Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 8:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009 7:42 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
obligataire schreef:

Overigens ben ik het met je eens dat het onzin is dat de actuele stand van de opgebouwde rente niet in Mijn ING niet weergegeven zou kunnen worden.

In Mijn ING Bank (ING oud) wordt de opgebouwde rente wel weergegeven maar het rentepercentage niet.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009 8:04 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
@ stuiver
Maar ik neem aan als dat zou gebeuren, iedereen direct z'n geld weghaalt :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 1:53 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ja hoor, het is weer zo ver.
Rente Profijtrekening gezakt van 3,5% naar 3,25%.
Rente Toprekening gezakt van 3,0% naar 2,75%.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: za 08 aug 2009 11:56 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 jul 2008 9:31 pm
Berichten: 51
Woonplaats: ZH
florijn schreef:
@spaarpotje: nog steeds 4,75% ?


Nee....jammer hoor! :|


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 10:50 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
SNS staat nu op 3,50. Heb inmiddels wel een setje papieren aangevragd, maar weet niet of ik voor 0,25% wel wil overstappen naar de SNS, daar ik verder alles bij de ING/Rabo heb.

Eerder stond het spaargebeuren bij Credit Europe, das geen optie meer met deze rentestanden.

Overigens erg irritant dat men bij de profijtrekening de opgebouwde rente niet laat zien en bij het gewone internetsparen wel.

Eind van de maand zakt mn profijtrekening van 4,50% terug naar 3,25%, dat is pas vervelend;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 10:43 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ja hoor,het is weer zo ver!!!
Rente Profijtrekening gezakt van 3,25% naar 3%.
Rente Toprekening gezakt van 2,75% naar 2,50%.

Voor de 2e keer binnen 1 maand renteverlaging,wat nou Profijt,wat nou Top,gewoon Flop! :roll:

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 6:54 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik had eigenlijk stiekem gehoopt dat we de rentedalingen achter ons hadden gelaten, helaas ijdele hoop. :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2009 9:39 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Uhm, nu, met 0,50% verschil wordt overstappen naar SNS wellicht toch een optie.

Ik open in ieder geval een rekening, dan zien we wel verder.

Mn proftijrekening staat tot eind van de maand nog op 4,50%, dus voor 1 september moet ik de beste optie zien aan te wenden.


Dat Rabo loyaalsparen is iig geen optie met dat kwartaalminimum en de lage rente, wat ene schoffeurs zijn dat zeg.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 10:54 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Uiteindelijk toch voor Moneyou gekozen, 3,25%.

Na de zoveelste forse daling van de Profijtrekening en Toprekening heb ik de Profijtrekening na het wegboeken van het saldo online (30 seceonden werk) opgezegd en kreeg ik direct de opgebouwde rente op mijn betalrekening bijgeschreven.

Voor nood nu een gewone internetspaarrekening met 500,- aangemaakt (eveneens 30 seconden werk) en de rest naar Moneyou geboekt, toch 0,50% meer rente per jaar, wat met het verplichte saldo van € 50.000 op de Profijtrekening best fors is.

Nu maar hopen dat Moneyou niet gaat verlagen, dan moet ik weer een Profijtrekening openen. Ben overigens benieuwd of ik dan weer die 0,5% bonus rente krijg over de eerste 3 maanden....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 1:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@Icevrees,

ben bang dat je met de 0,5% bonus het niet gaat redden tov moneyou.
Wat je zou kunnen doen; is om een tweede rekeningnummer aan te vragen bij de ING (kiezen voor geen pas!) en daar een profijtrekening aan koppelen en dan weer drie maanden bonusrente scoren.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 4:08 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
:(:(:(:(

Geachte heer / mevrouw,

Wij willen u, als klant van MoneYou, graag vooraf informeren over de komende rentewijziging per
16 september aanstaande. Wij zullen de rentepercentages op onze website per deze datum aanpassen.

Het rentepercentage van de MoneYou particuliere spaarrekening wordt op 16 september 2009 verlaagd naar 3,0% (effectief op jaarbasis).

Marktomstandigheden maken dat wij deze renteverlaging moeten doorvoeren. We begrijpen dat deze verlaging vervelend voor u is, maar wij willen er graag op wijzen dat we nog steeds een prima rente aanbieden voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.

Tegelijkertijd zijn wij op zoek gegaan naar producten waarmee we onze klanten alternatieven kunnen aanbieden. Als u verwacht, dat de dalingen van de spaarrentes nog niet ten einde zijn, dan kunt u kiezen voor een MoneYou spaardeposito. Wij introduceren per 16 september aanstaande een spaardeposito met een looptijd van 6 maanden én een vaste rente. Kijk vanaf morgen voor meer informatie en de tarieven op www.moneyou.nl/sparen.

Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze email? Belt u dan gerust met 0800 – 666 3993 (kosteloos). Of stuur een e-mail naar sparen@moneyou.nl. Wij zijn u graag van dienst.

Met vriendelijke groet,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 4:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@Icevrees,

misschien toch wel. Als de markt zo snel zakt, dan ben je met de Profijtrekening na verloop van tijd toch beter af.
Zelf heb ik tot 7-10 nog 4%. Daarna snel weg en iets beters zoeken. :?: :!:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente toprekening
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 9:29 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ik begrijp niet helemaal dat diverse mensen op dit forum de opgebouwde rente zo graag willen zien. Kan iemand me dat uitleggen? Ik wil gewoon de actuele rentepercentages weten (en liefst ook weten hoe lang ik daar nog op kan rekenen ;-)) zodat ik mijn geld op de juiste rekeningen kan zetten voor optimaal rendement. Bekijken wat je al hebt opgebouwd klinkt verwant aan navelstaren: je komt er niets verder mee. Of mis ik iets?

Overigens is het argument dat dat technisch niet kan omdat het saldo fluctueert natuurlijk grote kul. ING weet iedere maand precies te berekenen hoeveel ik die maand aan debet rente schuldig ben, ondanks dat mijn saldo dagelijks stevig varieert. Dat technisch niet kunnen lijkt bij de ING/Postbank een synoniem van "dat is nu niet zo geimplementeerd in onze software en we hebben geen zin om dat voor u aan te passen".

Overigens heb ik net als Paul zeer sterke twijfels of Mw van der Wal echt bestaat. Daar zijn een paar redenen voor. Iedere response komt zogenaamd van deze mevrouw en dat kan dus niet letterlijk juist zijn. Dit laat nog de mogelijkheid open dat er een team achter zit en dat mw van der Wal de (fictieve of echt bestaande) verantwoordelijke is waarachter de identiteit van echt schrijvende medewerkers wordt verhult. Dat was ook mijn eerste verwachting toen ik de allereerste keer een mail naar de Postbank stuurde. Het wordt echter pas interessant als je een reageert op een 'antwoord' dat niet duidelijk is of de plank geheel mis slaat. En nog interessanter als je na de 3e en 4e mail intussen wel heel erg uitgebreid hebt uitgelegd wat je wil weten (zodat iemand hetzij onmiddelijk een antwoord kan geven, of weet dat hij/zij dit niet weet en de vraag doorverwijst naar een deskundige) en je desondanks toch een niet terzake doend of zelfs "daar heeft u niets mee te maken" mailtje terug krijgt.

Bijvoorbeeld: Ik heb eens een mail gestuurd met de vraag waarom ik als trouwe klant van de Postbank geen bericht kreeg over voor mij aantrekkelijke nieuwe rekeningen (terwijl een familielid van me dat wel gekregen had) Deze vraag zie ik ook in diverse varianten terug op dit forum. Het antwoord daarop was dat dit in overeenstemming was met het Postbank beleid. Daar schoot ik lekker mee op :-(. Uiteraard kon ik niet nalaten verder te vragen wat dit Postbank beleid dan wel was, waarop ik de reaktie kreeg dat ik geen recht had om dat te weten en dat het de Postbank vrij stond om selectief informatie te sturen aan een doelgroep. Mijn vervolg reaktie dat ik gezien mijn klantenprofiel vrij optimaal in de doelgroep leek te vallen, werd beantwoord dan dit dan blijkbaar niet zo was. Dit zijn reakties die je niet van een persoon verwacht en zeker niet van iemand van een klantenservice. Een belletje naar de klantenservice werd op geheel andere wijze behandeld. Wel vreemd dat ze dit zo doen, omdat dit mijn inziens toch 'imago-schade' oplevert.

Soms wordt een mailtje doorgezet omdat het "zogenaamd te technisch is voor mw van der Wal". De reaktie daarna zijn veel persoonlijker, to-the-point, vriendelijk, en meestal met persoonlijke naam "ondertekend". Ik ben er dus inmiddels geheel van overtuigd dat veel eerste lijns reakties geautomatiseerd gegenereerd worden. Als dit niet het geval is dan heeft mw van der Wal dringend een cursus "klantvriendelijkheid" nodig.

Het is overigens voor grote bedrijven helemaal niet ongebruikelijk om een "helpdesk zonder personen" te hebben. We moeten beseffen dat de meeste vragen die bij een helpdesk binnenkomen uitermate basic zijn en vaak te simpel om iemand tevreden mee aan het werk te houden. Zo heb ik ook al eens een telefonische helpdesk aan de lijn gehad (niet van een bank overigens) waarbij ik pas na enig doorvragen doorkreeg dat ik eigenlijk met een computer zat te praten. Dit was dus een interactieve sessie waar de antwoorden op mijn vragen in eerste instantie niet eens zo gek waren. Ook de uitspraak was goed. Enige 'tactisch vragen' bevestigden echter mijn vermoeden.

Conclusie: als je geen voor de hand liggende vragen hebt dan loop je flinke kans dat je bij de standaard helpdesk/klantenservice aan het verkeerde adres bent!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO