Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 7:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Diverse storingen
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2012 11:38 am 
Daalder

dubbeltje schreef:
Iets anders in die categorie wat ik nog veel storender vind is dat ze spaaropdrachten die je op doordeweekse dagen 's avonds voor 22.00u geeft, met de volgende dag als uitvoerdatum, toch dezelfde dag al uitvoeren.

Hetzelfde met de rentebijschrijvingingen van die dag. ING zegt dat ze het na 2200 bijschrijven, maar vaak is dit al voor 2100. Dat zal hetzelfde zijn met de spaaropdrachten...
Als het belangrijk is, kun je beter tot even na middernacht wachten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2012 2:05 pm 
2 Kwartjes

Ik weet niet of je het nu over hetzelfde hebt als ik.

Volgens de ING:
  • worden opdrachten op een werkdag met als uitvoerdatum 'vandaag' en die voor 22u zijn gegeven, op dezelfde werkdag nog geboekt.
  • worden opdrachten die na 22u of in het weekend zijn gegeven met als uitvoerdatum 'vandaag', direct uitgevoerd als 'reservering' en op de eerstvolgende werkdag geboekt.
  • komen opdrachten met een latere uitvoerdatum dan vandaag in de lijst van ingeplande opdrachten terecht en worden op de uitvoerdatum uitgevoerd en geboekt (worden op de uitvoerdatum ergens tussen 0:00-3:00 zichtbaar dacht ik, maar dat ga ik uiteraard niet checken ;-))

Mbt het eerste punt gebeurt het af en toe dat een opdracht met als uitvoerdatum vandaag toch als opdracht voor de volgende dag in de lijst met ingeplande opdrachten terecht komt. Dit gedrag is niet systematisch en vaak wordt die opdracht later diezelfde dag alsnog op 'vandaag' uitgevoerd. Af en toe gebeurt dat niet en wordt de transactie echt pas de volgende dag uitgevoerd. Dat gebeurt soms ook op doordeweekse dagen! Ik zie dat als 'storing'. Het is echter wel vervelend. Vooral als je net een flink spaarbedrag wilde overboeken.

Tot nog toe heb ik weinig uitzonderingen gemerkt op het tweede punt. Henrid's klacht valt in deze categorie. Toevallig liep ik er zelf die dag ook tegenaan.

Mijn opmerking die je citeerde ging over het laatste punt. Als je een opdracht inplant voor een latere datum dan vandaag, dan hoort die uiteraard op de aangegeven uitvoerdatum geexecuteerd te worden, en niet eerder of later.
Voor betalingstransacties gaat dat ook altijd goed. Voor vooruitgeplande spaartransacties overdag op de dag ervoor (of eerder) gaat het ook goed. Maar spaartransacties die 's avonds (voor 22u) gegeven worden met de volgende dag als uitvoerdatum gaan fout. Die worden (foutief) dezelfde dag al uitgevoerd en geboekt ipv de volgende dag. Als je ze na 22u geeft gaat het wel altijd goed qua boekdatum. Dan kun je alleen af en toe hebben dat de reservering niet direct word gedaan. Maar dat je 's avond moet wachten tot 22u voordat je een spaaropdracht voor de volgende dag kunt geven is raar en best vervelend in de praktijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2012 2:52 pm 
Daalder

Storingen komen zo vaak bij ING voor, dat je beter kunt melden als er geen storingen zijn.... :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2012 7:26 pm 
Knaak

Toch meld ik het bij deze even:

Citaat:
Mijn ING is op dit moment vanwege een storing helaas niet beschikbaar. Wij werken hard aan een oplossing.
Probeert u het op een later tijdstip nog eens. Excuses voor het ongemak.

Maar ja, ik heb letterlijk elke dag diverse foutmeldingen bij elke inlogpoging, en dan bedoel ik niet dat ik m'n wachtwoord fout intyp. Vaak krijg ik een foutmelding, dat ik niet in kan loggen of uitgelogd word, maar kom ik wel op m'n pagina. Het blijft jammer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2012 9:05 pm 
2 Kwartjes

@Henrid
"Elke dag" klinkt wel erg vaak.
De laatste tijd gebeurt het inderdaad wel geregeld dat de eerste inlogpoging mislukt, gevolgd door vage meldingen.
Maar gelukkig niet elke dag.
Ik krijg het nu echter ook niet voor elkaar om in te loggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2012 9:46 pm 
Knaak

Ja ik heb letterlijk bijna elke dag 1 2 of 3 foutmeldingen voordat ik ingelogd ben. Maar ik denk dat het komt omdat ik m'n laptop altijd in de slaapstand zet, en dat dit na ontwaken problemen geeft. Maar de huidige storing is wel weer erg hardnekkig, en nog een uur en een kwartier en ik sta rood op het peilmoment.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2012 11:04 pm 
Stuiver

Ik heb zeer zelden last van storingen bij ING. Vandaag was het echter raak. Initieel kon ik wel inloggen en de transacties bekijken, maar op een gegeven moment kreeg ik alleen maar storingsmeldingen te zien. Op dat moment had ik al voldoende informatie, dus ik heb het later niet meer geprobeerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 dec 2012 12:02 am 
Knaak

Het duurt nu wel erg lang. Al 8 uur of zo?
Hoezo oplossen? Volgens mij zijn ze gewoon naar huis gegaan.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 dec 2012 12:24 am 
Daalder

De App op mijn PC doet het de hele dag wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 dec 2012 12:52 am 
3 Kwartjes

Het is altijd hetzelfde liedje bij de ING. En in de pers laat men dan zetten "oorzaak onbekend". Onzin natuurlijk, want dan zou men de storing ook niet kunnen opheffen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 dec 2012 10:31 am 
Kwartje

Op dit moment werkt de site wel, maar vertoont hij wel kuren. Ik heb net een spaaropdracht gegeven. Die wordt niet uitgevoerd, maar komt bij de ingeplande opdrachten terecht. Met als uitvoeringsdatum vandaag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 dec 2012 10:47 am 
Knaak

Heb ik ook. Ik denk dat er een achterstand in de verwerking van transacties is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 dec 2012 12:53 pm 
Daalder

Doboy schreef:
De App op mijn PC doet het de hele dag wel.

Nu kennelijk niet meer.
Storing bij mobiel bankieren ING
AMSTERDAM - ING kampt donderdag sinds ongeveer 11.00 uur met een storing in de mobiele applicaties. Woensdag was internetbankieren al ruim 10 uur niet beschikbaar.

http://www.nu.nl/internet/2987652/stori ... n-ing.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 dec 2012 1:41 pm 
Daalder

Klopt. Vanochtend al voor 11.00 uur problemen. Misschien ook nog naweeen van de storing bij het internetbankieren. Nu lijkt het weer te werken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 jan 2013 11:16 pm 
Knaak

Betalen is weer drama. Waarom wil ik dat eigenlijk nog.
Citaat:
Error 500: MainServlet: unknown exception: java.lang.NullPointerException

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]