reneva (exclusief nieuwe accentuering door mij) schreef:
Op de website van ING staat vermeld dat opdrachten die na 22:00u of in het weekend worden gedaan weliswaar direct zichtbaar zijn als zijnde verwerkt maar dat de daadwerkelijke boekingen pas op de eerst volgende werkdag gedaan worden. En ja, ik weet dat het technisch allemaal niet hoeft en dat computers geen weekend hebben etc. etc., maar om nou keer op keer heel verbaasd te gaan zitten doen gaat een beetje te ver.
Uiteraard weet ik dat ook heel goed, maar daar ging het niet over. Het gaat erover dat ze niet (altijd) doen wat hierboven vetgedrukt staat. Afgelopen zondag werden de opdrachten niet direct zichtbaar (als reservering, zoals normaal), maar omgezet naar een ingeplande opdracht voor de dag erna. Daardoor kon je je beschikbare saldo op de betaalrekening niet ophogen. Als je dan op maandag grote incasso's verwacht is dat vervelend, en dat was blijkbaar bij Henrid het geval. Uitloggen en inloggen had afgelopen zondag geen effect. Uren later nog niet. Dus er was waarschijnlijk wel een storing. Ik hoop namelijk niet dat dit systematisch zo wordt.
Dat de boekdatum altijd een doordeweekse dag is, is geen probleem. Maar ik houd er niet van dat ze manipuleren met de opdrachtdatum. Iets anders in die categorie wat ik nog veel storender vind is dat ze spaaropdrachten die je op doordeweekse dagen 's avonds voor 22.00u geeft, met de volgende dag als uitvoerdatum, toch dezelfde dag al uitvoeren.