Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 12:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 6:04 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2221
Icevrees schreef:
Gewoon telefonisch de daglimiet laten verhogen voor 1 dag (2 april) dat kan bij de klantenservice, dat heb ik ook al eens gedaan bij de aankoop van een huis.
Heb in het verleden meerdere malen gevraagd of de daglimiet kon worden verhoogd. Deze mogelijkheid is mij nimmer aangeboden. Ga er gelijk achteraan.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015 2:41 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Al wat wijzer geworden via de klantenservice?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015 2:46 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
svanke schreef:
kinderrekening 1,75% (rente wijzigt per 1 april 2015 naar 1,30%)
Dat is een forse daling zeg! Zie het nu op de ING website. Na de bejaarden gaan ze nu ook de toekomstige klanten fors aanpakken dus.
Dan gaat het naar de Groei Groter Rekening a 1,5%, tenminste, als die niet ook zakt.... :-(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015 4:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2221
Icevrees schreef:
Al wat wijzer geworden via de klantenservice?

Ja, zij ( personal banking) beweren dus dat het niet kan:
Citaat:
U kunt uw daglimiet niet telefonisch laten wijzigen. Graag informeren wij u hierover.

Met Mijn ING kunt u maximaal € 50.000 per werkdag aan opdrachten invoeren. Deze limiet geldt per Mijn ING account, niet per Betaalrekening.

Door meerdere betalingen in te plannen voor een latere uitvoerdatum kunt u op één werkdag meer dan uw daglimiet overschrijven. De daglimiet geldt namelijk voor de dag waarop u een betalingsopdracht aanbiedt, niet voor de dag waarop de opdracht wordt verwerkt (boekdatum).

Om meer dan € 50.000 over te schrijven, voert u op verschillende werkdagen opdrachten in met dezelfde toekomstige uitvoerdatum. Zorg ervoor dat de opdrachten opgeteld het gewenste bedrag vormen. Op de aangegeven datum in de toekomst worden alle opdrachten uitgevoerd. De dagen vrijdag tot en met zondag gelden als één werkdag.

Dat laatste klopt overigens niet. Op vrijdag, zaterdag en zondag kun je driemaal € 50.000 overschrijven.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 3:07 am 

Geregistreerd: zo 14 sep 2008 6:13 pm
Berichten: 31
Idd, ik had eind vorig jaar ook gevraagd om mijn limiet eenmalig te verhogen, maar dit was niet mogelijk. Kreeg ook de optie te horen om meerdere boekingen in te plannen voor in de toekomst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 12:43 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Vreemd beleid, maar zal wel niet anders kunnen (al lijkt me dat sterk...)

Nog een weekje stallen dan kan het er af, blijft binnen mijn ING dus dat werkt lekker snel en makkelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 5:25 pm 

Geregistreerd: zo 14 sep 2008 6:13 pm
Berichten: 31
Hmm ik ben pasgeleden bij de ING op kantoor geweest en daar hebben ze mijn Top rekening omgezet naar een oranjerekening. Zal dit invloed hebben op deze actie, vraag ik mij opeens af?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 9:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Reactie van ING gekregen op mijn vragen:
- wat is de exacte peildatum voor het eind van de actie;
- waarom kan wordt een opdracht van spaar naar betaal die ik na 22h opgeef niet direct verwerkt in het betaalrekeningsaldo, zoals vroeger.
Het antwoord op de eerste vraag lijkt duidelijk uit onderstaande mail.
Bij het antwoord op de 2e vraag weet ik niet helemaal zeker of ING en ik hetzelfde bedoelen. In eerdere posts gaf iemand aan dat het hem nog wel was gelukt, maar ik heb het niet nogmaals getest.

In deze e-mail geven wij graag onze reactie op uw vraag over de spaaractie.

Spaaractie
De exacte peildatum is 31 maart om 23.59 uur.

Toekomstige spaaropdracht
U kunt helaas geen toekomstige spaaropdrachten meer inplannen. Wij begrijpen dat u dit als vervelend ervaart. Fijn dat u met ons meedenkt. Mijn ING wordt zoveel mogelijk naar de wensen van onze klanten ontwikkeld. Helaas kunnen wij niet zeggen of en wanneer deze mogelijkheid terugkomt. Bij de ontwikkeling van een volgende versie nemen wij ook uw wensen in overweging.

Wij registeren uw vraag om het weer mogelijk te maken om spaaropdrachten in de toekomst te plannen als suggestie. Suggesties nemen wij mee in het proces ter verbetering van onze dienstverlening.

Heeft u nog vragen? U kunt meer informatie vinden op onze website.


Met vriendelijke groet,

M. Vermeulen
ING Particulieren

ING Bank N.V., statutair gevestigd te Amsterdam,
handelsregister nr. 33031431


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 9:57 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Voorlichting m.b.t. 'toekomstige spaaropdracht' klopt niet, er is nog altijd een veld datum beschikbaar in Mijn ING.
Het klopt wel dat dat in de ING-App niet mogelijk is een spaaropdracht met een specifieke datum op te geven.

Het is in ieder geval niet antwoord op je vraag over 'het tijdstip'. Maar wel een andere, foutieve, beantwoording van een niet gestelde vraag.

ING denkt met u mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 maart 2015 9:49 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 21 jan 2013 10:42 pm
Berichten: 67
ING is totaal niet klantvriendelijk. Tevens weigeren ze al jaren het internetbankieren aan te passen.
1) opnemen dat de daglimiet tijdelijk verhoogt kan worden.

2)a ingeplande spaaropdrachten van spaarrekening naar betaalrekening te allen tijde als eerste uitvoeren.
2)b ingeplande betaalopdrachten van betaalrekening naar derden hierna uitvoeren.
2)c ingeplande spaaropdrachten van betaalrekening naar spaarrekening hierna uitvoeren.

Of gewoon de mogelijkheid opnemen dat naast een datum ook een tijdstip ingevoerd kan worden bij een ingeplande opdracht.

pfff wat kan het toch simpel zijn........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 maart 2015 9:56 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Maar Jan, daar kunnen ze toch niet aan beginnen, want waar moeten ze dan nog valuteren? :lol:
Ik heb mijn overboekingen nu maar weer teruggezet naar 1 en 2 april, en nu maar hopen dat de peildatum inderdaad 31 maart 23:59 is. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015 3:55 pm 

Geregistreerd: di 06 dec 2011 1:34 pm
Berichten: 29
Op het ING kantoor kan je met je pinpas en legitimatie een telefonische overboeking doen. Dit is DE manier om zeer grote bedragen in een keer (en binnen een paar uur) te doen verhuizen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015 4:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
karel schreef:
Op het ING kantoor kan je met je pinpas en legitimatie een telefonische overboeking doen. Dit is DE manier om zeer grote bedragen in een keer (en binnen een paar uur) te doen verhuizen.
Citaat:
Het maximaal over te schrijven bedrag is € 999.990. Als het bedrag hoger is dan zal het totale bedrag in meerdere delen overgeboekt moeten worden.
Is > € 999.990 een "zeer groot" bedrag?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015 5:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2221
karel schreef:
Op het ING kantoor kan je met je pinpas en legitimatie een telefonische overboeking doen. Dit is DE manier om zeer grote bedragen in een keer (en binnen een paar uur) te doen verhuizen.
Mij is verteld dat dit alleen mogelijk is naar een betaalrekening. Dus niet naar een spaarrekening.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015 5:43 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
karel schreef:
Op het ING kantoor kan je met je pinpas en legitimatie een telefonische overboeking doen. Dit is DE manier om zeer grote bedragen in een keer (en binnen een paar uur) te doen verhuizen.
kan natuurlijk ook nog met een ouderwetse overschrijvingskaart.... als je die nog hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO