Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 07 jul 2025 8:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Diverse storingen
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 2:46 pm 

Storing internetbankieren ING verholpen

AMSTERDAM - Internetbankieren via de ING was maandagochtend ongeveer een uur lang niet mogelijk door een storing bij de bank.
Foto: ANP Wie probeerde in te loggen op Mijn ING kreeg de volgende melding: "Mijn ING is op dit moment vanwege een storing helaas niet beschikbaar. Wij werken hard aan een oplossing. Probeert u het op een later tijdstip nog eens. Excuses voor het ongemak."

De storing, die rond 11.45 uur begon, was ongeveer een uur later weer verholpen. Zowel de website als de apps van de ING werden getroffen. Ook betalingen via Ideal waren enige tijd onmogelijk.

Het was niet meteen duidelijk wat de netwerkstoring veroorzaakte, aldus woordvoerder Karin van der Pol. Daar wordt nog onderzoek naar gedaan.

Zakelijke gebruikers die een calculator gebruiken om online te bankieren, konden als enige

Bron: http://www.nu.nl/internet/2893889/stori ... olpen.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 9:51 pm 
Dubbeltje

"Op dit moment kunt u uw spaarrekening(en) niet bekijken in Mijn ING. Ook kunt u tijdelijk geen overschrijving van en naar uw spaarrekening(en) doen. Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk te verhelpen.
Excuses voor het ongemak.
(Meldingscode: 14.43.3.514)"

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 10:19 pm 
Daalder

Is onderhoud. Was van tevoren aangekondigd: http://www.ing.nl/de-ing/internetbankie ... index.aspx

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 1:19 pm 

ING spaarrekening onbereikbaar (meldingscode: 14.79.3.514)

Vanwege onderhoud zijn geen van de ING spaarrekeningen beschikbaar via Mijn ING, of via de ING App. ING laat via Twitter weten dat dit tot zondagavond 23.00 zo blijft:

Wegens onderhoud is Sparen via Mijn ING en de App zaterdag vanaf 18:00 tot zondag 23:00 uur niet bereikbaar.

Er is een speciale webpagina waar meer informatie beschikbaar is.

In de ING App wordt er een foutmelding getoond bij het openen van de spaarrekening, via internetbankieren laat de website een foutmelding zien:

Op dit moment kunt u uw spaarrekening(en) niet bekijken in Mijn ING. Ook kunt u tijdelijk geen overschrijving van en naar uw spaarrekening(en) doen. Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk te verhelpen.
Excuses voor het ongemak.
(Meldingscode: 14.79.3.514)

Bron: http://www.allestoringen.nl/storing/ing ... e-14793514

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 10:17 pm 
Knaak

Overschrijven van spaar- naar betaalrekening wordt niet gelijk uitgevoerd, waardoor ik ook geen andere betaling kan doen, bah bah bah :evil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 11:01 pm 
Daalder

henrid schreef:
Overschrijven van spaar- naar betaalrekening wordt niet gelijk uitgevoerd, waardoor ik ook geen andere betaling kan doen, bah bah bah :evil:

Dat had ik ook, maar na 10 min. was het uitgevoerd. Even opnieuw inloggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2012 3:53 pm 
Kwartje

spaarrekeningen niet bereikbaar

update: nu (1600 uur) wel weer

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2012 11:26 pm 
Knaak

En weer lukt het ING niet om zondagavond na 10 uur een spaaropdracht meteen af te werken, en komt deze op morgen te staan, waardoor een incasso van maandag waarschijnlijk weer zal mislukken, met een aanmaning tot gevolg. Great ING.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2012 11:52 am 
Kwartje

In plaats van alleen maar te klagen kun je misschien ook leren van de ervaringen van de afgelopen tijd en er voor zorgen dat het geld een dagje eerder op je betaalrekening staat. Ezel, steen en zo. Die paar centen rente...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2012 8:00 am 
2 Kwartjes

Blijft het nog steeds de vraag waarom de ING die transacties niet direct uitvoert.
Zeker bij interne transacties van/naar spaarrekeningen is er geen reden voor vertraging lijkt me.
Dat het tijdelijk als reservering blijft staan is gebruikelijk. Maar een opdracht met als uitvoerdatum 2-dec, niet op de 2e uitvoeren, maar ongevraagd gewoon doorschuiven als ingeplande opdracht voor de 3e, lijkt me niet gewenst. Natuurlijk kun je, als dat vaker gebeurt en de ongemakken erg vervelend worden, je voorzorgsmaatregelen nemen, maar dat lijkt me niet het gewenste antwoord. We hebben tegenwoordig tenslotte niet voor niets internetbankieren ipv overschrijvingskaarten. Het lijkt mij daarom terecht om erover te klagen, want de bank had dit ook best direct kunnen uitvoeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 dec 2012 2:59 pm 
Kwartje

Op de website van ING staat vermeld dat opdrachten die na 22:00u of in het weekend worden gedaan weliswaar direct zichtbaar zijn als zijnde verwerkt maar dat de daadwerkelijke boekingen pas op de eerst volgende werkdag gedaan worden. En ja, ik weet dat het technisch allemaal niet hoeft en dat computers geen weekend hebben etc. etc., maar om nou keer op keer heel verbaasd te gaan zitten doen gaat een beetje te ver.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 dec 2012 8:50 pm 
Knaak

Normaal gesproken kun je bij ING in het weekend overschrijven van je spaarrekening naar je betaalrekening en vv. waarbij dit direct zichtbaar wordt. Je zichtbare saldo op de betaalrekening is dan ook het beschikbare saldo om opdrachten naar derden in te plannen, ook al wordt het pas maandagochtend uitgevoerd. In mijn geval was de interne overschrijving naar de betaalrekening in het weekend toch ineens niet zichtbaar, zodat ik nog niets in kon plannen voor maandagochtend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 dec 2012 11:26 pm 
Daalder

dit gebeurt regelmatig. dit zou opgelost moeten zijn door uit te loggen en weer in te loggen. dan staat het er wel op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2012 12:14 am 
Knaak

Okee, zal ik volgende keer eens proberen :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2012 12:20 am 
2 Kwartjes

reneva (exclusief nieuwe accentuering door mij) schreef:
Op de website van ING staat vermeld dat opdrachten die na 22:00u of in het weekend worden gedaan weliswaar direct zichtbaar zijn als zijnde verwerkt maar dat de daadwerkelijke boekingen pas op de eerst volgende werkdag gedaan worden. En ja, ik weet dat het technisch allemaal niet hoeft en dat computers geen weekend hebben etc. etc., maar om nou keer op keer heel verbaasd te gaan zitten doen gaat een beetje te ver.

Uiteraard weet ik dat ook heel goed, maar daar ging het niet over. Het gaat erover dat ze niet (altijd) doen wat hierboven vetgedrukt staat. Afgelopen zondag werden de opdrachten niet direct zichtbaar (als reservering, zoals normaal), maar omgezet naar een ingeplande opdracht voor de dag erna. Daardoor kon je je beschikbare saldo op de betaalrekening niet ophogen. Als je dan op maandag grote incasso's verwacht is dat vervelend, en dat was blijkbaar bij Henrid het geval. Uitloggen en inloggen had afgelopen zondag geen effect. Uren later nog niet. Dus er was waarschijnlijk wel een storing. Ik hoop namelijk niet dat dit systematisch zo wordt.
Dat de boekdatum altijd een doordeweekse dag is, is geen probleem. Maar ik houd er niet van dat ze manipuleren met de opdrachtdatum. Iets anders in die categorie wat ik nog veel storender vind is dat ze spaaropdrachten die je op doordeweekse dagen 's avonds voor 22.00u geeft, met de volgende dag als uitvoerdatum, toch dezelfde dag al uitvoeren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]