Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 2:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 9:58 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
op dit moment zou de rente komend maand 1,76% bedragen.
ofterwijl als hij vandaag weer zakt zitten ze gelijk/onder bank of scotland.
als dan de daling weer inzet van de euribor gezien de matige groei economie 2e kwartaal dan komen ze onder de 2,7% dus weg top 5 positie.
hoe zal leaseplan hierop gaan reageren?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 10:27 am 
volgens de regels van lpb zou het aanpassen pas volgende maand zijn, eind september. Terwijl ik de 1 mnds euribor nog wel verder zie zakken. Ik denk niet dat ze besluiten om een extra positieve aanpassing te doen. Voor mij is dat dan wel een reden om naar een andere optie uit te kijken.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 10:28 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
als het te hoog stijgt kunnen ze wel verlagen en verlagen ( de opslag)
maar als het dan slecht gaat dan houden ze hun standpunt... beetje jammer.
als zelfs aegon hoger heeft met de 2.7% dan is er iets mis hoor :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 10:47 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Ik weet niet wat voor onzin je weer aan het uitkramen bent, maar de opslag is alleen nog maar op de vaste moment gewijzigd.
Ze zijn dus nog nooit van hun standpunt afgeweken.

Eind september zullen we dus pas weten wat de opslag doet.
Als jij dan in september je geld weer wil verhuizen, dan moet je dat zeker doen.

Ik ga mijn beslissing pas nemen nadat ik de opslag voor het 4e kwartaal heb gehoord.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 10:55 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
de vorige daling zeker vergeten? die kwam aardig onverwachts... iedereen minder rente maar nieuwe klanten namen ze wel aan.

verder kan je zelf de euribor volgen , dat zijn gewoon feiten dus dat kan je geen onzin noemen , tel daar de 0,4 bij op en je zit voor gister op 2,76 , ze hoeven maar 0,01-0,02 te dalen en ze staan onder alle anderen uit de top. dan mag jij me uitleggen waar in dan de onzin vandaan haal dat hun minder geven.

dan is de rente per 01-09-2011 toch echt lager dan menig ander spaar bank. en dan mag je volgens jou gegevens nog 1 maand wachten tot lpb het MISSCHIEN bijstelt .

1m 1,3570

als je dat +0,4 doet zit je op 1,757 ze staan nog maar ligt hoger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 11:14 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
De vorige daling onverwacht?
Die zat er wel aan te komen en was gewoon tijdens een kwartaalaanpassing.
De daling was wel iets groter dan verwacht, maar jij blijft daar over zeuren.

Lpb heeft nog nooit een tussentijdse correctie van de opslag toegepast en ik zie ook geen reden waarom ze dat nu wel zullen doen.
Jij zegt dat ze meteen de opslag verlagen als de rente te hoog wordt en dat is dus onzin.
Ze wachten steeds netjes het kwartaal af en in 2010 hebben ze zelfs gewoon het hele jaar de opslag vast gehouden terwijl ze boven de rest uitstaken.

Natuurlijk zie ik ook liever dat ze 4% rente bieden, maar het is gewoon niet reëel op dit moment.
Al vanaf het moment dat je een rekening hebt kunnen openen, probeer jij alleen maar negatieve dingen te zoeken.

Misschien sta ik wat anders in het leven en is mijn glas half vol in plaats van half leeg.

De rente nu zou 2,76% zijn. Daar moet je nog in verwerken dat het een maandelijkse rente-uitkering is en dus de rente wat hoger is.
Zou de euribor nog wat verder zakken, wat helemaal niet zeker is (gisteren is hij gelijk gebleven en de langere rentes zelfs licht gestegen) en LPB zou een rente gaan bieden van 2,70% dan ga ik mijn geld er niet weghalen voor 1 maand. Dan wacht ik gewoon rustig de opslag van het 4e kwartaal af.

Jij mag het weghalen, maar stop alsjeblieft met al dat negatieve gedoe hier.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 11:16 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 19 jul 2011 1:45 pm
Berichten: 66
Hoezo onverwachts?

Zo raar was dat mijns inziens niet. Blijkbaar had LPB weer wat geld nodig en maakten ze het voor particulieren weer mogelijk om klant te worden. Ze boden, zonder de opslag aan te passen veruit de hoogste rente. Na de aanpassing van de opslag gaven ze nog steeds het hoogste rentepercentage. Waarom meer geven dan nodig is en je het benodigde geld toch wel binnen haalt?
Was het bovendien niet aan het eind van het kwartaal dat ze de opslag aanpaste zoals ook was aangekondigd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 11:28 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
Lurker schreef:
De vorige daling onverwacht?
Die zat er wel aan te komen en was gewoon tijdens een kwartaalaanpassing.
De daling was wel iets groter dan verwacht, maar jij blijft daar over zeuren.
Mod edit: nutteloze quote verwijderd.

blijft over zeuren? ik heb nooit gezeurd toen hij verlaagd werd want ik was toen nog geen klant. dus ga geen leugens verspreiden a u b.
in jou opvatting ga je er van uit dat de euribor blijkbaar niet meer gaat dalen? dat gaan hij welzeker doen. en verwacht niet dat leaseplan bank zomaar gaat verhogen tot boven de anderen , met geluk komt de 2,8 weer terug. maar ik denk toch dat ze op gelijke hoogte zullen blijven met de rest.

maar goed... de toekomst zal leren:)

en ik alleen negatieve dingen zoeken? ik mag mijn mening geven en FEITEN naar boven halen. mijn goed recht. iedereen heeft wel een bank waar hij/zei niet wilt sparen of sceptisch over is. maar goed zet je geld er maar vast. als de economie een teruggang boekt ( wat goed mogelijk is) en leaseplan houd het niet op eigen pootjes moet je niet net zo verbaast kijken als toen bij i save:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 11:32 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Je komt niet met FEITEN, maar met verkeerde aannames en de rest is allemaal speculatief.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 11:35 am 
euribor vandaag 1.357


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 11:48 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
de euribor is volgens mij een feit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 11:53 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 19 jul 2011 1:45 pm
Berichten: 66
De rente van LPB is nominaal...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 12:00 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
klopt .. maar als de euribor + toeslag op 2,65 uitkomt , is het effectief nog geen eens 2,7


en ik zie de euribor niet ineens stijgen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 12:07 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
roobaaro schreef:
als het te hoog stijgt kunnen ze wel verlagen en verlagen ( de opslag)
maar als het dan slecht gaat dan houden ze hun standpunt... beetje jammer.


Is bovenstaande ook een feit?
Nee, want dat kun je niet weten. De aanpassing van de opslag is per kwartaal.

roobaaro schreef:
de vorige daling zeker vergeten? die kwam aardig onverwachts... iedereen minder rente maar nieuwe klanten namen ze wel aan.
als je dat +0,4 doet zit je op 1,757 ze staan nog maar ligt hoger


Tel hier even het rente op rente effect nog bij.... weer een verkeerd feit dus

roobaaro schreef:
blijft over zeuren? ik heb nooit gezeurd


Waarom kan ik me dan alleen maar negatieve uitlatingen van jou herinneren?

roobaaro schreef:
klopt .. maar als de euribor + toeslag op 2,65 uitkomt , is het effectief nog geen eens 2,7
en ik zie de euribor niet ineens stijgen


Weer speculatief en geen feit.
En daarnaast als de rente op het door jou genoemde percentage uitkomt, dan scheelt het maar liefst een paar euro voor september als je er 100k zou hebben staan. Zoals al eerder gezegd, van mij mag je weghalen (graag zelfs, want hoe minder geld er staat hoe hoger de rente waarschijnlijk zal worden), maar voor een paar centen wacht ik rustig de maand september af en neem mijn beslissing als de opslag voor Q4 bekend is.

En verder ga ik maar niet zoeken, want dan wordt mijn post veel te lang.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011 12:20 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Ik zie het nog niet zo somber in.
Vandaag zou de rente 2.80 % effectief zijn en dat is nog altijd hoger dan de rest.
Waarom zou de 1 maands-Euribor nog verder dalen?
De 12 maands is al weer licht aan het stijgen en ik verwacht de komende 2 weken ook nog een lichte stijging voor de 1 maands. Maar zelfs als de effectieve rente voor september op 2.70% uit zou komen, zie ik nog geen reden om mijn geld daar weg te halen.
Kijk ook eens op mijn grafiek bij Alphons: http://www.rentetrekker.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=44

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO