Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 17 apr 2024 12:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011 6:10 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Beste Juanj,

Ik zou het echt niet weten wat je nu nog kan doen.
Een brief schrijven naar de Winding up Board dat je het formulier foutief hebt ingevuld??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 okt 2011 1:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Heeft iemand al een uitkering van hun claim mogen ontvangen van Landsbanki?

Of word er toch dit jaar niets uitbetaald?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 okt 2011 3:12 pm 
alle betalingen van icesave ontvangen al 3 a 4 maanden geleden ook de claim van de rente vanaf het omvallen tot de uitbetaling van de hoofdsom.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 9:45 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Ik heb tot heden ook nog geen verloren rente mogen ontvangen. Alleen maar uitstel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 1:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Wanneer heb je voor het laatst een brief ontvangen?

Ik ergens in mei of zo..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 8:53 pm 
alle brieven etc na ontvangst laatste paar rente euro, uit pure ballorigheid alles door de papiervernietiger waar icesave op stond. dit is al weer 2 maanden geleden.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 10:46 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Terugkomend op het invulformulier zie ik dat ik inderdaad 112 (Priority) heb ingevuld en in het overzicht zie ik 113 staan met S (claim is recognized as logged) als status.

De 17de van volgende maand is er weer vergadering en zou er ook een nieuw overzicht moeten met een eventuele statuswijziging.

Hieronder een gedeelte uit het Claim report van 19 mei jl. en dat geeft niet veel hoop.

Citaat:
GENERAL UNSECURED CLAIMS PURSUANT TO ARTICLE
113 OF THE BANKRUPTCY ACT
At earlier creditors’ meetings the Winding-up Board presented decisions on 6014 claims of the 9186 that were received concerning general claims. 260 of these claims were accepted as stated, seven were accepted with amendments and 5538 claims were rejected. The decisions of the Winding-up Board on 1985 claims were objected. Work is variously in progress on conciliating in these claims, or they have been postponed, or, where it is clear that no reconciliation will be achieved, they are referred to the district court. Four cases relating to general claims have been submitted to the District Court of Reykjavik for resolution, all of which are pending.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2014 9:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
http://www.nu.nl/sparen/3945713/nederlandse-spaarders-icesave-krijgen-geld-terug.html

Betekend dat onze rente-misloop claims nu ook worden uitbetaald? Ik ben benieuwd!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2014 11:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Heb ook een claim ingediend.. hopelijk is hun administratie goed en eerlijk.

Want ik kan helaas alle documentatie en inlog van Landsbanki niet meer terugvinden

Gaat om zo'n 100 euro rente geloof ik, wat ik misgelopen ben

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2014 1:16 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Nou, dat gaat hard de goede kant op, dan.
Nog geen 4 maanden geleden ging het nog om 500 Euro, las ik hier.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014 8:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Toen wij op 8 oktober 2008 niet meer konden inloggen waren al onze gegevens bij Icesave digitaal bekend. Dat zij de papieren documenten door de versnipperaar en alle Pc’s uit het gebouw wisten te halen doet niet ter zake. Zij weten precies wat elke spaarder op die dag te goed had en wat er daarna via de DNB is terugbetaald, dat kunnen ze gewoon opvragen bij de DNB.

Een curator is daar gekomen voor ons allen, maar dat je daarna zelf nog moet moet gaan bewijzen van wat je nog van ze tegoed had of heeft is van de zotte. Voor mij staat vast dat een ieder die niet meer weet wat hij nog aan rente tegoed had, dat nog moet krijgen. Het was en is nog steeds ons geld (incl. de opgebouwde rente) en bij het zomaar toe eigenen van ons geld, daar zijn zij ten volle aansprakelijk van. Immers de digitaal opgeslagen gegevens moeten nagezien kunnen worden en als dat niet zo is door het vernietigen van de server-opslag, dan moet er op zijn minst toch ook een back-up zijn om dat te kunnen achterhalen.

Sorry dat ik me zo laat gaan, maar dat moest ikke gewoon ff kwijt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2014 6:15 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Ik zelf was al blij dat ze net op tijd het DGS naar 100k opgetrokken hadden.

Anders had het mij flink geld gekost, ben er altijd vanuit gegaan dat ik de rente niet meer zou krijgen.
Maar als er nu beloofd word dat je de misgelopen rente ook dient te krijgen (rente tussen faillisement en uitkering DGS)

Zou mooi zijn als ik dat ook nog krijg

JandeV schreef:
Nou, dat gaat hard de goede kant op, dan.
Nog geen 4 maanden geleden ging het nog om 500 Euro, las ik hier.
Beste Jan,

6 jaar geleden, die ijsseef shit, het was niet relevant om precieze bedragen te noemen.
Was een schatting, uit de losse pols
Maar speciaal voor jou (nu wel relevant, als ik dat terugkrijg)

ff nagerekend, is toch nog 335 euro.. en niet 100 of 500 zoals ik eerst dacht

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2014 10:45 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@juan Dan had je zeker geen en/of rekening. Want anders was de verhoging naar 100k niet noodzakelijk geweest.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2015 10:06 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Vanochtend DHL gemist die aan de deur was en bij het plannen van het opnieuw aanbieden zag ik dat het uit Reykjavik, IJsland komt en dat kan dus alleen maar van de afhandeling van Icesave komen. Maandag wordt het opnieuw aangeboden en dan weet ik het zeker en laat ik weten of het wel of niet van hun kwam.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2015 11:41 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Ik was wel thuis. :wink:

Toch nog reactie na 6 jaar wachten, ha ha

Wat ik er uit op kan maken is dat ze je contactgegevens bevestigd en aangevuld willen zien, alvorens ze de claim gaan uitbetalen?!.
Het claimbedrag is ongeveer 1,1% van het bedrag wat ik destijds bij Icesave had staan.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO