Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 7:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 3:07 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
In maart een profijt-rekening geopend tijdens actie "1e 3 maanden 4.5% rente".

Ondekte vorige week dat de rente van deze Profijt-rekening door ING al begin mei op 4% is gezet.
Bij navraag wist de ING mij te vertellen dat de actie "1e 3 maanden 4.5%" pas sinds 5 mei loopt. :shock:

Ik weet zeker (en heb hier ook bewijs van) dat deze actie al veel langer loopt. Zeker sinds mid maart.

Zijn er hier meer mensen die dit hebben (rente kun je checken door op "afdrukken" te klikken in je Profijt-rekening overzicht) ?

Ik heb hierover bij de ING al geklaagd en ze zoeken het uit .......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 3:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@pipo33,

Hoe kan je bij de ING zien, dat er over de maand slechts 4% is opgebouwd??
Aan de hand van de bijgeschreven rentepunten, kan je zien wat de ontvangenrente is over d voorliggende maand, dus dat kan niet eerder dan 2 juni.

Ben je een oud Postbank klant of ING-klant??

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 3:38 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
Ik ben een oud postbank klant.

Je kunt de actuele rente op je spaar-rekening zien door in het overzicht af- & bij-schrijvingen van je spaarrekening op "afdrukken" te klikken. Je krijgt dan een digitaal afschrift-formulier te zien met saldo info en af- en bij-schrijvingen. Links-boven op dit formulier staat dan het actueel geldende rente-percentage.
Dit is ook zeer handig om zo-wie-zo bij ING de rente te volgen op je spaarrekeningen. ING is nl. niet open over zijn rentes en past deze on-aangekondigd (veelal naar beneden) aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 4:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Dit percentage is het huidige % voor deze rekening, maar ik kan nergens uit op maken of achter de schermen met 4,5% of 4% wordt gerekend.
ff wachten op 2 juni of de bijgeschreven rentepunten op basis van 4% of 4,5% berekend zijn.

Misschien werken ze wel met een tijdelijke bonus van 0,5% of zo.
Daar waren ze bij de Postbank ook altijd goed in.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 8:56 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 10:25 am
Berichten: 13
ik heb dan (nog) geen Profijt rekening, maar mijn Top rekening geeft ook nog steeds het actie percentage aan van 4,75 % (Op 27-05-2009) en dit gelukkig nog t/m 28-07-2009 :D
Een andere rekening waar dit al op afgelopen is staat op 3,5%.
Dus ik neem aan dat als je nog in de actie periode zit, die 4,5% daar zou moeten staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 9:31 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jul 2008 11:02 pm
Berichten: 70
ook in mijn afdrukscherm zie ik 4,5% staan op de profijtrekening (vanmiddag geopend)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 10:46 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Rouske schreef:
Dus ik neem aan dat als je nog in de actie periode zit, die 4,5% daar zou moeten staan.

Dat klopt, bij mijn toprekening was dat ook het geval, de complete actieperiode stond er 4,75%. Inmiddels helaas buiten de actieperiode, maar het klopte wel dat bij het printoverzicht het juiste % werd genoemd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 9:09 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
De schoften geven bestaande rekeninghouders van voor 3 mei, vanaf 4 mei slechts 4%.
De 4,5% geldt dus alleen voor nieuwe profijt-rekeninghouders na 4 mei voor de eerste 3 maanden.

Ik heb eea herleid obv de ontvangen rentepunten!!!

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 11:13 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
De ING beweert dat de "3 maanden 4,5%" actie voor de profijtrekening niet voor 5 mei heeft gespeeld.
Dit is niet waar.

Kan iedereen met een profijtrekening aangeven of ze deze voor 5 mei hebben geopend en of voor hen de actie gold ?

Ik heb deze rekening half maart geopend.
Ikzelf heb toen een kopie van de info binnen "Mijn ING" opgeslagen waaruit duidelijk blijkt dat toen deze actie speelde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 11:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@pipo33

Graag zie ik in het forum, de (gekopieerde) actievoorwaarden, van medio maart.
Op 18 maart de rekening geopend en krijg derhalve tot 4-5 4,5% daarna slechts 4%.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2009 3:32 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
Icesave today,I save schreef:
@pipo33

Graag zie ik in het forum, de (gekopieerde) actievoorwaarden, van medio maart.
Op 18 maart de rekening geopend en krijg derhalve tot 4-5 4,5% daarna slechts 4%.


Zie mijn post van 6 maart jl. in het volgende topic:

viewtopic.php?f=20&t=2852&start=0

De daarin vermelde tekst heb ik gecopied uit "Mijn ING" op diezelfde dag.

Heb ook vandaag het formele antwoord van ING mogen ontvangen waarin zij nogmaals beweren dat dit niet klopt :evil:
Ze maken me hiermee voor leugenaar uit .... en ze beweren ook glashard zwart op wit dat deze actie (4.5% voor 3 maanden vast) niet voor 4 mei heeft plaatsgevonden.
Ik ga in ieder geval een formele klacht indienen (en heb natuurlijk direct al mijn centjes inmiddels van de Profijtrekening gehaald).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2009 4:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Pipo33 schreef:
(en heb natuurlijk direct al mijn centjes inmiddels van de Profijtrekening gehaald).

afbeelding: http://nl.dreamstime.com/dalende-grafiek-thumb3377980.jpg
De ene bankoverval na de andere.
SpaarInformatie mag wel oppassen niet verboden te worden. :mrgreen:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2009 9:27 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
Geen overval, echter blijkt ING hiermee maar weer eens een onbetrouwbare bank te zijn voor mij. Had in het begin al mijn twijfels (na eerdere ervaringen met de Postbank mbt spaarrentes), blijkt dus geen spat verandert te zijn daar.
Geen bank om een langdurige spaar-relatie mee aan te gaan.


Laatst bijgewerkt door Pipo33 op di 09 jun 2009 9:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2009 1:28 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Ik was nog van plan om op een slapende rekening een profijtrekening te openen, maar met 4,25% voor de 1e 3 maanden, zie ik dat ook niet meer zitten. :(

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 2:54 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Bij mij staat 4,5 %.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO