Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:52 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Poen schreef:
De spaarders bij Icesave zijn niet schuldig aan wat er gebeurd is en hebben gewoon recht op hun inleg en de rente. Dat heeft niets met nederigheid en terughoudenheid te maken.


Waar het om draait is dat de spaarders van Icesave, dankzij de Nederlandse Staat en de DNB, hoe dan ook hun saldo, dat is dus inclusief de rente tot en met 30 september, terugkrijgen. Terwijl men daarvan formeel tot 20.000,-- euro en een beetje afhankelijk van IJsland zou zijn. Dat recht waar je het over hebt zou je dus in IJsland moeten gaan halen! En dan past toch wel wat blijdschap dat men hoe dan ook het saldo terugkrijgt!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:54 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
tja, die paar dagen rente? Als je voor het nieuws van gisteren had gevraagd of ze akkoord zouden gaan met een volledige vergoeding van de DNB(zonder rente) of dat ze liever wilden proberen om het volledige bedrag in ijsland te gaan halen(en dat je dus niets zou krijgen als dat niet zou lukken) dan weet ik wel waar het merendeel voor zou kiezen :mrgreen:
Kortom ik denk dat iedereen blij mag zijn met het nieuws van gisteren en niet meteen moet piepen over rente voor daar uberhaupt iets over bekend is(kan best zijn dat dat er straks gewoon bij in zit).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:32 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 7:47 pm
Berichten: 1
Ik heb zo het idee dat de mensen die nu over de rente zeuren van een dag of drie hun geld straks gelijk weer op een hoge rente (inferieure) spaarrekening zetten. :mrgreen:

En wat betreft die stick: 120.000 maal 50kb is ongeveer 6Gb, moet kunnen...... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:46 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 3:19 pm
Berichten: 5
dubbeltje is duidelijk zo'n arme sloebber die geen dubbeltje te makken heeft. Z'n kommentaren slaan werkelijk nergens op. Pure afgunst reacties.
Sorry maar dit moest ik ff kwijt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:54 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
pedro714 schreef:
dubbeltje is duidelijk zo'n arme sloebber


Dubbeltje zijn er wel meer hier, heeft iets met het aantal postings te maken. Zou een beetje hoger kijken als je wilt weten wie het was.

En verder heeft hij gelijk. Mogen blij zijn met elke euro die we terugkrijgen.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:58 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Nederigheid en dankbaarheid ? Waar zijn mijn rechten dan gebleven ?
Alles uitbetalen, inclusief rente tot op de laatste dag.

En natuurlijk zetten we het straks weer op de rekening met de hoogste rente.
Je moet wel momenteel. als je uitgaat van deze variabelen:
Inflatie 4% (variabel)
belasting 1.2% (nog wel)
dat is bij elkaar 5.2%.
Je moet dus al een hogere rente dan dat percentage zoeken, anders slinkt je vermogen.

Sparen houdt meer in dan je geld op de bank zetten.

*Flamen is niet gewenst hier. Als iets je niet aanstaat ben je vrij om te vertrekken.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:13 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 5:21 pm
Berichten: 4
Karel Spaargraag schreef:
Nederigheid en dankbaarheid ? Waar zijn mijn rechten dan gebleven ?
Alles uitbetalen, inclusief rente tot op de laatste dag.

En natuurlijk zetten we het straks weer op de rekening met de hoogste rente.
Je moet wel momenteel. als je uitgaat van deze variabelen:
Inflatie 4% (variabel)
belasting 1.2% (nog wel)
dat is bij elkaar 5.2%.
Je moet dus al een hogere rente dan dat percentage zoeken, anders slinkt je vermogen.

Sparen houdt meer in dan je geld op de bank zetten.

*Flamen is niet gewenst hier. Als iets je niet aanstaat ben je vrij om te vertrekken.

Inflatie is 3.1%. Gisteren bekend gemaakt.

Hoe kom je aan dat percentage van 1.2%? Volgens mij hangt het er ten eerste vanaf of je boven de 20,000 grens van vermogen in Box 3 zit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:15 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 7:31 pm
Berichten: 6
Karel Spaargraag schreef:
Nederigheid en dankbaarheid ? Waar zijn mijn rechten dan gebleven ?
Alles uitbetalen, inclusief rente tot op de laatste dag.

En natuurlijk zetten we het straks weer op de rekening met de hoogste rente.
Je moet wel momenteel. als je uitgaat van deze variabelen:
Inflatie 4% (variabel)
belasting 1.2% (nog wel)
dat is bij elkaar 5.2%.
Je moet dus al een hogere rente dan dat percentage zoeken, anders slinkt je vermogen.

Sparen houdt meer in dan je geld op de bank zetten.

*Flamen is niet gewenst hier. Als iets je niet aanstaat ben je vrij om te vertrekken.


Je snapt het niet he? Moreel gezien is nederland(DNB) misschien wel verplicht om te 'helpen' bij deze crisis, maar je 'rechten' voor de eerste 20.800 euro hielden op toen je met je volle verstand akkoord ging met de voorwaarden van Icesave.

Dus ja, ik zou maar erg dankbaar zijn dat nederland je zo uit de brand helpt en je niet zelf alles met IJsland hoeft te regelen....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:16 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
pedro714 schreef:
dubbeltje is duidelijk zo'n arme sloebber die geen dubbeltje te makken heeft. Z'n kommentaren slaan werkelijk nergens op. Pure afgunst reacties.
Sorry maar dit moest ik ff kwijt.


Dat je nog niets eens door hebt wat stuiver, dubbeltje en kwartje hier op dit forum betekent, zegt wel heel veel! En wat heeft 'afgunst' daar nou helemaal mee te maken?

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:28 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
De rentetrekker heeft een tijdelijke 'IceSave button' voor het
berekenen van het eindsaldo.

viewtopic.php?f=38&t=1087&start=45

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik raad sommigen hier aan om eens goed te gaan lezen hoe het DGS werkt.
Je hebt wel degelijk recht op de rente.

Ze mogen daar in Ijsland dankbaar zijn dat ik niet op het vliegtuig stap.

Verder ga ik hier geen welles-nietes spelletje beginnen, dat lijkt me een beetje nutteloos.

Probeer de antwoord knop eens uit, in plaats van de citeer knop. Het is echt niet zo moeilijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:48 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:36 am
Berichten: 17
Ten eerste ik ben heel blij dat ik nu zekerheid heb dat ik mijn geld terugkrijg. Daarnaast stond mijn geld nog niet lang op icesave dus die rente kan mij weinig schelen.
Maar ik begrijp dat de DNB deze maand de brieven de deur uit doet, daarna heeft iedereen 5 maanden de tijd om de brief terug te sturen en dan krijgt iedereen na 3 maanden zijn geld terug. Dat gaat over acht en een halve maand.
Nu wil ik nogmaals zeggen dat het voor mij geen belangrijke zaak is en ik allang dankbaar ben dat ik mijn geld terugkrijg en op dit forum mag meeschreeuwen ondanks dat ik het pas na de val van icesave heb ontdekt en hier waarschijnlijk over een half jaar niet meer vaak terugkom.
Maar ik wil gewoon graag weten hoe het zit met die 8 maanden. Wordt daar rente over uitgekeerd. En welke?
Ik vind het onzin dat de DNB mij ineens nog meer geld moet gaan geven, als zij mijn inleg teruggeven dan ben ik al tevreden. Maar de DNB haalt dit geld terug uit IJsland. En van IJsland wilde ik eigenlijk gewoon meteen mijn geld terug, dus zou het niet heel oneerlijk vinden als zij inclusief rente betalen. Ik neem aan dat Nederland ook gewoon inclusief (een of andere) rente wil gaan eisen.
Vindt dit ook interessant met betrekking tot andere rekeningen, als de DNB er lang over doet bij een Nederlandse bank, mis je dan die maanden rente? Begrijp dat het bij van der Hoof? ook langere tijd duurde, hoe is dat toen gegaan met rente over die periode? Als ik bij ceb nu wat meer rente krijg maar straks een jaar geen rente dan levert die extra rente ook niet zo veel op, dus dat zou mij kunnen bewegen wel volledig naar de rabo te gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 2:02 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 7:31 pm
Berichten: 6
Karel Spaargraag schreef:
Ik raad sommigen hier aan om eens goed te gaan lezen hoe het DGS werkt.
Je hebt wel degelijk recht op de rente.

Ze mogen daar in Ijsland dankbaar zijn dat ik niet op het vliegtuig stap.

Verder ga ik hier geen welles-nietes spelletje beginnen, dat lijkt me een beetje nutteloos.

Probeer de antwoord knop eens uit, in plaats van de citeer knop. Het is echt niet zo moeilijk.

Nee dank je, citeren bevalt prima. Ooit van 'een kale kip kun je niet plukken gehoord'? Kap nu eens met je 'rechten' gezwam en kijk maar eens terug naar een paar dagen geleden toen het er voor ons allemaal nog redelijk hopeloos uitzag.

Ik weet zeker dat alle ijslanders het in het in hun broek hadden gedaan op het moment dat jij in je 'toeristenoutfit' uit het vliegtuig was gestapt, al zwaaiend met je Icesave-papiertjes, maar dat is nu gelukkig niet meer nodig....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 2:27 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Karel Spaargraag schreef:
Ze mogen daar in Ijsland dankbaar zijn dat ik niet op het vliegtuig stap.

Je was toch niet van plan het hoofdkantoor van Landsbanki of wellicht de centrale bank aldaar binnen te vliegen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 2:43 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
Uit de spelregels van dit forum:

Gebruikers dienen hun berichten zo te formuleren dat deze respectvol zijn ten aanzien van de andere gebruikers. Flaming of andere vormen van beledigingen zijn niet toegestaan.


Houdt U zich hieraan AUB.

_________________
Use common sense,whether you are buying or selling.If a deal sounds too good to be true,it usually is!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO