Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 6:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Ger, moest jij een betaalrekening afsluiten ??

Anderen stellen in dit topic dat dat niet nodig is!

Als de rente per dag verschilt dan is het toch een grote gok. Als ze geen rente kunnen garanderen wat moet je er dan eigenlijk mee als de overboeking minimaal 1 dag duurt :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 7:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik heb een afspraak met Fortis geregeld.
Eens kijken of je daar wel zaken mee kunt doen.

Intekenen op een deposito zonder vooraf het exacte percentage te kennen, zou ik nooit doen.
Zul je net zien dat de rente die dag een half procent zakt.
8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 7:20 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 18 apr 2008 10:51 am
Berichten: 92
Echt een belachelijke actie van de ING!

Hebben ze eens één keertje een leuke actie, denken ze gelijk dat ze zich maar alles kunnen permiteren. Gelukkig zijn de klanten wijzer :)

Goed dat je het niet gedaan hebt. Graag of niet en afspraak is afspraak!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 7:40 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
rogervdh schreef:
De dag dat het geld bij hun binnen komt, is de rente die 2 jaar gegeven wordt. Verder heb ik geen andere rekeningen bij de ING, dus hopen dat m'n betalingsopdracht 's morgens bij m'n vaste bank...'s middags bij de ING aan komt....
Dit is dus de nieuwste streek in bankenland. Als het een beetje tegenzit rekent ING de dag van binnenkomst niet mee en kom je dus altijd op een dag later uit.... En dan hebben ze de rente net weer een beetje verlaagd.... Ach ja, gewoon boerenbedrog, want al fantaseren ze alle sprookjes van de wereld bij elkaar aan verklaringen voor dit gedrag, het is overduidelijk bedoeld om toch met de linkerhand een stukje terug te nemen wat je met de rechterhand lijkt weg te geven. Het is, denk ik, nuttig om ING op deze handeswijze een tijdje in de gaten te houden en dat hier stevig aan de kaak te stellen. Ik vind dit ronduit onbehoorlijk en misleidend gedrag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 8:45 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
ger schreef:
Ik ben het volledig met je eens.
Mij was NIET verteld dat de rente per dag vast gesteld was.
Het voorstel kwam van de ING bank. Ik zou de volgende morgen om 10.30 uur aanwezig zijn met 2 paspoorten. Wel moest ik ook een betaal rekening afsluiten. Dat vond ik geen probleem. En vertelde om hoeveel geld het ging.
Tijdens mijn bezoek kreeg ik te horen dat ze het niet meer voor de afgesproken rente wilden doen. :evil: Zo ga je niet met klanten om.
Of je vermeld dat het "dagrente" deposito's zijn. En dat het per dag veranderen kan. OOK NA EEN DEAL!! :evil:
Ik had toch ook die zelfde dag nog wel kunnen komen. :?


Belachelijk! Ik had 's morgens eerst met het 0800-nr van ING gebeld, omdat ik zeker wilde weten dat ik geen betaalrekening o.i.d. moest openen (Waar eventueel kosten aan verbonden zijn en die ik ook niet ga gebruiken). Ik wilde uitsluitend een deposito en dat was mogelijk, volgens het call-center. In de filiaal (zonder afspraak) werd ik meteen geholpen in een apart kamertje. Hij maakte kopieën van onze rijbewijzen en hij zou later bellen met het rekeningnr. van de deposito. Dat kreeg ik vanmiddag dus ook telefonisch door... Nu beschik ik volgende week pas over het geld, dus even afwachten hoe de rente dan staat. Maar het is gewoon scheisse dat je iets over maak en eigenlijk geen idee hebt hoe hoog de rente daadwerkelijk zal zijn voor 2 jaar. Als ik nu bij de Postbank of ING zelf zat, dan wel (real-time overboeking of voor 12 uur overgeboekt, zelfde dag bijgeschreven). Maar ik zit bij DSB-Bank met m'n betaalrekening (Gratis en 2,5% creditrente...) en als ik daar 's morgens om 9:00u een overboeking in geef, dan betwijfel ik of die transactie nog dezelfde dag bij ING gaat aankomen en geboekt wordt. Maargoed, het is nu 5,55%...ik mag aannemen dat het voorlopig toch in die regio blijft. Zelfs met 5,55% voor 2 jaar is het nog steeds erg goed, ofschoon ik het volledig met jullie eens ben dat het nergens op slaat om een dag rente het hanteren. Gewoon de rente hanteren op het moment van openen (of bij het maken van de afspraak) en dan als voorwaarde dat binnen 7 dagen het geld op de rekening moet staan, anders vervalt de overeengekomen rente. Dat lijkt me fair...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 8:48 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Pierewiet schreef:
Echt een belachelijke actie van de ING!

Hebben ze eens één keertje een leuke actie, denken ze gelijk dat ze zich maar alles kunnen permiteren. Gelukkig zijn de klanten wijzer :)

Goed dat je het niet gedaan hebt. Graag of niet en afspraak is afspraak!


Klopt opzich, maar 5,55% is nog steeds érg goed voor slechts 2 jaar vast. Ik ben het volledig met je eens dat de handelswijze zéér te wensen over laat, maar ook dit percentage is mijn inziens nog steeds prima. Het moet niet verder gaan zakken...ben nu al benieuwd wat het morgen zal zijn. Er zijn volgens mij helemaal geen gefundeerde redenen om dat percentage dagelijks te laten schommelen....gewoon mensen lokken met 5,65% en dan links en rechts toch 0,10 of 0,20% eraf proberen te snoepen en geld besparen voor de ING. Eens kijken wat de rente nu gaat doen de komende dagen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 9:50 pm 
rogervdh schreef:
ger schreef:
Maar ik zit bij DSB-Bank met m'n betaalrekening (Gratis en 2,5% creditrente...) en als ik daar 's morgens om 9:00u een overboeking in geef, dan betwijfel ik of die transactie nog dezelfde dag bij ING gaat aankomen en geboekt wordt.


Is er aan die 2,5% credit rente echt geen voorwaarde verbonden. Salaris stortingen enzo?

groetjes,

rente up


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 9:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
rente up schreef:
Is er aan die 2,5% credit rente echt geen voorwaarde verbonden. Salaris stortingen enzo?

groetjes,

rente up


Jawel, salarisstoring is inderdaad vereist. Maargoed, ik gebruik de DSB Betaalrekening als primaire betaalrekening en dat bevalt uitermate goed (nu 1 jaar in gebruik). Nog nooit een storing o.i.d. gehad. Twee Meastro PIN-pasjes gratis erbij én die 2,5% creditrente. De rekening is sowieso 100% gratis (incl. PIN-pasjes), maar voor de 2,5% creditrente is een salarisstoring per maand vereist.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 1:21 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
ger schreef:
Stel boe... zijn ze bij de ING bank :evil:
Ik had een afspraak gemaakt om een behoorlijk som geld op een 2 jarig deposito te storten tegen 5.65% rente.
Kom ik op de afgesproken tijd vanmorgen langs.
Neemt u ook uw paspoort, en dat van uw vrouw mee?
Het moest een en/of deposito worden.
Koffie? nee dank u.
Wij kunnen NIET de rente geven die we afgesproken hebben :shock:
Wel 5.55%. Had ik ook te horen gekregen als het meer geweest was??
Nee dank u :evil:
Afspraak is geen afspraak bij de ING bank!!! :evil:
Ik vind dit niet kunnen.


Worden dit soort gesprekken niet standaard opgenomen op tape / hard disk ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:30 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Nou, nu is de rente idd gezakt naar 5.45%!
Ik zeg mijn afspraak bij de ING voor vandaag af!


Laatst bijgewerkt door binkie op do 12 jun 2008 9:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:35 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Volgens mij worden de gesprekken opgenomen. (daar heb ik niets aan)

Maar geen nood ik heb bij Fortis wel mijn zin gekregen 2 jaar deposito tegen 5,6% rente. :P

En bij de ING bank kom ik nooit meer. :evil: onbetrouwbaar!!! Slecht!! :evil:

Afspraak is afspraak. :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 10:09 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
ger schreef:

Maar geen nood ik heb bij Fortis wel mijn zin gekregen 2 jaar deposito tegen 5,6% rente. :P




Ger, hoe betaalt Fortis de rente?

Per jaar/kwartaal?
Op een fortis rekening of mag het ook op een andere bank?


grtz Leon


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 10:18 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
binkie schreef:
Nou, nu is de rente idd gezakt naar 5.45%!
Ik zeg mijn afspraak bij de ING voor vandaag af!


Als het een dag duurt voor je geld er staat, is het morgen misschien wel weer 5.65 :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 11:35 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
binkie schreef:
Nou, nu is de rente idd gezakt naar 5.45%!
Ik zeg mijn afspraak bij de ING voor vandaag af!


Ik heb gisteren mijn ING Spaar Deposito rekeningnummer gekregen, maar dat gaat niet gebruikt worden! Eerst 5,65%, dan 5,55% en nu al 5,45%. Opmerkelijk is dat de 1 jaars rente van 4,9% gewoon gelijk blijft (want die is niet zo heel schokkend).

Net Fortis gebeld en die garanderen gewoon 5,6% voor 2 jaar. Ze gaan een offerte uitbrengen en als ik die accepteer dan staat het gewoon zwart-op-wit. Dat gezeur bij ING ben ik nu al spuugzat, nog voordat ik er ook maar 'n euro gestort heb. Zodra Fortis helemaal rond is, gaat er 'n mailtje naar de ING dat alles weer geannuleerd mag worden. Ik had 25.000 klaar staan, maar dat gaat nu naar de concurrent...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 11:37 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Karel Spaargraag schreef:
binkie schreef:
Nou, nu is de rente idd gezakt naar 5.45%!
Ik zeg mijn afspraak bij de ING voor vandaag af!


Als het een dag duurt voor je geld er staat, is het morgen misschien wel weer 5.65 :P


Ja, misschien....misschien ook 5,35%. Wie zal het zeggen? Ik heb geen rekening bij de ING lopen en niemand kan mij garanderen dat mijn betaalopdracht van 's ochtends, nadat de dagrente bekend is, ook die dag bij de ING binnen komt en ik DIE rente ook daadwerkelijk krijg. Belachelijke constructie van de ING...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO