Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 6:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015 7:06 pm 
Stuiver

svanke schreef:
kan natuurlijk ook nog met een ouderwetse overschrijvingskaart.... als je die nog hebt.
Kun je op die overschrijvingskaart aangeven dat de overboeking op 1 april 2015 dient plaats te vinden?
En dat dezelfde dag eerst geld van de spaarrekening naar de betaalrekening gehaald moet worden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015 3:30 pm 
Daalder

theswitch schreef:
Is > € 999.990 een "zeer groot" bedrag?
Voor de doorsnee spaarder wel lijkt me.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 10:30 pm 
Stuiver

Kan vanaf vandaag alles weer naar een bank welke een hogere rente geeft?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 12:06 am 
Dubbeltje

Tuurlijk de magische maand maart is voorbij :-p

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 10:21 am 
Dubbeltje

Alles weer naar de Groei Groter Rekeningen van ING a 1,5% vrij opneembaar.

De kinderrekening is van 1,75% ineens naar 1,3% gegaan. Toch teveel ouders die dit "(ge)(mis)bruikte" denk ik ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 3:05 pm 
Vijfje

'Groei Groter', hoe bedenken ze het :lol: :lol: :lol: :lol: het enige wat groeit is mijn afkeer van ING

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 6:15 pm 

ING spaaractie afgelopen, geld krijg ik niet weggeboekt. Tja, in het verleden was ik al eens tegen dit probleem aangelopen, helaas heeft de ING nog steeds geen oplossing. Case: Je kunt per dag via internetbankieren maximaal 50.000 euro overboeken. Ik had tijdelijk wat meer op de spaarrekening gezet vanwege de actie. In voorgaande dagen heb ik vast wat betalingen klaargezet van maximaal 50.000 per keer met allemaal als uitvoeringsdatum 2 april 2015. Vanochtend werd de gereedstaande opdracht om de spaarrekening over te boeken naar de betaalrekening keurig uitgevoerd, alleen vanaf de betaalrekening is geen enkele overboeking naar andere banken uitgevoerd. Reden, onvoldoende saldo en dat komt omdat eerst wordt gekeken of de uitgaande betalingsopdrachten kunnen worden uitgevoerd en pas daarna wordt de overboeking van de spaarrekening uitgevoerd. Helaas wordt in de loop van de dag niet nogmaals gekeken of betalingen uitgevoerd kunnen worden. Om nu te voorkomen dat het hele paasweekend m'n geld renteloos op de betaalrekening staat alles maar weer teruggeboekt naar m'n spaarrekening bij de ING. Maar als ik volgende week m'n saldo weer heb weggeboekt bij de ING is het einde ING, al hebben ze nog zulke mooie spaaracties. Als je als klant niet super scherp oplet wordt je nog steeds gesneden waar het kan. Banciers.......

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 6:37 pm 
Daalder

Welkom op dit forum!
Je had gisteren na 22.00 uur het geld van de spaarrekening direct naar de betaalrekening moeten overboeken. Dan waren je klaargezette betalingen wel uitgevoerd. Bij mij heeft dit gewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 9:20 pm 
Daalder

ik wacht voor de zekerheid altijd even tot na middernacht, zal de eerste keer niet zijn dat een spaaroverboeking die tussen 22 en 24 uur wordt afgeboekt nog wel op diezelfde dag wordt afgeboekt. Inderdaad van spaar naar betaal bijvoorbeeld 100.000 overmaken om 00:01 uur. Daarna gaan de, voor die dag, eerder klaargezette (bijv 50000) en/of live ingevoerde (50000) betalingen van de betaalrekening wel door.
Tis even puzzelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015 10:09 am 
Daalder

Ik kreeg weer een ander antwoord op mijn vraag wat de einddatum was voor de actie.

Wij hebben uw saldogroei bepaald door op 1 maart 2015 om 22.00 uur het totale saldo te verminderen met het saldo van 28 december 2014 om 22.00 uur. Het gaat dan om de totale saldogroei van alle deelnemende spaarrekeningen die bij dezelfde Betaalrekening horen. Na afloop van de actieperiode moest uw saldogroei nog minimaal een maand op uw deelnemende spaarrekening(en) staan. Dat betekent dat het geld op uw spaarrekening tot 1 april 22.00 uur moest staan om in aanmerking te komen voor onze spaaractie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015 10:41 am 
Dubbeltje

1 april 22h als peildatum ( :( ); dat zou mooi balen zijn, want ik heb alles 1 april weggeboekt (mij was verteld 31 maart 23:59). Ik heb de ING nog maar eens gevraagd wat de werkelijke peildatum dan is, gezien deze tegenstrijdige uitspraken. Wordt vervolgd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015 1:21 pm 
Knaak

@roadrats
Wat ongelofelijk zonde. Als je zoveel geld hebt en dat maar een beetje door de riolen van bankenland laat zwerven. Voor elk zo'n transactie had je jaarlijks 2000 euro rente kunnen vangen, slapend, als je 2 jaar geleden scherp was geweest. :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 apr 2015 12:03 pm 
2 Kwartjes

Spaarzaam schreef:
1 april 22h als peildatum ( :( ); dat zou mooi balen zijn, want ik heb alles 1 april weggeboekt (mij was verteld 31 maart 23:59). Ik heb de ING nog maar eens gevraagd wat de werkelijke peildatum dan is, gezien deze tegenstrijdige uitspraken. Wordt vervolgd.
Vervelend voor je, maar wat Svanke schrijft stond ook al in de voorwaarden die iedereen die meedoet heeft moeten accepteren. Verder is dit ook eerder in dit draadje bediscusseerd. Het geld moest een maand op een spaarrekening blijven staan en dat ging in op het peilmoment: 1 maart 2015 om 22:00u. Hoewel 'maand' een enigzins ambivalente periode-aanduiding is, leek mij de meest waarschijnlijke uitleg: tot dezelfde dag en hetzelfde tijdstip in maand N+1. Het antwoord dan je eerder van "ING" kreeg luidde anders. Ik zet "ING" bewust tussen aanhalingstekens omdat een antwoord van een medewerker van ING niet per definitie hetzelfde is als "het standpunt van ING". Ik heb inmiddels diverse tegenvoorbeelden daarvan gezien. Ik vind het antwoord ook vreemd, omdat er geen peildatum gedefineerd is rond eind maart in de voorwaarden. Dit is slechts een implicatie van het 'een maand laten staan'. Gezien het voordeel dat de actie biedt tov een klein rentevoordeeltjje voor een paar dagen, zou ik er nooit voor kiezen om het geld op 1 april weg te boeken en het risico te lopen dat je de actiebonus misloopt. Maar misschien heb je geluk en hanteren ze inderdaad de 31e als einddatum. Verder heeft ING, bij acties in het verleden met het criterium dat geld een bepaalde periode op de rekening moest blijven staan, de voorwaarden niet erg strict gehanteerd. Maar dit zou de eerste keer kunnen zijn...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 apr 2015 3:40 pm 
Dubbeltje

Het grote wachten op de bonus is begonnen :-D

Zal nog wel even opgepot worden bij de ING tot de deadline echt in zicht komt.....

Heb zelf het geld gewoon een maand laten staan, maar achteraf had ik het ook 2 maart weg kunnen boeken en 31 maart er weer op kunnen zetten, wist niet zeker of hier nog een check op zat of niet bij ING. er staat dat je het geld een maand moet laten staan, maar als ze 1 maart en 1 april als peildata hebben zou je het theoretisch gezien ook nog 29 dagen elders onder kunnen brengen.

Weet iemand hoe dat zit en of dat actie technisch gezien veilig is?

Zo ja, dan i dat weer iets voor de volgende actie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2015 9:44 am 
2 Kwartjes

Geen idee. Ik heb in die maand zelf even 250,- moeten wegboeken om een gaatje te vullen en dat heb ik na een dag of 6 weer teruggeboekt. We zullen wel zien of dat gevolgen heeft voor de geldigheid van mijn deelname aan de actie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]