Reactie MoneYou:
Geachte heer ........,
Gezien de recente ontwikkelingen bij de DSB Bank willen wij proberen het ongemak bij onze klanten met een DSB tegenrekening te beperken. U heeft bij de aanvraag van uw MoneYou Spaarrekening opgegeven dat uw tegenrekening bij de DSB Bank loopt.
Bij MoneYou kunt u alleen uw spaartegoed overboeken naar uw vaste tegenrekening. Hierdoor kunt u momenteel waarschijnlijk niet of moeilijk over uw MoneYou spaartegoed beschikken.
Bij MoneYou is het, vanuit veiligheidsoverwegingen, niet mogelijk om de tegenrekening te wijzigen. Om toch over uw spaartegoed bij MoneYou te kunnen beschikken, bieden wij u de mogelijkheid een nieuwe MoneYou Spaarrekening te openen. Bij de aanvraag geeft u dan een tegenrekening bij een andere bank dan de DSB Bank op. Wij boeken vervolgens in dit uitzonderlijke geval het spaartegoed van uw huidige MoneYou Spaarrekening naar de nieuwe MoneYou Spaarrekening over.
U stuurt hiervoor, na het openen van de nieuwe spaarrekening een email naar
DSBtegenrekening@moneyou.nl met het verzoek de oude MoneYou Spaarrekening te sluiten en het geld over te boeken naar de nieuwe MoneYou Spaarrekening.
Voor een snelle afhandeling van uw aanvraag voor een nieuwe spaarrekening is het belangrijk dat:
• de nieuwe tegenrekening dezelfde tenaamstelling heeft als de nieuw te openen
spaarrekening.
• bij het openen van een gezamenlijke spaarrekening de tegenrekening ook een
gezamenlijke rekening is.
Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem dan contact op met MoneYou Klantenservice: bel 0800 666 3993 (gratis) of mail:
DSBtegenrekening@moneyou.nl Gedurende de volgende tijden is onze Klantenservice bereikbaar :
Maandag t/m vrijdag : 08.30 tot 21.00 uur
Zaterdag : 10.00 tot 17.00 uur
Met vriendelijke groet,
MoneYou Klantenservice
Telefoon: 0800 - 666 3993 (gratis)
Internet:
http://www.moneyou.nl