Sneller dan verwacht heb ik nu het "definitieve" antwoord gekregen van de KIA afdeling ("Klant Incidenten Afhandelteam").
Een quote uit dit antwoord:
Citaat:
Wij hebben voor u een aanpassing gedaan waardoor u de Mobiel Bankieren App nu tijdelijk kunt activeren met uw Betaalpas en SMS code. Om de app te kunnen activeren heeft u een actieve, aflopende of nog te activeren Betaalpas nodig.
En inderdaad, ik kan nu op de "oude" telefoon op de "ouderwetse" manier identificeren.
Toch ben ik (nog) niet tevreden, omdat het woord "tijdelijk" nog steeds vragen oproept. Ik denk toch dat het in mijn geval betekent: Beschouw de oude telefoon als niet meer geschikt, want je gaat niet als standaard installatie procedure beschrijven: "Bij herinstallatie van de app even een uurtje bellen met ING, daarna 1 of 2 dagen wachten tot er voor jou een uitzondering is gemaakt".
Mijn conclusie: Redelijke netjes afgehandeld door de medewerker die ik *vandaag* aan de lijn had, maar toch nalatig van de ING om niet duidelijker aan te geven dat de app op oudere telefoons niet meer wordt ondersteund.
Misschien heeft iemand nog eens iets aan dit verhaal als het nog eens voorkomt.