Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 4:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Is men eigenlijk mooi klaar mee als men als tegenrekening een DSB-betaalrekening heeft gekozen.
Heb je geld, kan je er momenteel op 2 banken niet bij komen!
(Niet mijn probleem hoor. Ik zat alleen even wat te peinzen.)

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 4:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
even een briefje schrijven naar MY,
die zullen wel begrip hebben voor de situatie.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 4:39 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Reactie MoneYou:



Geachte heer ........,

Gezien de recente ontwikkelingen bij de DSB Bank willen wij proberen het ongemak bij onze klanten met een DSB tegenrekening te beperken. U heeft bij de aanvraag van uw MoneYou Spaarrekening opgegeven dat uw tegenrekening bij de DSB Bank loopt.

Bij MoneYou kunt u alleen uw spaartegoed overboeken naar uw vaste tegenrekening. Hierdoor kunt u momenteel waarschijnlijk niet of moeilijk over uw MoneYou spaartegoed beschikken.
Bij MoneYou is het, vanuit veiligheidsoverwegingen, niet mogelijk om de tegenrekening te wijzigen. Om toch over uw spaartegoed bij MoneYou te kunnen beschikken, bieden wij u de mogelijkheid een nieuwe MoneYou Spaarrekening te openen. Bij de aanvraag geeft u dan een tegenrekening bij een andere bank dan de DSB Bank op. Wij boeken vervolgens in dit uitzonderlijke geval het spaartegoed van uw huidige MoneYou Spaarrekening naar de nieuwe MoneYou Spaarrekening over.
U stuurt hiervoor, na het openen van de nieuwe spaarrekening een email naar DSBtegenrekening@moneyou.nl met het verzoek de oude MoneYou Spaarrekening te sluiten en het geld over te boeken naar de nieuwe MoneYou Spaarrekening.

Voor een snelle afhandeling van uw aanvraag voor een nieuwe spaarrekening is het belangrijk dat:
• de nieuwe tegenrekening dezelfde tenaamstelling heeft als de nieuw te openen
spaarrekening.
• bij het openen van een gezamenlijke spaarrekening de tegenrekening ook een
gezamenlijke rekening is.

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem dan contact op met MoneYou Klantenservice: bel 0800 666 3993 (gratis) of mail: DSBtegenrekening@moneyou.nl

Gedurende de volgende tijden is onze Klantenservice bereikbaar :
Maandag t/m vrijdag : 08.30 tot 21.00 uur
Zaterdag : 10.00 tot 17.00 uur

Met vriendelijke groet,

MoneYou Klantenservice

Telefoon: 0800 - 666 3993 (gratis)
Internet: http://www.moneyou.nl

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 4:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Tjeetje, wat omslachtig........

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 6:58 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Netjes en snel opgelost dus.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 7:02 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Belachelijk! Voor mij reden om afscheid te nemen van Moneyou (Alternatieven genoeg). Dit vind ik echt niet van deze tijd! Ik moet dus een nieuwe rekening openen, omdat zij te beroerd zijn om een tegenrekening te wijzigen? Onder de noemer "Uit veiligheidsoverwegingen". Bullshit. Laat mensen een briefje tekenen, mét legitimatie en desnoods nog een legitimatiestorting vanuit de nieuwe tegenrekening. Bij NIBC zojuist ook een mailtje gekregen, omdat uit de administratie blijkt dat ik een DSB tegenrekening heb. Kwestie van een formulier invullen op de website, TAN code invoeren, uitprinten, opsturen en klaar. Dat is een normale procedure!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 8:42 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Banken moeten de mogelijkheid bieden om minimaal 2 tegenrekeningen op te geven en deze schriftelijk te kunnen wijzigen.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:43 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Even een vraagje tussendoor: weet iemand hoe je, onder normale omstandigheden, een MONEYOU rekening moet sluiten?

(welk formulier, postadres, of welk mailadres?)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:53 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
obligataire schreef:
Even een vraagje tussendoor: weet iemand hoe je, onder normale omstandigheden, een MONEYOU rekening moet sluiten?

(welk formulier, postadres, of welk mailadres?)


Ik wil mijn spaarrekening opzeggen, hoe werkt dat?

Je spaarrekening kan op elke gewenste datum zonder opgave van reden worden opgezegd. Als er aan je spaarrekening een of meer spaardeposito’s zijn verbonden, eindigt (eindigen) deze tegelijk met je spaarrekening. In het geval van een voortijdige beëindiging van een spaardeposito geld het basisrente-tarief.

Voor het opzeggen van je spaarrekening stuur je een email naar de Klantenservice (sparen@moneyou.nl). Vermeld daarin welk rekeningnummer je wilt opzeggen. Indien je een subrekening wilt opzeggen, zorg er dan voor dat er geen saldo meer op deze rekening staat. Het is niet mogelijk om alleen een subrekening aan te houden, je hebt altijd een MoneYou Spaarrekening nodig om een subrekening te kunnen aanhouden.

(http://www.moneyou.nl/Sparen/Veelgestel ... kening.htm)




Eigenlijk wel "grappig" dat je uit veiligheidsoverwegingen de tegenrekening niet kunt laten veranderen, maar dat een e-mail voldoende is om de rekening (eventueel inclusief deposito) op te laten heffen....


Laatst bijgewerkt door euromunt op wo 14 okt 2009 9:58 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:56 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
euromunt was me voor. Dat was dus niet zo moeilijk te vinden ?
Ach, het is nog vroeg zullen we maar denken.

--

@roger: Dat is toch niets nieuws. Beetje raar om daar nu een punt van te maken.
Misschien de volgende keer alle voorwaarden en FAQ beter doorlezen voor je een rekening opent ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:59 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
MoneYou is voor zover ik ervaren heb de enige bank waar je zonder ook maar iets op hoeft te sturen een spaarrekening kan openen via internet. Tis echt een eitje, en in plaats van omslachtig vind ik het een goeie oplossing.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 10:15 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Karel Spaargraag schreef:
euromunt was me voor. Dat was dus niet zo moeilijk te vinden ?
Ach, het is nog vroeg zullen we maar denken.

Voor zure reacties is het nooit te vroeg zeker? 8)

De tekst is blijkbaar (recent?) gewijzigd.
Er heeft ooit gestaan dat je voor opheffing een bepaald telefoonnummer moest bellen voor instructies.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:21 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ik raad je aan om met opzeggen te wachten tot direct na een rentebijschrijving.
En de rekening eerst helemaal leeghalen en dan pas opheffen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:27 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Als je opzegt krijg je meteen de rente uitgekeerd, dat is dus geen reden om te wachten.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Florijn had daar slechte ervaringen mee.
Daar is een lange draad aan gewijd geweest.
viewtopic.php?f=44&t=2980

Ach, het is al laat zullen we maar zeggen :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO