Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 4:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 4:05 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
piet_pecunia schreef:
juanj schreef:
Hoi Mensen,
Ik heb 2 formulieren in gevuld, het was een en/of rekening.
............
Ik heb wel een paar vragen, ik hoop dit iemand kan vertellen hoe ik dit moet invullen.

Ik ga eerst eens kijken of ik het met een formulier kan voor de en/of rekening. Vond ik bij DNB ook al zo vreemd dat het ook onder de ton voor twee personen moest. Het is toch één rekening waarover het gaat. Dit ter zijden.

Desalniettemin ga ik dus twee formulieren insturen. Maar met de XLS is dat wel heel eenvoudig.

Citaat:
In general, the same rules apply to handling of claims against the bank as apply to handling of claims in liquidation pursuant to the provisions of the Act on Bankruptcy etc. No. 21/1991. Details on the substance of claims submitted are provided in the second paragraph of Art. 117 of this Act. It states, for instance, that a claim must state “in clear manner in whose interest it is submitted”. As a result thereof, claims must be lodged for each individual creditor, but creditors may naturally entrust the lead manager of a bond issue or other party with handling the lodgement of claims on their behalf and, if such administration has previously been agreed upon as part of the terms and conditions of the bond issue in question, this would be regarded as satisfactory authorisation to lodge a claim.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 4:10 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
piet_pecunia schreef:
..........The following attachments are included: 1 - Copy of the IceSave bank account per 12 Oktober 2008, 2 - Copy of the DNB claim payment onto my ABN AMRO account per 16 December 2008, 3 - Identity sheet of the DNB claim form.

Het lijkt er op dat de bovenstaande attachments voldoen.

Citaat:
The content of claims lodged is discussed in detail in Art. 117 of the Act on Bankruptcy etc. No. 21/1991. The claim submission must describe the claim clearly, stating the circumstances and grounds behind the claim, other aspects which must be explained due to the context, and the documents upon which the claim submission is based. Accordingly, documentation should be attached which could serve as proof of a deposit, such as a statement of the account balance in question.

Ik kan er natuurlijk nog paspoort kopieën bijdoen.......

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 5:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Geweldig mensen...ben al erg veel geholpen.

twee formulieren dus.. bedrag splitsen door 2, zoals bij DGS?

1. Kan iemand nog vertellen hoe de rente bereken over onderstaande periodes?
- 13 october t/m 15 december Deel 1 (en/of rek.) (€ 14153,14 uitbetaald door DNB op 16-12-2008)
- 13 october t/m 17 december Deel 2 (en/of rek.) (€ 14153,14 uitbetaald door DNB op 18-12-2008)
2. Passport kopieen bijvoegen?
3. Aangetekend versturen?
4. 2 Claims (formulieren) in 1 enveloppe?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op za 17 okt 2009 6:13 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 5:34 pm 

Geregistreerd: di 04 nov 2008 12:38 pm
Berichten: 9
juanj schreef:
Geweldig mensen...ben al erg veel geholpen.

twee formulieren dus.. bedrag splitsen door 2, zoals bij DGS?

1. Kan iemand nog vertellen hoe de rente bereken over onderstaande periodes?
- 13 october t/m 15 december Deel 1 (en/of rek.) (€ 14153,14 uitbetaald door DNB op 16-12-2008)
- 13 october t/m 17 december Deel 2 (en/of rek.) (€ 14153,14 uitbetaald door DNB op 18-12-2008)

Via een ander forum vond ik deze spreadsheet om die rente te berekenen.
http://www.datafilehost.com/download-2d432cff.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 7:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Hoort dit verhaaltje ook niet in het Icesave deel van dit forum?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 8:45 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
juanj schreef:
twee formulieren dus.. bedrag splitsen door 2, zoals bij DGS?
2. Passport kopieen bijvoegen?
3. Aangetekend versturen?
4. 2 Claims (formulieren) in 1 enveloppe?

2. Ik doe er voor de zekerheid maar paspoort kopieën bij.
3. Ik ga het gewoon versturen en doe er een klein briefje bij met verzoek voor ontvangstbevestiging.

Citaat:
10. A creditor may request a confirmation that its claim has been received.

4. Ik maak er inderdaad twee die ik in een enveloppe stop.

juanj schreef:
Hoort dit verhaaltje ook niet in het Icesave deel van dit forum?

Ik zet er wel een pointer in naar dit forum.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 9:00 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
piet_pecunia schreef:
........ in regel 44 "Provide details of any factors that might affect the claim".

And/or account per 12 October 2008 until 16 December 2008 € xxxxx. € xxxxx / 2 holders equals € xxxxx per account holder. Interest not accounted for during this period is nominal 5.1597% for a period of 65 day's between 12 October 2008 (date of bankruptcy) until 16 December 2008 (date of payment by Dutch National Bank). 5.1597% of € xxxxxx = € xxxx anual divided by 365 days anual and multiplied by 65 days = € xxx, which is the total claim amount for each person holding this account. The following attachments are included: 1 - Copy of the IceSave bank account per 12 Oktober 2008, 2 - Copy of the DNB claim payment onto my ABN AMRO account per 16 December 2008, 3 - Identity sheet of the DNB claim form, 4 - Copy of relevant passport page.

Toegevoegd: 4 - Copy of relevant passport page.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 10:28 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Over hoe moeilijk kan je het de mensen maken. Het zou Wellink van de De DNB enorm sieren als hij nu eens met al zijn verkregen gegevens van de gedupeerde Icesave-spaarders in de bres springt. Immers, het toezicht vertrouwen in hem is door die hele afaire tot een enorm dieptepunt gedaald. Hij kan zo een uitdraai maken van alle misgelopen rentes en vervolgens alles doorstorten naar de gedupeerde Icesavers.

Bij een opgeheven rekening komt het weer bij hem terug en kan ie het toevoegen bij wat niet meer bij hem is op te halen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 12:20 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
juanj schreef:
Hoort dit verhaaltje ook niet in het Icesave deel van dit forum?

Nee, wij hebben er een hekel aan sommige zaken twee keer te lezen.
Ik had juist bewust het topic verplaatst naar 'het laatste nieuws......' omdat het goed gelezen wordt en tevens verschijnt op de hoofdpagina van http://www.spaarinformatie.nl
Als iemand dit nieuws dan nóg over het hoofd ziet. moet ie echt eens een keer bij Hans Anders langs gaan. :roll:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 10:22 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Neemt niet weg dat ik niet zie wat er mis was met die "pointer" die ik er in had gezet... :cry: Dat is toch een prima manier om de zaken gestructureerd en overzichtelijk te houden..

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 10:32 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Op zich is er ook niets mis mee.
Echter zo'n pointer moet dan wel gelijk gesloten worden voor verdere discussie, anders gaan er vrijwel dezelfde discussies in 2 draadjes lopen (= veel dingen dubbel lezen).
Ik had 'm kunnen sluiten, daar heb ik toen ik na een vermoeiende dag gisteravond laat thuis kwam even niet aan gedacht.
Ik zou zeggen plaats 'm nogmaals en stuur dan één van ons gelijk even een mailtje.
Iedereen weer gelukkig. :wink:

Overigens, als een lezenswaardig topic in latere fase van de SI hoofdpagina verdwenen is, plaats ik meestal (als ik eraan denk) zo'n topic (terug) naar de bankrubriek waar ie eigenlijk thuishoorde.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 10:57 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Een TNT Express zending, met afleverbevestiging kost € 86,08 voor 50 gram documenten (dat weegt mijn enveloppe precies)
Dan kun je de zending wel traceren via Internet.
Oók wordt de zending dan thuis opgehaald.
Wat het kost, met ontvangstbevestiging, als je het zelf afgeeft op een postkantoor (als dat nog gaat), daarvan heb ik niets kunnen vinden. Ik gooi het zo op de bus.

Overigens heb ik er toch nog een begeleidend schrijven bij gedaan met een korte samenvatting van de situatie en kerngegevens. Gezien de bijgesloten formulieren is dat een beetje dubbelop maar ik vind het netter en praktischer. Hierin vraag ik tevens om een ontvangstbevestiging, al dan niet via een e-mail.

Als er geen suggesties dan wel correcties of aanvullingen komen op dit forum gaat het einde dag in de brievenbus.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 11:49 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
piet_pecunia schreef:
Een TNT Express zending, met afleverbevestiging kost € 86,08 voor 50 gram documenten (dat weegt mijn enveloppe precies)

€86,08????.Ga je zelf ook mee? :wink:

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 12:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
86 euro voor aangetekend???

Dat kost toch maar 10 euro of zo??

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 4:04 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
juanj schreef:
86 euro voor aangetekend??? ....Dat kost toch maar 10 euro of zo??

Zou kunnen, maar zoals ik al schreef heb ik dat niet kunnen vinden.....
piet_pecunia schreef:
Wat het kost, met ontvangstbevestiging, als je het zelf afgeeft op een postkantoor (als dat nog gaat), daarvan heb ik niets kunnen vinden. Ik gooi het zo op de bus.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO