Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 6:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016 2:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ik heb nog een vraag over de "certified bank statement" en ik neem aan dat ik een afschrift kan nemen die ik in de online omgeving afdruk. Mijn bank heeft geen kantoren waar een stempel op mijn afschrift kan laten zetten dat deze "gecertificeerd" is.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016 9:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Lijkt mij een bankafschrift met daarop het logo van de bank (abn/rabo) voldoende is.

Ik heb gewoon een afschrift vanuit het bankieren systeem opgestuurd (de meest recente)

Hetzelfde als het verzoek om een paspoort, deze zal ook niet iedereen hebben.

Er zal vast enige speling zijn, met de interpretatie van de vereisten.
Ten tijde van de originele claim, hebben we ook wat aannames moeten doen, en zie hier... we krijgen ons geld. :-)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2016 11:18 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:18 am
Berichten: 8
Hallo allemaal,
heb op 15 januari geupload
kopie paspoort
kopie bankafschrift
kopie formulier met bankgegevens, naam en handtekening.
kreeg vandaag mail dat er ook nog 2 getuigen moesten tekenen ter verificatie van mijn handtekening......
heb de buren maar even ingeschakeld....
8 februari zou die overboeking plaatsvinden.......ben benieuwd....
houd jullie op de hoogte


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2016 7:30 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Heb je een reactie gehad na het insturen?

Hier alleen bevestiging ontvangen, lijkt dan dus goed gegaan...

Heb je een melding gehad dat ze 8 februari gaan betalen?
Die informatie heb ik niet gehad

Update:
Ik heb nog eens ingelogd, en de payment pagina is aangepast

A creditor can expect the de minimis payment to be made on the 8 February as long as sufficient funds are available to effect full payment and the creditors have completed and returned payment instructions to LBI. If the Payment Instructions have not been received by LBI hf. a few days in advance of the De Minimis Payment, the amount will be placed on a statutory escrow account in the name of LBI hf. until sufficient Payment Instructions have been received.

Wat gebeurd er als het geld op is? (gaat naar geblokkeerde rekening, maar krijg je het dan nog?) Claim is toch toegezegd?
En je kan nu toch nog aanvullende info uploaden

Zo... nu maar hopen dat ze op datum van binnenkomst de boel verwerken, lijkt mij sterk dat we de laatste zijn geweest met indienen (ivm sufficient funds)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2016 11:50 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
juanj schreef:
Wat gebeurd er als het geld op is? Claim is toch toegezegd?


Je hebt het recht, dat wil nog niet zeggen dat je het krijgt. (kale kip beginsel)
Nee, kan je hebben; Ja, kan je vergeten.

Rustig afwachten.... doen we pas 7 jaar.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2016 7:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Na wat vijven en zessen, toch nog een extra upload gedaan van de bankafschriften met handtekening & stempel van de bank

Beter te veel info, dan te weinig

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2016 12:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@ juanj,

ik zou er nog een door de notaris gelegaliseerde handtekening bij doen van jezelf en van je getuigen. :mrgreen:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2016 5:45 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Jaja... dan ben ik die 300 euro al weer kwijt..

PS bij ons staat er alleen bij de Bankgegevens een Groen vinkje, de andere zijn nog grijs, is dit bij jullie anders?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2016 8:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Status update over uitbetaling

LBI hf. Transfer Moratorium in Preparation for De Minimis Payments
18.01.2016

In preparation for De Minimis Payments, the Winding-up Board of LBI hf. (the “WuB”) will set a claim transfer moratorium beginning on February 2, 2016. The LBI hf. Transfer Register will not be updated for any claim transfer that has not received a Notice of Successful Transfer (an “NOST”) by February 2, 2016.

As a reminder, the WuB has implemented an Expedited Transfer Process to all pending and future claim transfer requests. The Expedited Transfer Process is a faster procedure than the established LBI hf. Transfer Process in that:

Following receipt of a claim transfer request form, and after the Notice of Proposed Transfer has been issued, the objection period will effectively be eliminated
For the elimination of the objection period to apply, both the transferor and the transferee must acknowledge receipt of the Notice of Proposed Transfer by e-mail and expressly state that they wish to waive the objection period
The Notice of Successful Transfer will be issued once the later of the two email waivers is received

BIJ mij staat er nog 8 februari, vermoedelijk zijn dit de uitbetalingen van de claims die buiten de compensatie regeling vallen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2016 10:29 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Bij mij staat nog maar een groen vinkje en de overige informatie kun je halen op de volgende pagina: https://composition.lbi.is/claimant/faqs.

Ik heb die specifieke e-mail niet ontvangen en heeft dat niet dat schuldenaars en schuldeisers die overdracht van de schuld sneller kunnen laten uitvoeren als zij de bezwaartermijn uitschakelen.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016 7:11 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Hoi Marcelm,

Over welke email heb je het?

Ik heb alleen een bevestiging email gehad.
Verder geen email meer.

Ik ga er vanuit dat de info compleet en juist is, aangezien iemand anders hier op dit forum, wel opmerkingen had gehad dat er iets miste (missende handtekeningen)

Ik kan geen info in de FAQ vinden over de vinkjes.
Ik vraag mij af, of alle posten 'groen' moeten zijn, dat echt alles goed is.
Als er op 8 februari een betaling komt, en alles moet groen zijn, mogen ze wel opschieten, als er info mist.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016 3:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ik dacht die tekst die jij plaatste uit een e-mail kwam die jij had ontvangen na jouw bevestiging email.

Wel is er info over als niet alles compleet zou zijn en als ik mij het goed herinner gaat dan de uitbetaling op een tussenrekening bij hun. Als dan alle informatie helemaal naar hun wens is dan wordt het geld overgemaakt. Het zullen wel heel wat formulier zijn binnen gekomen en dat vergt eenmaal tijd om alles te bekijken en al-dan-niet goed of af te keuren.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016 5:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Laten we er vanuit gaan, dat ze op basis van binnenkomst werken, bij incompleet word het geld op een tussenrekening geplaats.

Maar als het potje leeg is, en de info niet goed of niet compleet, heb je vette pech, en dat willen voorkomen neem ik aan.

Het bericht was een copy-paste van http://lbi.is/home/news/

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jan 2016 12:52 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 10:58 am
Berichten: 18
Ook ik heb op 15 januari alle formulieren met betalinggegevens en identificatie ingestuurd. Vandaag antwoord gekregen dat alles in orde is en dat ze op 8 februari gaan betalen.

Your payment information and supporting documents have now been approved.

Creditors can expect the de minimis payment to be made on the 8 February as long as sufficient funds are available to effect full payment.
— LBI hf.


En dan nu toch nog benieuwd of ze bij een en/of rekening het bedrag een of twee keer gaan overmaken. En dan kunnen we eindelijk ook dit hoofdstuk (na vorige maand het hoofdstuk DSB te hebben afgesloten) afsluiten. :D

Beehive


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jan 2016 3:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Hier geen bevestiging dat alles in orde zou zijn... ook op 15 januari gestuurd.
Later nog een aanvulling gestuurd met stempels van de bank op de afschriften

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO