Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 12:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 7:39 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Het bericht van Knab is niets meer of minder dan een ordinair verkoopgesprek.
In tegenstelling tot wat Knab beweert, biedt deze zgn. vernieuwende bank geen enkel voordeel voor de doorsnee klant/spaarder t.o.v. bestaande banken.
Wel één nadeel, hogere kosten.

Rente op een betaalrekening hebben meer banken, net als een hogere rente op een spaarrekening.
Mijn advies, tuin er niet in!

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 9:07 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Citaat:
Daarom Knab! (van de website)
Waarom geven banken geen financiële tools aan hun klanten? Zodat u zelf de beste beslissingen over uw geld kunt nemen? Waarom denken banken nog altijd vanuit hun eigen producten en niet vanuit uw financiële situatie?
Bankieren gaat over geld. Uw geld. Uw financiële toekomst. Daar wilt u goed mee omgaan. Slim. Zorgvuldig. Dat willen wij ook. Knab is een bank met een andere mentaliteit. Wij luisteren. Zoeken innovatieve oplossingen.
En maken bankieren makkelijker en leuker met een revolutionair bankconcept.

Ik ben er nog niet achter wat de doelgroep is en wie die klanten zullen zijn die ná het lezen van bovenstaande (van de knabpe site) en met de genoemde kosten, daar een rekening gaan openen.
Het zou interessant zijn de business case te zien voor deze nieuwe revolutionair vernieuwende bank....

Op zich vond ik de AEGON Eigen stijl Sparen rekening zeker vernieuwend... mede door de in het begin interessante rentes. Maar ja we weten hier nu allemaal hoe interessant zo'n vernieuwend product is als het vervolgens een voorziening wordt met minder rendement en meer méér beperkingen.... Weg is het succes.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 10:30 am 

Geregistreerd: vr 07 nov 2008 3:52 pm
Berichten: 48
Ik heb al twee betaalrekeningen, waarvan mijn extra betaalrekening bij ASN Bank.
Kosten per maand € 1 (incl. wereldpass, ideal en Digipass) (€ 14 voordeel per maand voor mij)
Rente op spaarrekening (Ideaal) 2,4% (0,1% nadeel voor mij).

Overige aanvullende diensten die Knab biedt, word ik niet bepaald warm van. Dus Knab is gewoon geen optie voor mij. Leuk dat ze er voor de consument willen zijn, maar met € 15 per maand wek je gewoon argwaan! Consumenten kijken toch vooral naar hun eigen portemonnee. Met € 15 per maand lijkt Knab meer een abonnementservice te willen bieden, met een gegarandeerde omzet (lekker makkelijk begroten) en daarmee service te leveren voor de wat luiere consument (zoals al eerder vermeld in dit topic!).

Conclusie: Afknabper


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 10:48 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Linn schreef:
Het bericht van Knab is niets meer of minder dan een ordinair verkoopgesprek.
In tegenstelling tot wat Knab beweert, biedt deze zgn. vernieuwende bank geen enkel voordeel voor de doorsnee klant/spaarder t.o.v. bestaande banken.
Wel één nadeel, hogere kosten.

Ben ik het niet mee eens. Ik denk dat je het ook wel leuk zou vinden als alle banken een mogelijkheid aan de klant geeft dat spaargeld naar de betaalrekening gaat indien je rood dreigt te staan. Dat is een pluspunt. En die tools zijn op zich ook niet verkeerd.
Echter denk ik dat de meeste mensen hier even mee gaan spelen en het daarna nooit meer gaan gebruiken.
Punt is echter wel dat de maandelijkse kosten te scheef zijn in verhouding tot wat het opleverd. Ik denk dat als het 2 euro i.p.v. 15 euro in de maand zou kosten er genoeg interesse is.

Knab is in ieder geval eerlijk. Ze berekenen de (woeker)kosten vooraf en moffelen de kosten niet stiekem ergens in.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 10:52 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
spaarzwijn schreef:
Rente op spaarrekening (Ideaal) 2,4% (0,1% nadeel voor mij).

Nadeel, alleen tot 1 januari 2013, daarna 0,6 % voordeel !

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 11:00 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Piggy schreef:
... dat spaargeld naar de betaalrekening gaat indien je rood dreigt te staan. Dat is een pluspunt. En die tools zijn op zich ook niet verkeerd.

Dat is mij een of twee keer overkomen en dat kwam door de valutering,... die er nu niet meer is.

Ging bovendien over bedragen die niet eens op mijn spaarrekening stonden dus dat had geen soelaas geboden ... omdat mijn spaargeld in hoofdzaak bij andere banken is ondergebracht.... Ook daarin zou Knab dus niets verbeteren.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 12:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dat je betaalrekening wordt aangevuld vanaf je spaarrekening staat voor mij aan de top van pluspunten, maar als de rente op die spaarrekening flut is, dan schiet je er alsnog bij in. De keren dat ik per ongeluk rood stond, heeft me nooit zoveel gekost als die zeg maar 150 extra die je betaalt per jaar. Er wordt gesproken van vele alerts, maar er worden maar een stuk of 2 voorbeelden genoemd, en ik zou niet weten wat voor alerts ik nodig heb.
Het mooiste vind ik nog dat financiële dashboard met toekomst planning, maar daar ga ik geen abonnement voor betalen, en zou ik puur als pakketje willen kopen met eenmalige aanschafprijs. Voor de rest worden er vaak dingen genoemd die je elders standaard krijgt, misschien niet alles bij één leverancier. Maar om dan ook nog aanvullende kosten vragen voor dingen als beleggen, terwijl dit bij meerdere dienstverleners gratis kan, nee dat is niet aantrekkelijk.
De site is heel aardig en lijkt met alle tools erg uitgebreid te zijn, maar zal wel een miljoentje gekost hebben aan ontwikkeling waar ik niet voor ga betalen, en hetzelfde heb ik simpel gezegd in Excel. Doelgroepen lijken mij vermogenden en/of mensen die voor luxe gemak kiezen. Mensen die moeilijk rond kunnen komen en beter inzicht in hun inkomsten en uitgaven moeten krijgen, daarvoor is de drempel totaan het plafond gemaakt met die 15 euro per maand.

PS: Even een suggestie voor Knab, ook al is het een beetje op de linkse toer: Maak de kosten inkomensafhankelijk, bijvoorbeeld 1 Euro per 1000 Euro inkomsten per maand, en jullie zullen meer klanten krijgen en zo de lagere tarieven terugverdienen. Dat zou pas een innovatie zijn op bankengebied, want jullie zeggen toch: "Knab draait het om. Voor het eerst is uw financiële situatie het uitgangspunt"?

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 1:30 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Ik zal Knab behandelen zoals we ook bij ABN-AMRO en Moneyou doen: aparte bank en apart forum (mits product in de top-10).
Ik verwacht dat e.e.a. er vandaag of morgen op zal staan.

PS: Ik heb me er nog niet in verdiept maar je kunt "korting" krijgen op de 15 Euro per maand:
https://www.knab.nl/services-en-producten/participatie/

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 2:25 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Mandros schreef:
...
PS: Ik heb me er nog niet in verdiept maar je kunt "korting" krijgen op de 15 Euro per maand:
https://www.knab.nl/services-en-producten/participatie/


De Knab Participatie is zo goed als gelijk aan Rabobank ledencertificaat. Het verschil is echter wie er achter staat, de debiteur. Aegon of Rabobank. In mijn opinie staat de Rabobank beter voor dan Aegon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 2:38 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Piggy schreef:
Ben ik het niet mee eens. Ik denk dat je het ook wel leuk zou vinden.....


Dat leuk vinden, geldt niet voor mij. Ik kan en wil niet roodstaan.

Dit is volgens jou een pluspunt terwijl ik denk dat de doorsnee klant/spaarder, want die noemde ik, met € 15 per maand bij Knab knap duurder uit is dan met de debetrente die een andere bank rekent voor roodstaan.

Je zegt zelf al terecht, in het begin is speeltjes wel leuk maar het gebruik is tijdelijk. Verder ontdek jij, m.u.v. het eerlijk zijn maar dat levert in dit geval niets op, ook slechts negatieve punten.

Neem van mij aan dat banken en verzekeringsmaatschappijen het slechtse is dat mensen kan overkomen. Voor de jammer genoeg kapotgemaakte DSB Bank, alleen het bankgedeelte, maak ik een uitzondering. Maar zoals je ongetwijfeld weet, bevestigen uitzonderingen de regel.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 2:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Ach over alle kosten inclusief. Van de website:

Citaat:
Overige tarieven
Spoedoverboeking 4,50 euro per overboeking
Geld opnemen in eurolanden Gratis
Geld opnemen buiten eurolanden 1% koersopslag van het in euro opgenomen bedrag
Geld overboeken naar buitenland (naar eurolanden die zijn aangesloten op SEPA) Gratis
Geld overboeken naar buitenland (in vreemde valuta en/of naar landen die niet zijn aangesloten bij SEPA) 25,- euro per betaling/overboeking


Vooral die 1% koersopslag is vergelijkbaar met alle andere banken. Dus alsnog verborgen kosten. Kunnen ze beter een voorbeeld nemen aan de Duitse online banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 3:03 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
henrid schreef:
PS: Even een suggestie voor Knab, ook al is het een beetje op de linkse toer: Maak de kosten inkomensafhankelijk, bijvoorbeeld 1 Euro per 1000 Euro inkomsten per maand, en jullie zullen meer klanten krijgen en zo de lagere tarieven terugverdienen. Dat zou pas een innovatie zijn op bankengebied, want jullie zeggen toch: "Knab draait het om. Voor het eerst is uw financiële situatie het uitgangspunt"?

"...een beetje op de linkse toer..." Hoezo "een beetje" :shock: !!! En dan noem je dat klantgericht :evil:
Dat zou ik pas echt absurd vinden. Dan zou ik alleen al uit principe nooit zaken doen...

henrid schreef:
De site is heel aardig en lijkt met alle tools erg uitgebreid te zijn, maar zal wel een miljoentje gekost hebben aan ontwikkeling waar ik niet voor ga betalen, en hetzelfde heb ik simpel gezegd in Excel.

Om dat dan ook allemaal veilg te krijgen kost het voor een bank per definitie veel meer.

henrid schreef:
Er wordt gesproken van vele alerts, maar er worden maar een stuk of 2 voorbeelden genoemd, en ik zou niet weten wat voor alerts ik nodig heb.

ABN-AMRO biedt ook allerhande alert per email, SMS.... is wel handig om te weten of een bepaalde betaling (aan de hand van hoogte bedrag of naam afzender etc.) binnen is.... dus niet bepaald nieuw of uniek.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 4:04 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Linn schreef:
Dat leuk vinden, geldt niet voor mij. Ik kan en wil niet roodstaan.


Zover ik kan oordelen over dit soort zaken (sta zelf nooit rood) zijn de mogelijkheden daarvoor bovengemiddeld goed te noemen:
https://www.knab.nl/services-en-producten/roodstand/

Mocht je rood willen staan is het percentage (in vergelijk met veel andere banken) schappelijk te noemen. Als je niet rood wilt staan is er een optie automatisch aan te vullen vanaf een knap spaarrekening. Hierdoor kun je je betaal rekening wel veel makkelijker tegen het nul-punt aan houden. Zover ik kan lezen telt men met die optie aan nooit debet rente! Dus betaal rekening leeg-boeken naar knap-spaarrekening (via automatisch sparen) en dan wel rood-slado automatisch aan laten vullen vanaf diezelfde rekening. Dan is het net alsof je het spaarrente % op je betaal rekening krijgt....of ben ik nu te creatief :lol:

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 10:48 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Linn schreef:
Dat leuk vinden, geldt niet voor mij. Ik kan en wil niet roodstaan.

Stel dat je bij elke bank de optie had om bij roodstand geld automatisch naar je bankrekening te laten overboeken (zonder dat je hiervoor extra hoeft te betalen), dat is toch fijn? Dat hebben andere banken niet.
Ik zelf wil ook niet rood staan en let er goed op dat dit ook niet gebeurd. Zelf vind ik het geen prettig idee dat ik aan mijn bankrekening een spaarrekening heb gekoppeld. Mochten cybercriminelen toegang hebben gekregen tot mijn bankrekening, dan is tevens mijn spaarrekening leeg. En die kans is kleiner als je bij een andere bank je spaarrekening hebt (even uitgaande dat je geen trojan op je pc hebt staan).

Wat betreft de tools en opties bij Knab, iedereen klaagt dat het te duur is. Misschien kan Knab wat anders bedenken, bijvoorbeeld een lager maand bedrag maar ook minder tools en optie. Wil men meer, dan moet men meer betalen.

@Hendrid: Je geeft aan dat je "gratis" kan beleggen bij vele banken. Je vergeet echter bij te vermelden dat de kosten al verwerkt zijn in de koersen. Je betaald dus wel. Niets is gratis in de financiële wereld.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 10:56 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Als Knab echt vernieuwend wil zijn combineren ze het automatisch aanvullen met automatisch sparen in één betaalrekening waar je tegen de spaarrente je geld kunt stallen. (Scheelt vast ook nog een hoop automatisering en intern heen en weer boeken...)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO