Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 5:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 3:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 6:57 pm
Berichten: 23
Moet ik nederig en dankbaar zijn omdat ik mijn eigen geld terugkrijg?
Natuurlijk ben ik blij dat het terugkomt, maar 'nederig'...
Sorry, dat gaat me te ver!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 3:38 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Geusje schreef:
Sorrie hoor, maar aan deze instelling kan ik me behoorlijk ergeren; hoe 'dankbaarheid' direct weer om kan slaan in hebberigheid..


Naar mijn idee is het feit dat de rekeninghouders nu geen renderende activiteiten kunnen ontplooien met hun geld een vorm van schade en heeft het opeisen van rente niets te maken met hebzucht. Verder geldt dat men recht heeft op de rentevergoeding tot aan het moment dat het faillissement van een bank is uitgesproken. Zolang er geen faillissement is uitgesproken, loopt de renteopbouw gewoon door.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:48 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 2:32 pm
Berichten: 1
jody schreef:
James schreef:
Ik zou het volgende onder de aandacht willen brengen.
We hebben het erover dat de gevens bekent zijn bij DNB uit de in beslag genomen bestanden.
Ik vraag me het volgende af.
Er zijn mensen die vanaf vrijdag 3 okt. na 14.00 t/m dinsdag middag 7 okt. een overboeking hebben gedaan, deze ook bevestigd hebben gekregen, maar er is in werkelijkheid niets over geboekt.
Het geld zweeft dus ergens??
Voor die genen die alles terug hebben geboekt zou het saldo € 0,00 zijn.
Dat wil zeggen dat DNB deze gegevens hebben.
Krijgen die dan niks uitbetaald?? :roll:
Hr. Wellink had het erover dat de gegevens op een Stickie stonden, dat betweifel ik.
Gegevens van 120.000 personen op een memo Stick ?? dan moet het wel eentje zijn met een geheugen van tig GB. of zie ik dat verkeerd.
Wie het weet mag het zeggen.

James


Vind je het nuttig om deze vraag in zeker drie topics tegelijk te stellen? Bovendien is het antwoord in meerdere topics te vinden. Ga eerst eens lezen, dan kun je daarna altijd nog naar de bekende weg vragen!


Ik heb op 6 oktober nog een overboeking gedaan naar mijn tegenrekening, waarvan ik ook nog dezelfde dag de bevestiging kreeg met ref.nummer. Ik dacht dat het me nog gelukt was!! Op 7 oktober kon ook ik niet meer op hun site komen. Nu zie ik, dat hun er in geslaagd zijn in de periode van 6/10 tot 10/10 deze transactie toch nog terug te draaien. Overigens is over deze dagen nog wel rente vergoed. Conclusie: Er is nog stevig doorgewerkt om eerdere (reeds bevestigde) transacties terug te draaien!!

Op 10 oktober (zo zie ik in de accountsummary) is dit bedrag weer door Icesave teruggeboekt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:01 pm
Berichten: 5
Helemaal mee eens.
Nog zeuren ook dat ze op hun geld moeten wachten.

Papa NL regelt het wel.

Slechte verliezers..

je gelooft het vast niet maar het is echt geen leedvermaak en ik vind het echt heel naar voor de mensen die gedupeerd zijn.

Mijn reacties komen voort uit het feit dat jullie maar blijven klagen en iedereen (overheid, DNB, Rabo, Tros, Consumentenbond, RTL-z, etc) de schuld geven behalve jezelf.

Alles wat je met je geld doet levert een risico op. Je bent altijd zelf verantwoordelijk om dat risico te beoordelen en moet dan ook zelf op de blaren zitten als het fout gaat.

En die mensen die na de garantie van Bos ook nog gaan zeuren dat ze dan ook 5,25% rente willen hebben [/quote]
Josh schreef:
Ik heb zo het idee dat de mensen die nu over de rente zeuren van een dag of drie hun geld straks gelijk weer op een hoge rente (inferieure) spaarrekening zetten. :mrgreen:

En wat betreft die stick: 120.000 maal 50kb is ongeveer 6Gb, moet kunnen...... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:22 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 02 jul 2008 11:07 pm
Berichten: 52
Droom maar lekker verder als je denkt ook nog de rente van nederland te ontvangen.
Die haal ja maar in IJsland
Want je bent niet het contract met Nederland aangegaan

http://www.geldenrecht.nl/sparen/268285 ... ijgen.html

Vraag 2: Waarover garantie?
* Wat valt er allemaal onder het depositogarantiestelsel?
In ieder geval niet de beloofde hoge rente die u nog tegoed heeft.

Lopende rekeningen, spaarrekeningen en bijzondere spaarrekeningen zoals termijndeposito’s vallen onder de garantie. Één bepaalde vorm van deposito’s, het achtergestelde deposito, valt er niet automatisch onder. Dat moet per geval beoordeeld worden. Aandelen en obligaties aan toonder vallen in ieder geval niet onder de garantie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO