Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 5:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Toch maar niet
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 7:11 pm 

Geregistreerd: za 21 jun 2008 6:41 pm
Berichten: 7
Ik had een rekening geopend bij icesave. Ging vlot, eerste storting stond de volgende dag al op de spaarrekening. Papieren waren redelijk vlug binnen. Toen ik wilde inloggen was ik mijn wachtwoord kwijt en heb gebeld. Binnen 10 minuten had ik een nieuwe gekregen, via email. Allemaal vlug, allemaal prima.

Komende maandag zou ik de rest van mijn spaargeld overmaken naar mijn nieuwe rekening bij icesave. Maar nadat ik hier via een link was gekomen en dit hier allemaal las over icesave. Dat je evt. je geld in ijsland kan gaan halen als de bank failliet gaat, dat de banken er daar niet goed voorstaan en de beveiliging te wensen overlaat.....doe ik het niet.

Mij te riskant. Nu zit ik bij YKB en voor dat half % rente verschil wil ik geen risico's lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 1:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 5:16 pm
Berichten: 26
Gewoon een internetrekening openen bij CEB. Daar krijg je ook 5% en valt geheel onder garantiestelsel DNB. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 2:39 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Bij mij is alles uitstekend en snel verlopen. Als ik kijk naar de hele procedure van inloggen, te weten gebruikerscode, wachtwoord en daarna nog eens de code via het kaartje, constateer ik dat Icesave ten opzichte van anderen nog een extra beveilingsstap heeft ingebouwd. Te weten de code via het kaartje.

Ik denk dus, en heb ook het gevoel, dat het met de veiligheid bij Icesave wel goed zit. Wat de uiteindelijke gevolgen van de huidige kredietcrisis zullen zijn, en daar is echt nog geen eind aan gekomen, weet niemand. Maar hoe meer particulieren bij Icesave sparen, des te kleiner zal het probleem zijn.

Maar met de garantie uit IJsland en de aanvullende garantie via de DNB maak ik me geen zorgen. En naar IJsland hoef je echt niet, alles kan schriftelijk worden geregeld. En IJslanders spreken en schrijven heel goed Engels.

Ik voel me er goed bij. :D :D


Laatst bijgewerkt door jody op za 28 jun 2008 2:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 2:42 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 apr 2008 11:21 am
Berichten: 65
jody schreef:
En IJslanders spreken en schrijven heel goed Nederlands.

Ik voel me er goed bij. :D :D


Volgens mij heb je vandaag een hele roze bril op :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 2:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Joop schreef:
jody schreef:
En IJslanders spreken en schrijven heel goed Nederlands.

Ik voel me er goed bij. :D :D


Volgens mij heb je vandaag een hele roze bril op :)


Dank je wel. Niet zozeer een roze bril, als wel gewoon een fout in de tekst. Ik heb het gewijzigd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 3:10 pm 

Geregistreerd: za 21 jun 2008 6:41 pm
Berichten: 7
Het is niet alleen het wel of niet onder De Nederlandsche Bank vallen. Maar ook dat je prive gegevens kan wijzigen en zeer makkelijk ook, daarnaast begrijp ik niet dat al je gegevens, incl. sofinummer en nummer van je id kaart te zien zijn. Dat is nergens voor nodig, maar brengt wel een risico met zich mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 3:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Weet je, zolang je er, zoals ik, van uit gaat de beveiliging in orde is, geeft dat helemaal niets. Ik vind het zelf prettig om die gegevens te zien en ook om zelf gemakkelijk wijzigingen te kunnen doorvoeren.

Als je echter niet of niet volledig op het beveiligingssysteem van Icesave vertrouwt, ja dan geef ik je groot gelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 3:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Miss_Pepper schreef:
............daarnaast begrijp ik niet dat al je gegevens, incl. sofinummer en nummer van je id kaart te zien zijn. Dat is nergens voor nodig, maar brengt wel een risico met zich mee................

Ik heb daar de laatste tijd nog eens over zitten nadenken........bij andere banken zie je deze gegevens idd. niet in het scherm staan.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.........je hebt ze moeten opgeven bij de aanmelding dus ze staan sowieso altijd in de database.

Dus vervolgens kan je je afvragen of andere banken minder kwetsbaar zouden zijn.
Misschien wel, maar zeker weten doe je dat niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 11:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Miss_Pepper schreef:
............daarnaast begrijp ik niet dat al je gegevens, incl. sofinummer en nummer van je id kaart te zien zijn. Dat is nergens voor nodig, maar brengt wel een risico met zich mee................

Ik heb daar de laatste tijd nog eens over zitten nadenken........bij andere banken zie je deze gegevens idd. niet in het scherm staan.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.........je hebt ze moeten opgeven bij de aanmelding dus ze staan sowieso altijd in de database.

Dus vervolgens kan je je afvragen of andere banken minder kwetsbaar zouden zijn.
Misschien wel, maar zeker weten doe je dat niet.


En als je er nog iets verder over nadenkt:
Als al deze gegevens op een website staan en er wordt op de één of andere manier misbruik van gemaakt, wat denk je dat je dan van IceSave te horen krijgt?
M.i. zoiets als: dan bent u misschien onzorgvuldig geweest zijn met uw inloggegevens ........
Als de persoonlijke gegevens niet op een website zichtbaar zijn, heeft de bank er alleen de zorg voor.
Dat laatste past mij toch vele malen beter.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2008 12:30 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Tsja die afweging moet iedereen zelf maken denk ik.

Ik werk er nu een tijdje mee en constateer dat er een driedubbel 'slot op de deur zit', terwijl veel banksites er maar twee hebben.
Dat heeft mij toch wel gerustgesteld.
Er kan staan wat er wil, zolang niemand er in kan maakt dat niet veel uit.

Je moet het ook in perspectief zien.
Sinds '9/11' heb ik al dozijnen keren mijn paspoort moeten afstaan.
In hotels, bij banken, het visumburo, kortom heel vaak.
Daar heb je ook geen zicht op. Misschien maken ze wel stiekum extra kopietjes.
Persoonlijk ben ik daar veel bezorgder over dan over de site van Icesave, die toch wel stevig dichtgetimmerd lijkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2008 2:12 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Tsja die afweging moet iedereen zelf maken denk ik.


Er is mij nooit om toestemming gevraagd dergelijke uitvoerige persoonlijke informatie op de website te plaatsen.
Daar kom je pas achter als de rekening geactiveerd.

obligataire schreef:
Ik werk er nu een tijdje mee en constateer dat er een driedubbel 'slot op de deur zit', terwijl veel banksites er maar twee hebben.
Dat heeft mij toch wel gerustgesteld.
Er kan staan wat er wil, zolang niemand er in kan maakt dat niet veel uit.


Je leeft m.i. wel erg in een wereld van schijnveiligheid.
Heb je nog nooit van hackers, crackers en keyloggers gehoord?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hacker
http://nl.wikipedia.org/wiki/Keylogger

obligataire schreef:
Je moet het ook in perspectief zien.
Sinds '9/11' heb ik al dozijnen keren mijn paspoort moeten afstaan.
In hotels, bij banken, het visumburo, kortom heel vaak.
Daar heb je ook geen zicht op. Misschien maken ze wel stiekum extra kopietjes.
Persoonlijk ben ik daar veel bezorgder over dan over de site van Icesave, die toch wel stevig dichtgetimmerd lijkt.


Met dit verschil:
Als er aantoonbaar meerdere aanwijzingen van misbruik richting een bepaald bedrijf of instituut zijn, is zo'n spelletje snel voorbij.
Hackers, crackers en keyloggers kunnen daarintegen volledig anoniem te werk gaan.
Om een voorbeeld te geven:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tor_%28netwerk%29

Laat ik het zo zeggen:
Als het niet strikt noodzakelijk is bepaalde gegevens te verstrekken, doe ik dat in principe ook nooit.
Jij hebt hier toch ook niet voor niets -neem ik aan- een fantasie naam?

Ik vind het een ernstige zaak dat IceSave mij hiermee ongevraagd medeverantwoordelijk voor eventueel misbruik van mijn personalia maakt.
Ze kunnen wat mij betreft echt de boom in.
De rekening is alweer enige tijd leeg en binnenkort gaat er een opheffingsbriefje naar toe, dan maar geen hoge rente.
En misschien ook nog een briefje richting DNB en College bescherming persoonsgegevens, omdat ze m.i. zeer onverantwoordelijk met mijn personalia omspringen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2008 8:19 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Ik ben ook geschrokken van wat er allemaal online benaderbaar en te wijzigen is bij Icesave en deel dan ook de zorg van Paul209. Ik ben dat bij geen enkele bank die ik beheer tegengekomen.

Ik denk er dan ook hard aan om deze bank vaarwel te zeggen, ik ben alleen bang dat mijn gegevens nooit meer uit hun systeem gaan ondanks mijn standaardverzoek in opzeggingen om alle gegevens van mij te "wissen".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2008 8:44 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik ben het met jullie eens. Ik zal deze week nogmaals contact opnemen met IceSave, want op mijn klacht hierover van een paar weken geleden heb ik nog geen reactie gekregen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2008 11:15 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
Je leeft m.i. wel erg in een wereld van schijnveiligheid.
Heb je nog nooit van hackers, crackers en keyloggers gehoord?

Niet zo cynisch Paul, ik weet wel degelijk (globaal) welke fraudemethoden er zijn.

Ik weet ook dat de meeste vormen van fraude makkelijk te bestrijden zijn gewoon door je gezonde verstand te gebruiken.

Neem nu bijvoorbeeld phishing:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Phishing
Banken vertellen je regelmatig dat hun medewerkers je nooit om inloggegevens zullen vragen. En toch trappen mensen er blijkbaar in.
Ik heb zelf ooit wel eens een mail gehad van een 'nep-postbank'.
Daar moet je nooit op in gaan. Meestal zie je meteen dat het nep is,
maar ook als het er wel betrouwbaar uitziet: de bank zou er nooit om vragen!

Als ik op vakantie of zakenreis ben, log ik nooit in op banksites.
Juist vanwege dat gevaar van key-loggers.
Ik bankier alleen op mijn eigen PC.

Het netwerkje hier in huis is beveiligd.

Ik verander regelmatig wachtwoorden.


Je ziet, zo naief ben ik niet.
:wink:
En als je jezelf aan dit soort spelregels houdt, is ook de site van Icesave m.i. geen onaanvaardbaar risico. Maar nogmaals: ter ieders eigen beoordeling.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2008 12:44 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
obligataire schreef:
Banken vertellen je regelmatig dat hun medewerkers je nooit om inloggegevens zullen vragen. En toch trappen mensen er blijkbaar in.


Nu je het zegt: Afgelopen week belde ik weer 's naar de Credit Europe bank, en ik vond het eigenlijk maar vreemd dat je daar gevraagd wordt allereerst je klantnummer en dan daarna je PIN in te toetsen. Ik zat op m'n werk, dus ik wist die codes sowieso niet uit m'n hoofd, maar ik zou dat op een bedrijscentrale ook niet intoetsen! Wie weet wat voor "keyloggers" ze op zo'n telefoon hebben zitten, iedereen die de codes onderschept kan zo je rekening bekijken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO