Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 3:08 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Kan niet anders zeggen dan dat ik blij ben dat ik Linux gebruik en geen Windows. Geen virussen en geen trojans en nog gratis ook.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 3:30 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Dyna18 schreef:
Als jij je nou ook eens in de zaak verdiept ipv dit soort reltopics te openen, dan konden we dit echt laten rusten!....


Een reltopic? Wat is er mis met discussie voeren over de kwaliteit van beveiligingssystemen?

Geen virus of trojan oplopen is niet alleen een zaak van goed opletten en een goede virusscanner.

Het systeem met een beveiligingscalculator is gewoon een stuk veiliger dan met al gegenereerde en bruikbare TAN codes op papier of nog te genereren TAN codes via een mobieltje. Papieren codes zijn te stelen, een mobieltje ook en raak je makkelijk kwijt.

Een beveiligingscalculator daarentegen is beveiligd met een pincode en heb je soms je pas voor nodig. Bij de ING staat de beveiligingscalculator gekoppeld aan je gebruikersnaam. Raak je hem kwijt, dan krijg je een andere versie, waardoor de oude onbruikbaar is.

Een mobieltje is ook voorzien van een pincode, maar een mobiel staat meestal aan. Weg beveiliging.

Ik ben het wel met je eens dat veel mensen erg laks en naief zijn met dit soort zaken. Door mijn werk heb ik daar goed zicht op. Je wilt de mensen niet de kost geven die bijvoorbeeld hun pincode bij hun pas bewaren. En nee, dit zijn niet alleen bejaarden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 6:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Je had ook alleen het laatste regeltje kunnen quoten i.p.v. de hele mikmak...

(Opgelost. Paul209)

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 11:40 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
krentenweger schreef:
Kan niet anders zeggen dan dat ik blij ben dat ik Linux gebruik en geen Windows. Geen virussen en geen trojans en nog gratis ook.


helemaal mee eens:-) Welke distro gebruik je krentenweger?? Hier heb ik een dualboot draaien van XP en Ubuntu. Eigenlijk gebruik ik windows alleen voor het werk (moet anders gaat niet) en voor hele speciale software die (nog) niet draait onder linux. Vroegah was het webcammen nogal eens een probleem onder Linux...maar ook dit ie inmiddels opgelost;-)

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 8:36 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
@johandevri

We gaan offtopic nu, maar ik gebruik ook Ubuntu. Distro 8.04 Heron Hardy 64. Het is inderdaad zo dat niet alles werkt met Ubuntu, maar dat ligt aan de programmeurs, die denken dat het commerciele Windows het enige OS in de wereld is en hoort te blijven.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 11:16 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Linux is absoluut niet virus/trojan vrij. Vergis je niet !
(Misschien een topic openen in "Op de bank" ? Dan kunnen we hier verder met de beveiliging van internetbankieren bij ING)

Dualboot XP / Mandriva

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO