Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 12:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 10:26 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Moderator:
Wordt Knab op SI als aparte bank gezien in de rubriek banken op het forumoverzicht?
Of blijft dit vallen onder de rubriek "Aegon"?

Situatie lijkt mij identiek aan abm-amro en moneyou

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 10:34 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Icesave today,I save schreef:
Situatie lijkt mij identiek aan abm-amro en moneyou

Lijkt me inderdaad een eigen rubriek te verdienen.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 12:42 pm 

Geregistreerd: vr 21 sep 2012 12:10 pm
Berichten: 2
Beste allen, Voor ons natuurlijk erg jammer om te lezen dat u niet enthousiast bent, maar wel begrijpelijk. Onze rentes op spaarrekeningen en deposito’s zijn zeker niet de hoogste van de markt. Als u graag een hoge rente op uw betaal of spaarrekening wil dan heeft u helemaal gelijk. Wij willen onze klanten graag helpen slimmer met hun geld om te gaan. Wij willen dat anders doen dan met hoge rentes. Waarom kost Knab 15 euro per maand? Op Knab Live (http://bit.ly/knabislive) heeft René Frijters hier meer uitleg over gegeven:

Citaat:
Als eerste: u kunt de 15 euro per maand niet vergelijken met de kosten van de betaalrekening bij uw bank. De betaalrekening is onderdeel van ons pakket, maar u krijgt bij ons zo veel meer.

U betaalt bij ons 15 euro per maand omdat het de enige manier is om er zeker van te zijn dat we echt in uw belang kunnen handelen. Met deze fee kunnen wij tools en diensten ontwikkelen, die u persoonlijke financieel voordeel brengen.

Laten we het maar heel concreet maken:

- Wij versleutelen geen kosten in producten.
- Wij verkopen u geen producten die u eigenlijk niet nodig heeft, want we kennen uw financiële situatie.
- Wij melden u wanneer uw deposito afloopt en boeken het geld niet zomaar op uw betaalrekening (waar u veelal geen rente over krijgt).
- Wij geven rente op de betaalrekening.
- Bij Knab krijgt u de distributiefee (0,5%-1% van beleggingsfondsen) die andere banken zelf houden terug.
- Bij Knab krijgt u een Alert als u rood komt te staan op uw betaalrekening en kan u automatisch geld laten overboeken van uw spaarrekening waarmee u 12%-15% aan rentekosten bespaart (80% van de mensen heeft een spaarrekening bij de bank waar ze ook een betaalrekening hebben met vermogen daarop en betalen ondanks dat veel boete-rente).
- Bij Knab wordt u op tijd gewaarschuwd als uw rente vervaldatum in zicht komt van uw hypotheek, zodat u op tijd kunt gaan onderhandelen met uw bank (stel dat dat 0,1% scheelt op 300.000 euro gedurende 5 jaar…)
- Bij Knab maakt u ZELF een financieel plan en dat bespaart u 1.000-1.500 euro (en hij blijft ook nog eens up-to-date)
- Wij zenden u Alerts waarmee u slimme dingen kunt doen met uw geld en helpen u beter inzicht te verkrijgen in uw toekomstige financiële situatie.

Als u benieuwd bent, neem eens een kijkje op onze website knab.nl en vul uw financieel plan in, of bel ons op: 020-3031600, dan kunnen we meer vertellen over waarom wij denken dat we de klant echt voorop stellen.

Met vriendelijke groet,
Knab


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 1:06 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
tuuurlijk, Knab is alleen voor jou bezig...... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 1:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
De oplettende spaarder heeft geen slimme dingen nodig. Deze zorgt er zelf voor dat:
- z'n betaalrekening dagelijks op 0 staat
- het vrij opneembare deel op een spaarrekening staat (standaard TOP bij ING biedt al meer)
- het langdurig vast te zetten deel bij banken met veel hogere percentages gestald wordt
Knab lijkt me meer iets voor vermogenden die geen tijd en zin hebben om hun financiële zaken zelf in het oog te houden en te regelen.
Door tarieven die 1000% hoger zijn dan elders, verwacht ik geen interesse van de eenvoudige tot gemiddelde spaarder, noch van slimme spaarders.
Ik ben benieuwd of het storm loopt, maar hier op SI hoeven jullie denk ik niet op veel enthousiasme te rekenen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 1:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Knab schreef:
Als eerste: u kunt de 15 euro per maand niet vergelijken met de kosten van de betaalrekening bij uw bank. De betaalrekening is onderdeel van ons pakket, maar u krijgt bij ons zo veel meer.
....
Met deze fee kunnen wij tools en diensten ontwikkelen, die u persoonlijke financieel voordeel brengen.
....
- Bij Knab krijgt u een Alert als u rood komt te staan op uw betaalrekening en kan u automatisch geld laten overboeken van uw spaarrekening waarmee u 12%-15% aan rentekosten bespaart (80% van de mensen heeft een spaarrekening bij de bank waar ze ook een betaalrekening hebben met vermogen daarop en betalen ondanks dat veel boete-rente).

O.a. bij SNS kan men ook dergelijke alerts op een betaalrekening instellen.
Zowel voor een boven- :idea: als ondergrens.
Kan verder de argumenten wel stuk voor stuk gaan elimineren, maar kort gezegd zie ik nog steeds geen toegevoegde waarde aan het hele verhaal.
Behalve dan dat de verwachting van Knab is over 5 jaar 100.000 klanten te kunnen hebben x 15 euro p/maand = anderhalf miljoen euro per maand aan omzet = 18 miljoen per jaar.
Van mij zult u geen "last", maar ook geen gemak hebben. :wink:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 2:09 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
15 euro per maand betalen voor een hoop tools en zooi waar je niets mee doet.

Als er hier mensen zijn die 15 euro per maand kwijt willen, weet ik ook wel een adresje :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 2:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Knab schreef:
...... want we kennen uw financiële situatie......

In handen van een firma die berucht is geworden door o.a. aandelenlease en woekerpolissen, vind ik dat eerder een beangstigende situatie.
Ik heb liever dat AEGON denkt dat er bij mij niets te roven valt, dan proberen ze het tenminste ook niet. :lol:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 2:41 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Ik heb even de demo van de financiële planner bekeken. Op zich een grappige tool. Je kan bijvoorbeeld een overzicht maken van je bezittingen en ook kan je saldo van andere banken toevoegen. Klinkt mooi, echter hoe weet deze tool hoeveel geld ik bij bank A heb staan? Dat zal je denk ik zelf in moeten vullen. En als je geregeld bij vele banken geld zit over te boeken dan word je gek van het handmatig aanpassen op de de financiële planner van knab.
Verder zag ik dat het aantal banken beperkt was tot:

ABNAmro, ING, Leaseplan en SNS bank. Waar zijn de andere banken? En hoe zit het met buitenlandse banken?
Knab beperkt dus....

Verder word er vermeld dat men geen 0,5-1% over de aankoop van beleggingen hoeft te doen. Dit doet o.a. Robeco ook niet. Niks nieuws dus. Op de site staat helaas nog niks vermeld over beleggen, wel dat het te verkrijgen is tegen (nog meer) aanvullende kosten. Ik vermoed beheerskosten van een bepaald percentage per jaar of mogelijk per fonds.

Ik denk dat de er wel mensen zijn die geïnteresseerd zullen raken voor knab door de reclame. Echter als men hoort dat het 15 euro per maand zal kosten zal het grootste gros afvallen. Een heel klein aantal zal denk ik toch verder kijken en de site afpluizen, want zeg nou eerlijk bankieren voor 180 euro per jaar, dan moet je toch ook wel wat voor terug krijgen?
Als blijkt dat de deze mensen de site bekeken hebben zal 99,9% tot de conclusie komen dat het teveel kost voor wat het bied.
Kortom ik verwacht dat knab een knab kort bestaan zal hebben.

En wat Aegon betreft, vanwege een woekerpolis doe ik daar nooit meer zaken mee.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 2:56 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Er loopt al 7 jaar een rechtzaak tegen Aegon, en de uitkomst daarvan moet ook ergens van betaald worden. :twisted:
"Eerlijk over Later", nu nog over vroeger...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 3:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Is dat zo? Ik weet wel dat de banken en verzekeraars moesten uitzoeken welke producten een woekerpolis was en welke niet. En men moest toen over de brug komen met een vergoedingsregeling. Nou dit heeft jaren geduurd (vertragingstaktiek). Want ja liever uitbetalen na 5 jaar dan bijna direct uitbetalen. Andersom zijn ze er als de kippen bij. Weeh oh weeh als je nog geld moet betalen. Dan moet dat vaak binnen 14 dagen. Uitstel vragen of betalen in termijnen kan je vergeten.

Bleek na al die jaren dat ik niet voldeed omdat mijn gemiddelde kosten onder de 2,85% zat. Ik moet circa 150 euro per jaar betalen alleen voor deze woekerpolis. Kijk 2,85% kosten zijn hoog maar acceptabel als ze dit ook daadwerkelijk per jaar verrekenen en niet over het gemiddelde waarde van mijn polis. Ik heb nu in het begin enorm hoge kosten waardoor mijn kapitaal erg langzaam groeit. Waren de kosten echter 2,85% dan was mijn polis veel meer waard geworden, had Aegon ook meer beheer geld kunnen vangen, was deze polis niet als woekerpolis in aanmerking gekomen en had Aegon niet in een kwaad daglicht gestaan...

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 3:52 pm 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Het zou prettig zijn de discussie over Knab niet te laten verzanden in één over woekerpolissen.
Bvd.

Icesave today,I save schreef:
Moderator:
Wordt Knab op SI als aparte bank gezien in de rubriek banken op het forumoverzicht?
Of blijft dit vallen onder de rubriek "Aegon"?
Situatie lijkt mij identiek aan abm-amro en moneyou

Daar beslissen de beheerders over.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 4:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Terechte opmerking. Toch was het even goed om er over te beginnen, want Knab is een nieuwkomer met een blank blazoen maar is wel de volle dochter van een vos met vele streken. Die doorgaans moeilijk af te leren zijn.:.)

Dat gezegd hebbende, over tot de orde van de dag!! :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 4:49 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Knab-bel en Babbel.

De heren marketeers hebben tenminste wel goed nagedacht over de naam! :D

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 6:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Met de naam Knab kan je net zoals met Ben flauwe grapjes maken.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO