Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:21 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 7:15 am
Berichten: 13
Ik ga er van uit dat we niet alleen de inleg terug krijgen maar ook de opgebouwde rente (tot 7 oktober?). De vordering die we hebben op Icesave is namelijk niet alleen hetgeen we ingelegd hebben, maar ook de rente die we tegoed hebben.

Icesave heeft op 7 juli de rente verhoogd van 5% naar 5,25%. Even rekenen dus en goed vermelden op het formulier dat we binnenkort van de Nederlandsche Bank krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:36 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ik denk niet dat we bedragen hoeven in te vullen. Dit halen ze uit de administratie die de DNB in beslag heeft genomen,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:44 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 7:15 am
Berichten: 13
Dat zou prettig zijn. Alleen vraag ik me dan af waarom we een formulier in moeten vullen. Wellicht is dat alleen om te verifiëren of de gegevens uit de in beslag genomen administratie correct zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 8:26 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Icesave keerde de rente per kwartaal uit. Laatste uitbetaling was 1 oktober en was ook netjes bijgeschreven. Dus voor de meeste mensen zal de rente (vanaf 1 oktober tot ...) niet zoveel zijn. Maar goed, alle beetjes zijn meegenomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:08 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 8:51 am
Berichten: 13
Ik zou het volgende onder de aandacht willen brengen.
We hebben het erover dat de gevens bekent zijn bij DNB uit de in beslag genomen bestanden.
Ik vraag me het volgende af.
Er zijn mensen die vanaf vrijdag 3 okt. na 14.00 t/m dinsdag middag 7 okt. een overboeking hebben gedaan, deze ook bevestigd hebben gekregen, maar er is in werkelijkheid niets over geboekt.
Het geld zweeft dus ergens??
Voor die genen die alles terug hebben geboekt zou het saldo € 0,00 zijn.
Dat wil zeggen dat DNB deze gegevens hebben.
Krijgen die dan niks uitbetaald?? :roll:
Hr. Wellink had het erover dat de gegevens op een Stickie stonden, dat betweifel ik.
Gegevens van 120.000 personen op een memo Stick ?? dan moet het wel eentje zijn met een geheugen van tig GB. of zie ik dat verkeerd.
Wie het weet mag het zeggen.

James


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:31 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Ik begreep dat het geld niet zweeft. Dat het in de website programmatuur en misschien in de database van het online bankier systeem zit, wil nog niet zeggen dat het al in de daadwerkelijke administratie is gewijzigd. IceSave heeft gezegd dat de betalingen die ingediend zijn niet verwerkt zijn vanaf maandagmiddag (>14:00). Deze betalingen worden pas door het bankier systeem van hun dinsdag verwerkt. Dus in dat systeem staan onze saldo's wel gewoon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:42 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Zie het bericht elders in het Icesaveforum over hoe verevening bij Equens werkt.
Dan weet je ook precies welke infopositie DNB heeft m.b.t. (pogingen) tot overboekingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 10:22 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 5:50 pm
Berichten: 99
En voor de goede orde: ja, het kan allemaal makkellijk op een moderne USB memory stick. Zolang ze er geen fotootjes bij zetten..... :mrgreen:

_________________
Francois A. 'Navman' Dumas
Publisher

... and the man's Blog


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 10:39 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
James schreef:
Ik zou het volgende onder de aandacht willen brengen.
We hebben het erover dat de gevens bekent zijn bij DNB uit de in beslag genomen bestanden.
Ik vraag me het volgende af.
Er zijn mensen die vanaf vrijdag 3 okt. na 14.00 t/m dinsdag middag 7 okt. een overboeking hebben gedaan, deze ook bevestigd hebben gekregen, maar er is in werkelijkheid niets over geboekt.
Het geld zweeft dus ergens??
Voor die genen die alles terug hebben geboekt zou het saldo € 0,00 zijn.
Dat wil zeggen dat DNB deze gegevens hebben.
Krijgen die dan niks uitbetaald?? :roll:
Hr. Wellink had het erover dat de gegevens op een Stickie stonden, dat betweifel ik.
Gegevens van 120.000 personen op een memo Stick ?? dan moet het wel eentje zijn met een geheugen van tig GB. of zie ik dat verkeerd.
Wie het weet mag het zeggen.

James


Vind je het nuttig om deze vraag in zeker drie topics tegelijk te stellen? Bovendien is het antwoord in meerdere topics te vinden. Ga eerst eens lezen, dan kun je daarna altijd nog naar de bekende weg vragen!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:27 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 7:31 pm
Berichten: 6
Poen schreef:
Ik ga er van uit dat we niet alleen de inleg terug krijgen maar ook de opgebouwde rente (tot 7 oktober?). De vordering die we hebben op Icesave is namelijk niet alleen hetgeen we ingelegd hebben, maar ook de rente die we tegoed hebben.

Icesave heeft op 7 juli de rente verhoogd van 5% naar 5,25%. Even rekenen dus en goed vermelden op het formulier dat we binnenkort van de Nederlandsche Bank krijgen.

Sorrie hoor, maar aan deze instelling kan ik me behoorlijk ergeren; hoe 'dankbaarheid' direct weer om kan slaan in hebberigheid. We mogen onze handen al dichtknijpen dat de overheid en DNB daadkrachtig ingrijpen (schuldig of niet) en nu zijn er al mensen die voor ze hun eigen spaarcentjes terug hebben al weer zeuren om de rente, met irritante uitroeptekens.

De rente tot 1 september 08 is nog gewoon bijgeschreven en de rest mogen ze van mij houden. Ik begrijp dat iedereen zijn geld terug wil zien, maar een beetje nederigheid en terughoudendheid kan geen kwaad....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:43 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@ Geusje

Zo is het maar net! :D

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:45 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
@geusje,

Ben het volledig met je eens.

_________________
Use common sense,whether you are buying or selling.If a deal sounds too good to be true,it usually is!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:47 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
Geusje schreef:
[De rente tot 1 september 08 is nog gewoon bijgeschreven en de rest mogen ze van mij houden. Ik begrijp dat iedereen zijn geld terug wil zien, maar een beetje nederigheid en terughoudendheid kan geen kwaad....


Mee eens, maar wat mij betreft moet IJsland dat beetje rente ook terugbetalen aan de DNB.

_________________
www.MyC4.com eradicate poverty by investing in African Businesses and even get a return on your investment!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:48 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 7:15 am
Berichten: 13
De spaarders bij Icesave zijn niet schuldig aan wat er gebeurd is en hebben gewoon recht op hun inleg en de rente. Dat heeft niets met nederigheid en terughoudenheid te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:50 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
@poen

Ik noem het dan dankbaarheid.

_________________
www.MyC4.com eradicate poverty by investing in African Businesses and even get a return on your investment!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO