Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 3:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2009 12:44 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@Pipo33 schreef; Binnen "mijn ING" krijg ik de volgende info over de Profijtrekening

Als ik -Intrest - inlog in mijn ING via beveiligingscalculator inlog op https://mijn.ingbank.nl/secure/eoe/eoe_index.jsp
Krijg ik geen enkele info over profijtrekning.
Na inloggen kom ik gewoon in het oude voormalige INGbank omgeving waar m.i. geen mogelijkheden zijn en waren om dit soort afwijkende boodschappen te plaatsen.

Kan het zijn dat Pipo33 en Doboy als voormalig postbankklanten inloggen via gebruikersnaam en wachtwoord op https://mijn.ing.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet en dan in voormalige postbank omgeving komen.?
Als dit zo is dan is er nog steeds verschil in de 2 groepen klanten.

Nog een ander verschil;
Als ik inlog, heet Toprekening ineens weer Toprentesparen, zoals voorheen bij oud INGbank klanten gebruikelijk.

Als iemand deze profijt rekening opent via internet, ben ik zeer benieuwd of deze rekening op zelfde dag wordt aangemaakt en bedrag meteen wordt geboekt of dat er een of meerdere dagen tussen zitten.
(Bij ING kun je van alles verwachten).
Bij voorbaat dank.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2009 1:36 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
Ik ben inderdaad oud postbank-klant, dus er inderdaad nog steeds verschil.
Overigens staat er nog steeds dat de 4.5% alleen voor de eerste 3 maanden geldt en dat het daarna 4.25% (reguliere rente) wordt.
Dus de info zoals in het overzicht hier staat is niet correct (ik ga hierbij uit van de laagst genoemde rente door ING in de diverse berichten, lijkt me bij ING de correcte aanname gezien het verleden).
Verder ga ik deze rekening zeker niet openen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 12:32 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
"Weer 'geheime' rekening ING

ING heeft wederom een ’geheime’ spaarrekening geïntroduceerd met een hoge rente. De nieuwe 'Profijtrekening', met 4,5 procent rente, kan sinds maart geopend worden.

De rekening staat niet in het overzicht spaarrekeningen op de website van ING. Wie in het zoekveld echter 'Profijtrekening openen' ingeeft, of ’hoogste rente’, komt op een pagina waar hij de rekening kan openen. Het minimumsaldo is wel hoog: 50.000 euro......."

zie voor het hele artikel:
http://www.geldenrecht.nl/sparen/306969 ... g_ING.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 12:47 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Om ervoor te zorgen dat de ING u de juiste producten en diensten aanbiedt, dient u de volgende vraag te beantwoorden. Wat is uw rekeningnummer?
XXXXXXXXXX
Was u vóór 22 februari 2009 al particuliere klant van de ING Bank?
Ja X
Nee

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Laatst bijgewerkt door Intrest op vr 13 maart 2009 1:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 1:06 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Ik heb geprobeerd deze rekening aan te vragen.
Na invullen van mijn rek.nr. 9 cijfers oud ING bank klant
Krijg ik de volgende mededeling;
Door het samengaan van de Postbank en ING Bank worden dit jaar veel producten van ING Bank gefaseerd overgezet naar de nieuwe ING.
Dit product is voor u op dit moment nog niet beschikbaar.
Neem voor een alternatief product contact op met de Klantenservice: 0900-0933 (10 cent per minuut), bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.


Ik heb geinformeerd naar de reden;
de reden was, naar zeggen van de bank, dat de reeds langer bestaande postbank-profijt-rekening alleen voor ex-postbank klanten beschikbaar is.
Voor oud ING bank klanten kon het nog wel een paar maand duren alvorens deze rekening ook voor deze groep beschikbaar komt.
Waarom de rekening zo verstopt is wist ze ook niet.
Ik heb haar meegedeeld dat gezien de huidige lage rente op Toprente sparen ik mijn saldo op deze rek. flink zal verlagen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 7:46 am 

Geregistreerd: wo 05 nov 2008 7:06 pm
Berichten: 2
@Intrest
Men moet de antwoorden die men krijgt niet al te serieus nemen Ik heb de Postbank wel een gevraagd waarom veranderingen van rentepercentage van de Toprente niet per email aan klanten kenbaar gemaakt kon worden. Antwoord: "technisch onmogelijk"!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 10:42 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
stoppel schreef:

Men moet de antwoorden die men krijgt niet al te serieus nemen Ik heb de Postbank wel een gevraagd waarom veranderingen van rentepercentage van de Toprente niet per email aan klanten kenbaar gemaakt kon worden. Antwoord: "technisch onmogelijk"!


*proest*


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 10:49 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Nou ja zeg, kreeg ik vandaag een brief van ING in de bus (ik ben oud-Postbankklant) met juichende kop:
Voor u gereserveerd: de Profijtrekening met 4,5% spaarrente en 10.000 rentepunten.
Geachte....
Graag informeren wij u als eerste :lol: over de nieuwste spaarrekening van de ING: de Profijtrekening........etc.
Of ik dan maar snel de coupon wil insturen (en dat is een machtiging aan ING om 50.000 van de betaalrekening af te schrijven). Met daarbij in heel kleine lettertjes: Ik zorg ervoor, dat er voldoende saldo op mijn Betaalrekening staat.
Aan het eind van het bijgesloten foldertje staat: De ING controleert regelmatig of u aan de voorwaarden voldoet. Als blijkt dat u niet aan de minimumeis kunt voldoen, dan heeft de ING altijd een alternatieve spaarrekening voor u. :roll:

Jammer voor ING, maar ik vind de voorwaarden helemaal niet gunstig en van die rentepunten heb ik er al veel te veel!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2009 12:42 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@Borra schreef; dat is een machtiging aan ING om 50.000 van de betaalrekening af te schrijven

ING kenende zullen ze wel een flink aantal dagen nodig hebben om het bedrag af te schrijven van de renteloze betaalrekening.
Kassa voor de bank ten koste van de geachte klant ( € 6,16 per dag bij € 50.000,= )
Als reden zullen ze wel aangeven dat er zoveel vraag is naar deze aktie. :lol:

Als ik zo'n rekening zou nemen, wil ik vooraf weten, dat het valutair meteen wordt over geboekt.
Het blijft in mijn ogen een onvoorstelbaar arrogante bank.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2009 12:50 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Intrest schreef:
ING kenende zullen ze wel een flink aantal dagen nodig hebben om het bedrag af te schrijven van de renteloze betaalrekening.


Ik heb het telefonisch geregeld via de klantenservice. Dit werd realtime overgeschreven van toprente naar profijt. Paar minuten zag ik later in Mijn ING dat de mutaties waren uitgevoerd.
De mutaties liepen wel via de betaalrekening.

Er stond ook nog een restje op de loyaal, dit duurde een dag langer om over te schrijven naar de Profijt.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2009 1:36 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@Icesave today,I save
was u zeker voormalig postbankklant ??

Voor voormalig INGbank klanten is profijt rekening nog niet beschikbaar, is mij onlangs door ING verteld.

Op welke wijze wordt er bij deze telefonische procedure getekend ??

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2009 4:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Voormalig postbank klant

Ze vragen alleen geb-datum, adres en pasnummer van de rekeninghouder.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009 12:05 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Intrest schreef:
@Icesave today,I save
was u zeker voormalig postbankklant ??

Voor voormalig INGbank klanten is profijt rekening nog niet beschikbaar, is mij onlangs door ING verteld.

Ik kan mij, als voormalig ICT-medewerker bij Nationale Nederlanden (lang geleden overigens), goed voorstellen dat technisch de profijtrekening alleen beschikbaar is voor ex-Postbank klanten. Ze draaien daar waarschijnlijk nog steeds 2 systemen naast elkaar en voor de klanten moet het 1 systeem lijken. Nu blijken het dus inderdaad 2 systemen te zijn.
Dat geldt ook overigens voor de TAN-codes: ex-Postbank klanten hebben nog steeds hun 2 manieren, oude ING-klanten hebben nog steeds hun 3e manier.
Technisch zijn het waarschijnlijk nog steeds 2 banken. 2 computersystemen in elkaar schuiven is heel lastig, ze willen het ING-systeem opheffen en het Postbanksysteem voor alle ING-ers laten gelden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2009 8:51 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
cornelis schreef:
Ze draaien daar waarschijnlijk nog steeds 2 systemen naast elkaar en voor de klanten moet het 1 systeem lijken.

Ik weet het wel zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: za 28 maart 2009 2:45 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
namliam schreef:
Ik weet het wel zeker!
Op termijn is iedereen in het Postbank systeem, maar onder de naam ING.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO