Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 9:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 12:08 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
UPDATE MARKET TALK: ING -11%, nationalisering niet uitgesloten
Vrijdag 24 Oktober 2008 11:34 RSS Feed (Update van bericht 'MARKET TALK: ING -11%, nationalisering niet uitgesloten' om meer duiding omtrent ING te geven.)

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aandeel ING noteert vrijdag rond 11.10 uur 10% lager op EUR7,22 onder zijn laagste koers van vrijdag 17 oktober van dit jaar. Handelaar Cees Smit van Today's Beheer geeft vrijdag aan 'dat de ingreep van de Nederlandse overheid per saldo de koers niet heeft geholpen', aldus Smit. 'Het begint steeds meer een Fortis-scenario te worden, waarbij ik een totale nationalisering van ING niet uitsluit. Dat is slecht voor de overige dan niet genationaliseerde banken', aldus Smit.
...

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

October 24, 2008 05:34 ET (09:34 GMT)

Copyright (c) 2008 Dow Jones & Company, Inc

http://www.beurs.nl/nieuws/artikel.php? ... 58&taal=NL



Tot voor heel kort was ik alleen maar bezorgd. Nu begin ik me langzamerhand toch zeer ernstige zorgen te maken. En niet alleen omtrent ING, maar ook om meerdere bedrijven in de financiële sector. Niet dat je iets aan deze ontwikkelingen kan doen als simpele spaarder, maar het kan nu niet anders meer of de gevolgen van de kredietcrisis zullen nog vele jaren merkbaar zijn. Kijk maar eens naar de situatie bij de pensioenfondsen. En recent gepubliceerde resultaten van bedrijven die niet in de financiële sector zitten, zijn ook al bedroevend.

Ik ben benieuwd of dit weekend weer schokkende berichten brengt? :cry:

Niet dat ik pessimistische berichten over de forumleden wil uitstorten, maar het is helaas de realiteit.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 12:16 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 8:51 am
Berichten: 13
Enige dagen geleden had ik hier een draadje neer gezet "ING pennystock"?
Er werden opmerkingrn gemaakt zoiets van niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Ik weet niet precies wie het was, maar de leeghoofd moet zich nu maar eens afvragen wie niet door enige kennis van zaken gehinderd is.
De leeghoofd maakt zich nu ernstig zorgen over ING, waarschijnlijk is die in het bezit van 2 aandelen ING welk ook nog met geleend geld is gefinancierd.
Let op dit is pas het begin.

WG
James

Ps. hoe vaak moet dit bericht nog herhaald worden, en waarom?
HERH: Ministerie Financien: geen plannen nationalisering ING

How low can you go ? :lol:


Laatst bijgewerkt door James op ma 27 okt 2008 10:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 8:26 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
naja die 2 euro die nog op m'n postbankrekening staat kan me gestolen worden als die toko omvalt :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 8:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5824
Woonplaats: Obliville
ergens zou het hun verdiende loon zijn omdat ze hun spaarders zo bedot hebben met de plusrekeningen :mrgreen:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 11:29 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
obligataire schreef:
ergens zou het hun verdiende loon zijn omdat ze hun spaarders zo bedot hebben met de plusrekeningen :mrgreen:

En die arme spaarders met plusrekeningen dan die, nadat ze ontdekt hebben dat ze zich jarenlang hebben laten afschepen met een schijntje, nu ook nog bij een omvallende bank blijken te zitten. Erger kan toch bijna niet...? :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 11:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5824
Woonplaats: Obliville
Nu kan ik wel zeggen dat ze tijd genoeg gehad hebben om over te stappen naar een betere bank, maar dan komt er vast en zeker een tsunami aan reacties van ING spaarders die bij hoog en laag volhouden dat het uiteraard niet aan henzelf lag en dat het de schuld is van DNB, omdat die een vergunning heeft verstrekt aan ING :mrgreen:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 11:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
jha schreef:
En die arme spaarders met plusrekeningen dan die, nadat ze ontdekt hebben dat ze zich jarenlang hebben laten afschepen met een schijntje, nu ook nog bij een omvallende bank blijken te zitten. Erger kan toch bijna niet...? :wink:


Toch, als men met een fooitje aan rentevergoeding, ook nog belasting over het vermogen moet betalen en daarnaast de inflatie niet voor kan blijven.
Een soort achteruit sparen zeg maar.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 11:38 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Ik vermoed dat ING dit weekend inderdaad genationaliseerd gaat worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 11:52 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@Sphere

Heb je dat vermoeden naar aanleiding van dezelfde soort informatie als de quote die ik aan het begin van deze topic heb opgenomen of heb je wellicht recentere informatie. Zo ja, wil je die dan delen? Ben er namelijk erg benieuwd naar.

Overigens lijkt mij nationalisatie helemaal niet beroerd voor het concern ING. Als er nationalisatie plaatsvindt, dan zal het het concern vast en zeker één geheel blijven. En dan maakt nationalisatie de positie van ING alleen maar ijzersterk. Tenzij er natuurlijk heel veel onverwachte lijken uit de kast komen.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Laatst bijgewerkt door jody op zo 26 okt 2008 10:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 12:35 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
jody schreef:
@Sphere

Heb je dat vermoeden naar aanleiding van dezelfde soort informatie als de quote die ik aan het begin van deze topic heb opgenomen of heb je wellicht recentere informatie. Zo ja, wil je die dan delen? Ben er namelijk erg benieuwd naar.

Overigens lijkt mij nationalisatie helemaal niet beroerd voor de koersvorming van ING. Als er nationalisatie plaatsvindt, dan zal het het concern vast en zeker één geheel blijven. En dan maakt nationalisatie de positie van ING alleen maar ijzersterk. Tenzij er natuurlijk heel veel onverwachte lijken uit de kast komen.

Ik baseer mijn vermoeden op de al bekende berichten, de ervaringen met ABN-Amro/ Fortis en mijn gevoel. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 12:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Het gaat hier om de holding ING. Maar hoe zit het met Nationale Nederlanden en de Postbank afzonderlijk?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 3:35 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
cornelis schreef:
Het gaat hier om de holding ING. Maar hoe zit het met Nationale Nederlanden en de Postbank afzonderlijk?

Als de ING word genationaliseerd zijn daarmee volgens mij gelijk de Postbank en NN overgenomen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 5:00 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Sphere schreef:
Als de ING word genationaliseerd zijn daarmee volgens mij gelijk de Postbank en NN overgenomen.

Ik vraag me af welke van deze twee nu in de problemen zijn. Of is dat de bank ING, die nu nog los is van de Postbank?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 5:17 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@cornelis

Het zal wel, op zijn minst, tweeledig zijn. Wat er op het vermogen is ingeteerd door slechte beleggingsresultaten kan je in eerste instantie wel bij NN terugvinden. De afschrijvingen als gevolg van de zogenaamde 'rommelhypotheek' obligaties zitten vermoedelijk bij ING Bank, maar dat hoeft helemaal niet. Kan net zo goed ook bij NN zitten. Maar, wil men dat zeker weten dan zal de verlies- en winstrekening van ING dat ongetwijfeld aangeven. Persoonlijk vind ik het niet zo interessant waar het precies zit aangezien we het hier over het ING concern als totaal hebben met hun statutaire zetel in Nederland. En stel dat er inderdaad een (vanzelfsprekend tijdelijke) nationalisering gaat plaatsvinden, geloof ik er niet in dat het ING concern wordt opgesplitst.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nationalisering ING?
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 5:44 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Volgens mij was de directe aanleiding tot nationalisatie van Fortis, dat de zakelijke klanten wegliepen en er dus een acuut probleem ontstond. En ABNAMRO zatnatuurlijk al in een moeilijke positie. Of dat bij ING ook het geval is, is de vraag. Ik denk, dat pas overgegaan wordt tot nationalisatie als de (zakelijke) klanten weglopen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO