Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 8:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2009 3:43 pm 

Geregistreerd: vr 07 maart 2008 5:32 pm
Berichten: 4
Ik heb de profijtrekening nu al een paar keer proberen te openen, maar nog steeds zonder succes. Heb een toprenterekening, waarvan de rente inderdaad heel fijn steeds verder zakt, heb van daaraf (omdat dat zo moet) mijn saldo overgeboekt naar de priverekening waarvan het automatisch zou worden afgeschreven zodra de profijtrekening geopend was, maar die is nooit geopend, dus heb ik vervolgens een hele maand rente misgelopen!

Na een klacht te hebben ingediend bellen ze me gisteren keurig terug dat ik het opnieuw kan proberen om de rekening online te openen. Maar als ik dat vandaag vervolgens probeer, krijg ik de melding: [i]"Door het samengaan van de Postbank en ING Bank worden dit jaar veel producten van ING Bank gefaseerd overgezet naar de nieuwe ING. Dit product is voor u op dit moment nog niet beschikbaar. Neem voor een alternatief product contact op met de Klantenservice: 0900-0933 (10 cent per minuut), bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Of bezoek het dichtstbijzijnde ING-kantoor."[/i]

Als ik dan de helpdesk bel krijg ik te horen dat de migratie van mijn rekeningen nog niet goed is gegaan omdat er een (nota bene LEEG) effectendepot - aan gekoppeld staat. Het advies dat ik vervolgens krijg is: ga naar het dichtsbijzijndste kantoor en open een nieuwe rekening. Daar zakt je broek toch van af... Het moet echt niet gekker worden hoor!

Ik ben inmiddels wel een beetje klaar met de ING. Altijd gezeik.


Laatst bijgewerkt door Inky op wo 20 mei 2009 3:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2009 3:49 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@inky,

waarom bel je ze niet even.

Was bij mij binnen 3 minuten geregeld. Zelfs de rente van de top-rekening werd meegenomen in de inleg van de Profijt.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2009 4:00 pm 

Geregistreerd: vr 07 maart 2008 5:32 pm
Berichten: 4
Net dus gedaan, maar ze kunnen mij dus niet helpen. Ik ben weer eens een bijzonder gevalletje...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2009 4:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:44 am
Berichten: 46
Woonplaats: Zuid-Limburg
Ik vind dat deze rekening er onvoldoende uitspringt in het lijstje fondsen met voorwaarden. Er staat alleen 4% rente. Bij het doornemen van de lijst kijk je er snel overheen dat je 3 maanden lang 4,5% krijgt!!!! :evil:

_________________
"The point is, ladies and gentleman, that greed -- for lack of a better word -- is good.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2009 1:28 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Toen deze rekening gisteren nog nit geopend was, even gechat met de ING. Werd meteen geregeld. Wat ik jammer vind is dat de opgebouwde rente, in tegenstelling tot de ING internetsparen rekening, niet zichtbaar is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 8:26 pm 

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 8:47 pm
Berichten: 9
Ja er is indd weinig zichtbaar ook op de toprekening en bonusrekening .
Zelfs rentestand niet zichtbaar moet je maar af wachten wat je krijgt.
Beetje jammer van zo,n club .
Was bij postbank ook altijd al het geval :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 9:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Hebben we toch ook niet nodig.
We hebben nu rentetrekker zodat we in één oogopslag kunnen zien wat de stand is.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 3:42 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
Schillenboer schreef:
Ja er is indd weinig zichtbaar ook op de toprekening en bonusrekening .
Zelfs rentestand niet zichtbaar moet je maar af wachten wat je krijgt.
Beetje jammer van zo,n club .
Was bij postbank ook altijd al het geval :(


Actuele rente is wel te zien, bij alle Postbank en ING spaarrekeningen.
Ga binnen "Mijn ING" naar het overzicht af- en bij-schrijvingen van je betreffende spaarrekening en klik op "afdrukken" (dit staat ergens rechts-boven in de grijze balk net onder "Rentepunten"). Je krijgt nu een digitaal afschrift-formulier te zien waarop ergens links-boven de actuele rente staat.

Dit was ook altijd al zo binnen "Mijn Postbank".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 8:48 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jul 2008 11:02 pm
Berichten: 70
goh, weer wat geleerd, hier heb ik me nou ook altijd suf naar gezocht.

en profijtrekening was idd zo geopend, via de chat, binnen een paar minuten de toprekening omgezet naar profijtrekening incl. rente van toprekening. En Inky: zo spaar je in deze financieel moeilijke tijden ook weer 10 cent belkosten per minuut uit :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 11:10 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Pipo33 schreef:
Actuele rente is wel te zien, bij alle Postbank en ING spaarrekeningen.

Ja,maar het gaat mij om de opgebouwde rente tot dusver en die is niet te zien.
De actuele rente percentages kan ik ook wel op spaarinformatie lezen.
Met rentetrekker kan ik dit wel berekenen maar ik wil net als bij andere internetbanken die ik heb in 1 oogopslag het opgebouwde rentebedrag zien!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 1:20 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
OTTA 294 schreef:
De actuele rente percentages kan ik ook wel op spaarinformatie lezen.


Klopt, echter dit zegt niets over het percentage wat de ING aan je uitbetaalt. Zeker met de diverse acties (3 maanden 4.5% bijv.) wijkt dit af. Ik geef alleen aan dat het de moeite loont om ook echt zelf te checken of de ING zich wel aan de afspraak houdt (nl. 3 maanden netjes de beloofde hogere rente geven) en diit kun je echt niet zien op spaarinformatie, want bij mij doen ze dat in ieder geval al niet. :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2009 11:38 am 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 2:37 pm
Berichten: 24
Pipo33 schreef:
Actuele rente is wel te zien, bij alle Postbank en ING spaarrekeningen.
Ga binnen "Mijn ING" naar het overzicht af- en bij-schrijvingen van je betreffende spaarrekening en klik op "afdrukken" (dit staat ergens rechts-boven in de grijze balk net onder "Rentepunten"). Je krijgt nu een digitaal afschrift-formulier te zien waarop ergens links-boven de actuele rente staat.

Dit was ook altijd al zo binnen "Mijn Postbank".

Ik probeer bij alle (nagnoeg lege, vanwege de rentestand) sparrekeningen bovenvermelde truc om het rentepercentage te zien, echter bij alle afdrukken staat slechts:
Het rentepercentage is opvraagbaar via Klantenservice 0900 0933 (10 cent per minuut) !!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2009 1:02 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Pipo33 heeft gelijk, ik controleer de rente ook op die manier. Zet eens € 1,00 op je spaarrekening(en), dan wordt de rente vermoedelijk ook weergegeven.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 10:16 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Op 28 mei is ie geopend, maar heb pas de 50.000 op 2 juni gestort, toch blijft 28 mei als eerste dag van de 3 maanden 4,5% tellen. Na die 3 maanden val je terug in de variabele rente van nu 3,75%.

Wel jammer, want in de voorwaarden stond duidelijk dat de rekenign pas geactiveerd werd als de inleg gestort zou zijn, wat binnen 2 weken na opening van de rekening moest gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Profijtrekening
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 8:27 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Die ervaring had ik met de toprekening ook: rente% ging meteen bij opening in, terwijl er nog geen geld op de rekening stond. Nu maakte dat voor mij niet uit (centen :mrgreen: ) maar als het om € 50.000,= gaat kan ik me voorstellen dat elke dag minder behoorlijk irritant is.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO