Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 8:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Afrekenen met ING
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 5:55 pm 
Gulden

Onder deze titel wijdt Zembla vanavond om 21.40 uur op Nederland 2 een uitzending aan deze bank. Men stelt zich o.a. de vraag hoe het kon gebeuren dat ING, een jaar na de bewering van (toenmalig) topman Tilmant dat zijn bedrijf uit louter 'ouderwetse bankiers' bestond, die er niet over peinsden om 'foute' risico's te nemen, voor 40 miljard in het krijt staat en de risico's van de bank bij de nederlandse belastingbetaler liggen.
Zembla zoekt antwoord op deze en andere vragen inzake ING.
Ben benieuwd of er nieuwe feiten boven tafel komen.......

Profiel  

Berichttitel: Re: Afrekenen met ING
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 5:14 pm 
Vijfje

Afl.: Afrekenen met ING. De ING heeft het afgelopen jaar de grootste overheidssteun uit de Nederlandse geschiedenis gekregen. Terwijl in Amerika en Engeland de kredietcrisis al in volle hevigheid was losgebarsten, beweerde ING topman Michel Tilmant met droge ogen dat zijn bedrijf uit louter 'ouderwetse' bankiers bestond, die er niet over peinsden om 'foute' risico's te nemen. Een jaar later staat ING voor 40 miljard in het krijt en liggen de risico's van de bank bij de Nederlandse belastingbetaler. Hoe kon dit gebeuren? Wie had er belang bij dat ING zo groot werd? En waar was commissaris Wim Kok om op het staatsbelang te letten? Aan de vooravond van de grote aandeelhoudersvergadering waar Tilmant en Kok afscheid nemen, maakt Zembla de rekening op.

Te bekijken op: http://player.omroep.nl/?aflID=9389100

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 6:11 pm 
Gulden

Nou, heb er gisteravond naar gekeken. Zonde van m'n tijd. Het was een aaneenschakeling van (delen van) eerder uitgezonden intervieuws. Tamelijk oppervlakkig. Er was vrijwel geen passage die ik niet eerder had gezien. Nee, kwalitatief voegde dit programma niets toe. Ik had verwacht dat er meer onderzoek was gedaan door Zembla.
Dan versta ik toch iets anders onder 'afrekenen met ING'......

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 6:32 pm 
Vijfje

Het is mij wel duidelijk geworden waarom ze zeer goede klanten gewoon weg laten lopen (ik ken er één) zonder überhaupt een poging te doen met ze in gesprek te komen.
Ze moeten drastisch inkrimpen met het kapitaal van anderen, waarmee ze dagelijks mogen 'spelen'.
Dan zou ik mij eerder kunnen indenken dat ze dat bij Amerikaanse klanten zouden doen, dan hun roots zo te verloochenen.
Wondere wereld die banken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 11:36 pm 
Kwartje

Het werd wel weer pijnlijk duidelijk dat prominente oud-vakbondbestuurders bij een "duivels dilemma" kennelijk altijd de kant van de graaiers kiezen......En zou er al een baantje voor Bos bij de ING in het verschiet liggen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 7:14 am 
Dubbeltje

Blikoortje schreef:
Nou, heb er gisteravond naar gekeken. Zonde van m'n tijd. Het was een aaneenschakeling van (delen van) eerder uitgezonden intervieuws. Tamelijk oppervlakkig. Er was vrijwel geen passage die ik niet eerder had gezien

Nogal logisch, het was namelijk gewoon een herhaling van de uitzending van 26 april.....dan kun je moeilijk iets nieuws verwachten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]