regeltje op de website.

In Engeland is het bevroren omdat in hun voorwaarden staat dat ze dit mogen 60 dagen! Dit is in nederland eruit gehaald en wij hebben dus wel de mogelijkheid om erbij te komen. Dit doen waarschijnlijk om dingen zoals dit te voorkomen. Na geruchten iedereen probeert met het geld ervandoor gaat en de bank omvalt en iedereen niks meer heeft.

Verder de helpdesk, website etc. is puur overbelasting, omdat heel nederland in paniek is om wat er aan geruchten de wereld in wordt gebracht door de verschillende media! Zelfs NOS. Vind je gek dat ze plat worden gebeld als elke krant en nieuwsbron maar dingen verkondigd wat nog kant nog wal raakt!

Ik zou alles even relativeren. Zolang IceSave niks bekend maakt over hoe en wat, weten we nu eenmaal nog niks.


Laatst bijgewerkt door jordy5 op di 07 okt 2008 6:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:37 pm
Berichten: 24
Ik heb vanmorgen om 9.00 uur alles over laten boeken naar mijn tegenrekening. Kreeg een bevestiging toegestuurd. Nu is het dus afwachten geblazen. Kan niks meer checken on-line. Site ligt plat.
Een ding begrijp ik niet. Als IJsland de rekening bevriest zoals ze in Engeland hebben gedaan, wat denken ze daar dan mee te winnen?
Zodra de rekening vrijkomt, haalt iedereen er als een speer toch alles af? Dit is toch uitstel van executie voor IJsland? Of ben ik naief?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:51 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
bevriezen = rust


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:53 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
foureyes schreef:
Ik heb vanmorgen om 9.00 uur alles over laten boeken naar mijn tegenrekening. Kreeg een bevestiging toegestuurd. Nu is het dus afwachten geblazen. Kan niks meer checken on-line. Site ligt plat.
Een ding begrijp ik niet. Als IJsland de rekening bevriest zoals ze in Engeland hebben gedaan, wat denken ze daar dan mee te winnen?
Zodra de rekening vrijkomt, haalt iedereen er als een speer toch alles af? Dit is toch uitstel van executie voor IJsland? Of ben ik naief?


Over 60 dagen kan het er allemaal heel anders voor staan en dan zullen de meeste zoiets hebben van..... oohhhh het viel allemaal mee. Ik laat het wel staan. Aangezien er zoals nu voornamelijk geruchten zijn ontstaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: te laat of niet???
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:59 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
juanj schreef:
Kan ik er vanuit gaan, dat ondanks ik nog steeds niet gestort zie op mijn rabo, dat het geld al onderweg is?


Vorige week heb ik m'n rekening al leeg gehaald (was slechts 1.700 euro, heb er nooit veel neer gezet, vanwege het garantiestelsel) en de rente (dik 19 euro) stond er nog (pas 1 okt. bijgeschreven). Vanmorgen om 6:00u (Ja, vroeg uit bed om te gaan werken) de rente ook nog maar even overgeboekt naar m'n tegenrekening...direct 'n e-mail ontvangen met de bevestiging, maar nog steeds niks te zien op m'n tegenrekening. De Telegraaf kopt met dat Icesave klanten gewoon bij hun geld kunnen. Normaliter waren ze altijd zo snel en dan is het toch een beetje "verdacht". Maargoed, het gaat in mijn geval gelukkig maar om 19 euro...:-) Morgen maar weer eens checken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:05 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Tsja, en dan schijnt het probleem ook in Nederland te zijn aangekomen:
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtop ... highlight=

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:48 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
foureyes schreef:
Een ding begrijp ik niet. Als IJsland de rekening bevriest zoals ze in Engeland hebben gedaan, wat denken ze daar dan mee te winnen?
Zodra de rekening vrijkomt, haalt iedereen er als een speer toch alles af? Dit is toch uitstel van executie voor IJsland? Of ben ik naief?


Ten eerste, zoals iemand al schreef, met een time out kan men beter overdenken of het allemaal wel nodig is om het geld weg te halen, en velen zullen besluiten het niet te doen.

Ten tweede, de gelden die spaarders hebben ingelegd zijn natuurlijk doorgesluisd naar investeringen e.d. Omdat in één klap weer uit te betalen moet het eerst weer vrij gemaakt worden. Tijdens de time out kan de bank bezittingen verkopen of verpanden, of debiteuren vorderen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO