Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 8:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 10:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ik heb besloten een deel nu tegen 9 mnd voor 3,1% weg te zetten...

En eind dit jaar wellicht hetgene dat vrijvalt weer opnieuw vast zetten, tegen het interessantste tarief...

Ik denk eigenlijk ook niet dat de rente van de v.o.n. rekening niet boven 3,1% komt voor april volgend jaar..
met alle crisis om ons heen nu..

Kapitaalmarkt rente is hard aan het dalen (3,08% voor 10 jaar)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op do 21 jul 2011 5:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 10:14 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
9 maanden is ook mooi , komt het rond mijn verjaardag vrij haha :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 10:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
1 april zeker? :wink:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 10:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
nee nee :lol:
ik wacht nog even af of NIBC tegenbod doet ,
anders voor halvewege mei laten eindigen een deposito


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 10:25 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Ik heb net toch maar een 1 jaars afgesloten tegen 3.25%

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 10:27 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
Droppie schreef:
Ik heb net toch maar een 1 jaars afgesloten tegen 3.25%


ik twijfel wat ik moet doen , een klein bedrag is het niet waard. maar om 80% van mijn geld nu 1 jaar vast te zetten vind ik ook wel link.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 11:00 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
juanj schreef:
Je kan nu op dit moment (vandaag 20-7) deposito's openen tegen de nieuwe tarieven, kan dit echt veilig?

Niet dat ze dan zeggen, het oude tarief geld nog.


De FAQ op de site van LPB had deze vraag al beantwoord:

Citaat:
Wat is de datum van ingang van het termijndeposito?

De dag dat u het termijndeposito opent is ook de datum van ingang, mits het termijndeposito voor 20.00 uur is geopend. Opent u het termijndeposito na 20.00 uur, dan is de volgende dag de datum van ingang. Opent u het termijndeposito in het weekend, dan is maandag de datum van ingang. U ontvangt wel al rente vanaf de dag dat u hem heeft geopend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 6:55 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Bedankt, maar ik heb toch maar gewacht tot de 21ste...

Dus zojuist 9 mdns geopend, kijk eind dit jaar (als de rest vrijvalt) wel weer verder.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 9:50 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Deposito bij YKB heeft bij 5 jaar niet alleen een iets hogere rente dan LPB, ook kan men het deposito voortijdig beeindigen bij aankoop van een woning. Bij LPB kan dit niet.

Doch het staat mij niet aan dat ik nu gedwongen wordt om over dit soort zaken, waarvan ik (en dus de gemiddelde mens) geen kaas heeft gegeten, mijn hoofd te breken.

Daarom gaat mijn voorkeur uit naar 1 jaar, grote kans dat ik vanavond dat deposito neem bij LPB.

Een slechte keus is het zowiezo niet, als je bedenkt dat ik bijna altijd bij de Rabobank heb gespaard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 1:05 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
Euribor opnieuw gedaald ... dus denk er toch maar aan ze te gaan openen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 5:04 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Mijn beste Empire,

Leuk weer van U te horen!

Wat betreft mijn opmerking over het al dan niet stijgen van de deposito's, wellicht had ik een iets uitgebreidere toelichting moeten geven. Inderdaad, er zijn flink wat verhogingen geweest, maar echt significant waren die niet. Als ik een buitenlandse bank haar producten zie verhogen van bijvoorbeeld 2,4% naar 3%, dan is dat een fikse verhoging, maar is deze verhoging in het totaalplaatje nu echt van belang?
We praten over rendementen van onder de 5% voor deposito's met looptijden van 60 maanden. (5 jaar!!!!)
2,5 jaar geleden kreeg ik voor een 1-jarig deposito 5,8% !!!!
Ik bedoel slechts, het feit dat elke spaarder weet, namelijk dat we op dit moment met diverse crises en recessies te maken hebben en dat die factoren, gecombineerd met politieke en economische onrust, zich weerspiegelen in de prijs van geld en dus ook in de rentevergoedingen op particulier spaargeld.

Banken kunnen nog steeds, ondanks 2 renteverhogingen van de ECB dit jaar, relatief goedkoop aan geld komen en dat betekent nog steeds dat spaarders zich bewust moeten zijn dat ze op dit moment niet een aantrekkelijke rente verkrijgen die tenminste de inflatie plus de VRH vergoeden en daarnaast enig rendement, hoe marginaal deze ook mag zijn, oplevert.

Ik blijf nog steeds van mening dat alle spaarrenten op dit moment dusdanig laag zijn, dat lang vastzetten nu onverstandig is. Dit zijn bodem-vergoedingen, dit zijn slechte spaarjaren, hoge inflatie, veel politieke crises en gerommel in de Eurozone en de grootste economie ter wereld balanceert op het randje van het faillissement.
Die factoren acht ik (mijn mening dus, ik benadruk dat ik het zo zie en dus niet dat ik beweer dat mijn mening de waarheid is, absoluut niet, het is simpelweg mijn mening) belangrijk en daarmee kunnen de lage rentevergoedingen op de huidige spaarproducten deels worden verklaard, banken verkrijgen geld erg goedkoop door de lage refi-renten en andere factoren, dit zie je mede terug in de bizar lage spaarrentevergoedingen van 2010 en 2011, waarbij er NU dus sprake is, in de 2e helft van 2011 van enig herstel.

In zoverre kunnen we dus spreken dat er enig herstel is in de spaarrentevergoedingen op zowel de v.o.n. spaarrekeningen en nu gelukkig ook door wat verhogingen op de spaar-deposito's, bijvoorbeeld die van LPB of YKB, maar ik juich toch echt niet om een rentevergoeding van 4,15% op een 5-jarig LPB deposito of een of twee tienden van een procent meer bij bijvoorbeeld YKB of welke bank dan ook, mits vallend onder het DGS van DNB.

Lang (60 maanden) wegzetten en toch 4,15 of 4,50% effectief krijgen is een keuze, een keuze die voor elke spaarder verschillend is en op zich niet onverstandig, je krijgt tenminste een minimaal rendement als je de inflatie en de VRH er vanaf trekt....maar hoeveel dat rendement zal zijn, laat ik even in het midden.

Ik denk vooral dat voor heel veel spaarders de redenen verschillen om hun spaargeld voor een bepaalde tijd weg te zetten én dat de grootte van de bedragen ook onderling flink verschillen.
Daardoor krijg je vanzelfsprekend andere perspectieven, de ene spaarder is dus de andere niet.


Ik vind deze deposito-verhoging's-actie van LPB zeer zeker prima, hopelijk dit zet de toon en mag ik hopen dat de concurrentie snel zal volgen en dat we dus beetje bij beetje richting de 4,5-5,0% kruipen voor de 5-jarige deposito's....en vanzelfsprekend 3,5% of meer voor het 9- of 12-maands deposito...dan begint het er een beetje op te lijken.

Al met al blijven het keuzes van individuen, elk met hun eigen doelen voor de toekomst, elk met hun eigen beweegredenen om nu al meteen voor 60 maanden vast te zetten of juist nog even af te wachten en bijvoorbeeld voor 6-9-12-24 maanden vastzetten.
Het is dus ieder's eigen beslissing, het moge duidelijk zijn dat ik daar alle respect voor heb!

Ik neem voorlopig kortlopende deposito's en blijf ondertussen het herstel afwachten en neem genoegen met een iets lager rendement, dat is het gevolg van mijn keuze.
Uiteindelijk is het verschil van een lager rendement natuurlijk slechts relatief, want TIJDELIJK genoegen nemen met een lager rendement totdat het herstel sneller komt en de tarieven zullen stijgen....kan op de langere termijn het lagere rendement geheel elimineren of zelfs het totaalrendement verhogen.

Vastzetten kan dus OOK over 6 maanden en de verwachtingen zijn dat geld duurder wordt, dus 2012 wordt absoluut een beter jaar dan 2011 en misschien is het dán een beter moment op voor langere termijn weg te zetten, wie zal het zeggen, ik denk dat de tarieven het zullen zeggen! :wink:

Hoe dan ook, ik zei al eerder, zoveel verschillende meningen, voorkeuren voor Nederlandse banken, bestedingsdoelen, leef-omstandigheden, gezondheid, aanschaf van woningen of duurzame consumptiegoederen....het is voor iedereen verschillend.

Desondanks wens ik elke spaarder een prachtig rendement toe en een aangenaam weekend alvast.

Met hartelijke groet,
Moneymaker :mrgreen:

Mod edit: quote verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 5:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
roobaaro schreef:
Euribor opnieuw gedaald ... dus denk er toch maar aan ze te gaan openen


Minder hard dan gisteren..

Ik denk dat de rente rond 1,5% stabiliseerd... 29 july weten we het...
Het zal iig een stuk hoger zijn, dan we nu hebben, ik denk net wel of net geen 2,9%

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op do 21 jul 2011 5:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 5:14 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Heer Stuiver!

Met alle respect, Uw heeft gelijk wat betreft die productvoorwaarden m.b.t. het deposito bij de LPB.
Maar ik vind persoonlijk dat de keuze die U aangeeft, de juiste is, 1 jaar, bij de LPB.
12 maanden is te overzien, in afwachting van welk herstel de markt in de tussentijd laat zien.

Want we wachten op herstel, al sinds 2010 is het wachten op herstel en nu, in de 2e helft van 2011 laat dit zich dan ook echt zien, maar om NU bij de eerste significante verhogingen direct te kiezen voor 60 maanden, is i.m.o. de beste keuze, ik deel daarom Uw mening en hou het ook bij kortlopende deposito's.

Je zou jezelf ook kunnen afvragen waarom LPB nu kiest voor "vast geld" terwijl ze in feite OOK tegelijkertijd de deuren voor nieuwe spaarders hebben opengezet !?!?
Het zal mij benieuwen hoe de Euribor zich de komende 5 maanden gaat ontwikkelen, ik raak niet in paniek als ik na weken stijging, de laatste dagen wat dipjes zie.....

Enfin, het wordt eindelijk wat spannender voor ons spaarders!

Gegroet,
Moneymaker.

Mod edit: quote verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 5:23 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Kameraad Yipman :wink: , Kameraad Juan J :wink: !

Elke dag de Euribor in de gaten houden is leuk, maar kijk vooral naar het grote plaatje.
De LPB heeft ons LPB-spaarders wat (min-of-meer, gelet op de huidige markt) interessante kortlopende
deposito's aangeboden.

Laten we de komende 5 maanden eens kijken wat die Euribor doet, of de crises in de Eurozone opgelost dan wel enigzins opgelost worden en of er weer rust en stabiliteit op de beurzen terugkeert.
Ook de Democraten en de Republikeinen in de USA zouden toch in feite beter moeten weten, ruzie maken terwijl je land aan de rand van de afgrond staat.....gut o gut, ik schatte die Amerikanen toch wat hoger in, die onenigheid van de grootste economie ter wereld moet ook absoluut worden opgelost en dan eensgezind werken aan herstel van die onvoorstelbaar grote schuldenberg.

Het grote plaatje voor ons is herstel, het herstel is minimaal in gang gezet, in 2012 hoop ik dat we wat grotere stappen te zien gaan krijgen, ik hoop dat kameraad Juan J. niet kiest voor al te lange deposito's.....en kameraad Yipman, U spreidt Uw deposito's en dat is op zich ook een goede keuze, nogmaals, elke spaarder heeft zijn eigen beweegredenen, maar tesamen hebben we natuurlijk een gemeenschappelijke factor, de hoop op een mooie rentevergoeding bij een zo veilig mogelijke bank.

Vrijdag is voor Moneymaker -auw auw dag- dus ik wens U beide heren vast een prettig weekend!

Hartelijke groet,
Moneymaker :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 5:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Wellicht dat we nu massaal instappen bij LPB, alleen andere banken zullen ook volgen, wellicht niet deze maand.

Hopelijk komt er wat concurentie op gang

Heb trouwens een 9 maands deposito gekozen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO