Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 29 jul 2026 11:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2026 11:00 pm 
Gulden

Dat las ik vandaag bij Nu.nl, https://www.nu.nl/economie/6404667/ing-scanner-werkt-binnenkort-niet-meer-bij-online-betalingen.html#nujij

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 12:54 pm 
2 Kwartjes

Is dit dan hun idee van service? Waar betaal je eigenlijk voor?
Ze doen precies wat hén uitkomt. Veel mensen bankieren liever in alle rust op hun laptop. Dat geeft overzicht en rust en is veiliger dan zo’n mobiele app.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 1:50 pm 
Daalder

Citaat:
Ja, bij ING kun e een bankrekening volledig online openen. Download de ING App in de Appstore of Playstore.
Ik heb gezocht maar inderdaad, alleen via de App kun je een rekening openen!
Bizar, kortzichtig en dom.
Al mijn banken (op een na) hebben ook een App. App kan handig zijn, effe snel.
Maar om echt te bankieren heb ik een GROOT scherm nodig. Kost ook veel meer tijd. Die heb ik!
Een SMS-code kost al moeite genoeg op het grote smartphone. Dat heb je bij alle banken nodig.
Maar primair bankieren op een smartphone scherm.
No way ING!!
Het is wel eens ooit onze bank geweest. :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 2:00 pm 
Knaak

"Maar primair bankieren op een smartphone scherm."
Je kunt nog altijd gewoon bankieren op de PC hoor. Alleen inloggen en transactie goedkeuren moet dan via de smartphone.
En dat gaat makkelijke en sneller dan met de scanner. Zeker als je met vingerafdruksensor werkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 2:10 pm 
Daalder

BillGates schreef:
Alleen inloggen en transactie goedkeuren moet dan via de smartphone.
Alleen ter info: Heb je dan de ING-App nodig of alleen een SMS-code?
B.v. Mijn ABN-AMRO-App werkt al niet meer op mijn (te oude) smartphone! SMS wel.
ABN-AMRO met iDentifier, straks met de Key, werkt ook zonder App! Wij blij :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 2:35 pm 
Gulden

@piet_pecunia
Citaat:
ABN-AMRO met iDentifier, straks met de Security Key
Heb jij de Key al aangevraagd en er ervaring mee opgedaan. De E-dentifier wordt beeindigt door de Abn Amro Bank dit jaar.
In het bericht bij Nu.nl lees ik in het commetaar ook dat de 'nieuwe' debet betaalkaart bij de ING bank de cvc code om online wereldwijd betalingen te kunnen doen niet op de achterkant vermeld staat, daar moet je dus ook via een App voor inloggen bij de ING Bank. Dus is een klant voor de check altijd aangewezen op een Smartphone als communicatiemiddel met de bank en hun App.
Mijn nieuwe net vervangen Master debetcard van de Abn Amro bank heeft dit wel, net zoals mijn net gekregen betaalpas Visa debetkaart van de ASN Bank bij mijn nieuwe bankrekening.
Heel apart dat de Abn Amro bank mij nu als speciale klant ziet, nl. als Preffered Banking. Waarschijnlijk omdat zij waargenomen hebben dat ik de afgelopen jaren met het openen van nieuwe spaarrekening(en) en afsluiten van deposito's relatief grote geldbedragen overgeboekt heb.
Het blijven sluwe vossen de banken, zolang de mensen niet piepen of stemmen met hun voeten en bij banken weggaan, veranderd er niets en zullen banken proberen zo minimaal mogelijke kosten te maken aan de 'gewone' bankklanten, die in hun ogen te weinig geld opleveren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 2:49 pm 
Knaak

piet_pecunia schreef:
BillGates schreef:
Alleen inloggen en transactie goedkeuren moet dan via de smartphone.

Alleen ter info: Heb je dan de ING-App nodig of alleen een SMS-code?
Methode 1:
PC: Op Inlogscherm staat een QR-code
App: Inloggen (bijv. met vingerafdruk, scan de QR code en op een bevestigingsknop drukken om in te loggen op de PC.
Methode 2:
PC: Op Inlogscherm kiezen voor inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord (zoals nu)
App: Inloggen (bijv. met vingerafdruk en op een bevestigingsknop drukken om in te loggen op de PC.
Bij transacties bevestigen moet je de 5-cijferige pincode op de app intoetsen. (deze code heb je zelf bedacht/ingesteld bij installeren/activeren van de app)

Laatst bijgewerkt door BillGates op wo 29 jul 2026 2:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 2:56 pm 
Daalder

Citaat:
Het blijven sluwe vossen de banken,

centrale-banken-f46/ecb-verhoogt-belangrijkste-rente-eurozone-t12504.html

Citaat:
Heb jij de Key al aangevraagd en er ervaring mee opgedaan.

Nop. Kun je niet aanvragen. Alleen de klanten waarvan de bank denkt dat ze het nodig hebben !
Citaat:
Security key kiezen? Dat kan alleen met een persoonlijke uitnodiging

https://www.abnamro.nl/nl/prive/interne ... index.html

We moeten wachten, en dan maar hopen dat het tijdig komt!

PS: De E-dentifier gebruik ik aan een USB-kabel, dus geen batterij problemen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 3:01 pm 
Daalder

BillGates schreef:
[App

Dus MOET je een werkende ING-App hebben.
LOL!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 3:08 pm 
Knaak

ING: Als je overstapt naar de app, moet je wel een werkende app hebben. Na overstappen werkt het scanapparaatje niet meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 3:38 pm 
Knaak

BillGates schreef:
"Alleen inloggen en transactie goedkeuren moet dan via de smartphone.
En dat gaat makkelijke en sneller dan met de scanner.

Hou toch op! De scanner is aanzienlijk lichter, floept automatisch aan als ik de pas erin steek en leidt me niet af met honderdduizend andere functies. Het aantal toetshandelingen met de scanner is minder.

Nooit dat een shitfoon daar makkelijker en sneller voor is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 5:05 pm 
Knaak

Sorry maar ik zie letterlijk naast me hoe iemand een minuut of langer met die scanner zit te prutsen, terwijl ik in een flits bijna met m'n ogen dicht met de app kan bevestigen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 5:18 pm 
Knaak

Ja, nou ja. Ik had het weer over de scanner van Rabo, dus kan ik eigenlijk niet over die van ING oordelen. Maar als het ongeveer zo werkt. Het komt vaak voor dat ik een hoop transacties doe via mijn PC en die scanner doet het echt perfect. Pas erin, floep aan, pincode, scannen, bevestigen en klaar.

Shitfoon: ontgrendelen, andere apps sluiten, juiste app zoeken en openen.

Scanner met pas weegt net geen 100 gram, telefoon met hoesje net iets meer dan 300 gram. Als je vijf of tien transacties per uur inklopt dan maakt dat wel verschil.

Hoe dan ook, ik ben het zo gewend en dat gaat perfect.

Maar wat jij met je ogen dicht kan, kan die ander dat dan ook - een telefoon is eerder complexer dan een scanner. Dus ik heb denk ik geleerd dat de een handiger is met apparaatjes dan de ander.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 5:36 pm 
Knaak

ING dus: Ik was ook tegen de app en gebruikte jarenlang nog de scanner van ING. Vorig jaar overgestapt naar de app bij een actie met 50 euro bonus als je overstapte. En nu wil ik nooit meer terug naar de scanner als dat al zou kunnen. Echt veel handiger en minder omslachtig. Werken op de PC kan nog altijd hoewel ik meestal de App gebruik voor overschrijvingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2026 6:12 pm 
Knaak

Ja Rabo-scanner heb ik ook gehad, maar dan moest je toch nog steeds een pincode intypen, dus extra handeling.
Bij de ING-scanner moet je naast het scannen geloof ik ook nog een 8-cijferige code overtypen op de pc.
Met je telefoon is het, vinger erop en ontgrendelen, melding komt naar voren, vinger erop en bevestigd.
En dat de scanner lichter is, leuk maar als je ook altijd je telefoon bij je hebt, is dat dus extra gewicht.
Telefoon kun je gewoon neerleggen als het te zwaar is, en je hoeft alleen maar een vinger erop te doen, meer volgens mij niet.
Telefoon heeft eigenlijk iedereen altijd bij zich, je kan ermee betalen zonder portemonnnee, en bankieren zonder pasje of scanner.
Maar we gaan het zien of er echt geen andere oplossing komt voor wie niet met een mobieltje wil werken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]