Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
Wat zouden jullie doen

geld splitsen over MoneYou en NIBC
of alles op MoneYou

Het totaal bedrag is meer dan het volledig gedekte bedrag van 20K


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:12 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
nibc schreef:
geld splitsen over MoneYou en NIBC
of alles op MoneYou


Als de garantie omhoog gaat naar *meer* dan je totale tegoed: Kies dan gewoon de hoogste rente

Als de garantie niet omhoog gaat: Zet het garantiebedrag op NIBC (want die heeft de hoogste rente), en de rest op MoneYou, de veiligste bank van Nederland (met de hoogste rente binnen die bank)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:38 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
nibc schreef:
gebeld met MoneYou. Tot mijn verbazing wist deze medewerker ook niet precies hoe het ervoor stond. Ze ging het even navragen. Haar antwoord was dat ABN Hypotheken groep nog een zelfstandig opererende bank is. Ik vroeg of dit betekende dat Hypotheken Groep N.V. NIET is overgenomen door de staat en haar antwoord hierop was JA. Oftewel, het is geen staatsbank tot op heden.


Ik ben ook altijd bang met Dochterondernemingen. Wie garandeert mij dat het concern niet zijn slechte producten verschuift naar een dochteronderneming en die dan gewoon failliet laat gaan om van de lasten af te zijn. Het is per slot van rekening een zelfstandige rechtspersoon. Waar staat dat de moeder verplicht voor de zelfstandige dochter MOET zorgen? Volgens mij verliezen ze alleen een beetje imago. Maar ja in deze tijd hebben banken nog nauwelijks imago/goodwill.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 9:13 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
nibc schreef:
Wat zouden jullie doen

geld splitsen over MoneYou en NIBC
of alles op MoneYou

Het totaal bedrag is meer dan het volledig gedekte bedrag van 20K

Ik zou niets zetten op Money You zolang op banken als Credit Europe en AKBank niet een saldo staat van 20K. Ik snap dan ook helemaal de gekte rondom MoneyYou op dit forum niet. Men blijkt dus toch niet het vertrouwen in "buitenlandse" banken die onder DGS vallen te hebben...
Of zie ik het verkeerd / iets over het hoofd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 9:31 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
barbaraf schreef:
Ik zou niets zetten op Money You zolang op banken als Credit Europe en AKBank niet een saldo staat van 20K. Ik snap dan ook helemaal de gekte rondom MoneyYou op dit forum niet. Men blijkt dus toch niet het vertrouwen in "buitenlandse" banken die onder DGS vallen te hebben...
Of zie ik het verkeerd / iets over het hoofd.


Je zegt het zelf al: Als Credit Europe en AKBank (en NIBC) al "vol" staan met 20K, is MoneYou een goede keus voor de rest. Da's alles...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 9:53 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
SpaarXL schreef:
barbaraf schreef:
Ik zou niets zetten op Money You zolang op banken als Credit Europe en AKBank niet een saldo staat van 20K. Ik snap dan ook helemaal de gekte rondom MoneyYou op dit forum niet. Men blijkt dus toch niet het vertrouwen in "buitenlandse" banken die onder DGS vallen te hebben...
Of zie ik het verkeerd / iets over het hoofd.


Je zegt het zelf al: Als Credit Europe en AKBank (en NIBC) al "vol" staan met 20K, is MoneYou een goede keus voor de rest. Da's alles...


Mmm. MoneYou is de enig volledig nederlandse aanbieder met een kwartaaluitkering van de rente. Ik snap niet helemaal het bezwaar tegen moneyou boven credit europe. Bovendien, rekening bij moneyou is binnen 2 dagen aangevraagd en werkend, ik wacht nu al een week op enige reactie van credit europe (behalve het formulier wat ik ze moest opsturen). Natuurlijk is crediteurope niet slecht, maar de voordelen van MoneYou zijn niet gering.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 10:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Het gaat erom dat moneyou een volle dochter van ABN AMRO is, en dat deze dus ook tot het pakket behoort, waardoor het (een deel van) een staatsbank is geworden.
In dat geval is moneyou verreweg de meest veilige plek met prima rente om je geld te zetten.

Helaas zit ik al een dag of 9 te wachten op m'n inloggegevens, dus zo snel zijn ze daar ook niet altijd.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 11:20 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Da's vreemd. Heb nl. zaterdag een aanmelding gedaan, kreeg vrijwel per ommegaande een mail retour en eerste storting staat er inmiddels op ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 8:26 am 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
ook mij viel het wachten tegen, maar na een mailtje, kreeg ik de gegevens prompt toegestuurd. In een apart mailtje maakten ze hun exuses, wat ik wel waardeer.
Waarschijnlijk gaat er door de grote drukte soms iets mis. Volgende keer
reageer ik sneller.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
Mijn rekening is inmiddels actief. 10 Euro overgeboekt en 5 euro teruggeboekt om te kijken of het allemaal werkt zoals het moet.

Nog steeds geen mail terug van MoneYou omtrent de vraag of ze nou in handen zijn van de staat of niet. Ze weten het zelf echt serieus ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 2:00 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
BillGates schreef:

Ik ben ook altijd bang met Dochterondernemingen. Wie garandeert mij dat het concern niet zijn slechte producten verschuift naar een dochteronderneming en die dan gewoon failliet laat gaan om van de lasten af te zijn. Het is per slot van rekening een zelfstandige rechtspersoon. Waar staat dat de moeder verplicht voor de zelfstandige dochter MOET zorgen? Volgens mij verliezen ze alleen een beetje imago. Maar ja in deze tijd hebben banken nog nauwelijks imago/goodwill.

Dat zelfde idee heb ik ook een beetje.
Dat men Moneyou specified aan hypotheken verbindt in een aparte onderneming, zodat het bij een faillisement niet de hoofdonderneming aan tast.
(beetje DAF in gedachten: een prachtig bedrijf dat teloorging aan een slecht kredietproduct).
Het is niet voor niks dat het ondergebracht is in een aparte onderneming. En dan nog met een naam die in niets op ABNAmro lijkt.

OK, mijn geld zal daar gegarandeerd zijn, maar vanuit "beleggers" oogpunt (want dat zijn spaarders sinds dinsdag, volgens de publieke opinie) roept het toch vragen op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:29 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Mocht dat zo zijn dan is er altijd nog het garantiestelsel.

Volgens mij kan je op dit moment niet beter zitten dan bij de ABN-AMRO of ABN-AMRO gerelateerde instelling.

Valt MoneYou om, dan zal ABN-AMRO hypotheekgroep hier garant voor moeten staan. Valt ABN-AMRO hypotheekgroep om, dan zal ABN-AMRO NV hier garant voor moeten staan. Alles is van de staat bij ABN-AMRO, dus uiteindelijk zal Wouter Bos garant staan. En gaat het dan nog mis, dan hebben we het garantiestelsel tot 100k, ook van mijnheer Bos.

Wat wil je nog meer?!! :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:33 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
Moneymaker schreef:
Mocht dat zo zijn dan is er altijd nog het garantiestelsel.

Volgens mij kan je op dit moment niet beter zitten dan bij de ABN-AMRO of ABN-AMRO gerelateerde instelling.

Valt MoneYou om, dan zal ABN-AMRO hypotheekgroep hier garant voor moeten staan. Valt ABN-AMRO hypotheekgroep om, dan zal ABN-AMRO NV hier garant voor moeten staan. Alles is van de staat bij ABN-AMRO, dus uiteindelijk zal Wouter Bos garant staan. En gaat het dan nog mis, dan hebben we het garantiestelsel tot 100k, ook van mijnheer Bos.

Wat wil je nog meer?!! :?

Dat denk ik dus niet. Ik denk dat het juist om die reden een apart bedrijf is.

Het zal heus wel gegarandeerd zijn, maar daarom mag ik toch nog wel een kritische vraag stellen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:41 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Van de website, door iedereen te lezen:
Citaat:
Hoe veilig is mijn geld bij MoneYou?

Je spaarrekening bij MoneYou wordt aangehouden bij ABN AMRO Hypotheken Groep. Deze beschikt over een vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB).
Zo wordt je spaargeld gedekt door het depositogarantiestelsel.

Daarnaast is ABN AMRO Bank aansprakelijk voor de verplichtingen van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V.


Zowel ABN AMRO Bank N.V. als ABN AMRO Hypotheken groep B.V. beschikken over zelfstandige bankvergunningen en vallen daardoor ieder afzonderlijk van elkaar onder het deposito garantiestelsel van De Nederlandsche Bank ( http://www.dnb.nl).
Wat houdt het depositogarantiestelsel nu precies in?

Het depositogarantiestelsel is van toepassing op in Nederland gevestigde banken die een vergunning hebben van De Nederlandsche Bank (DNB). Het stelsel garandeert de terugbetaling van tegoeden op bankrekeningen in Nederland tot een bepaald bedrag wanneer de bank waar je je geld hebt ondergebracht failliet gaat.

Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van EUR 100.000 per persoon per instelling (ongeacht het aantal rekeningen). In het geval van een en/of rekening van twee personen geldt dit per persoon.


Voor mij in ieder geval voldoende garantie dat ik me geld daar wel terugzie mocht het misgaan....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:49 am 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Het is in mijn ogen een onderdeel van ABN-Amro dat via een apart kanaal een ander publiek aan wil spreken. Moneyou is al sinds 2001 actief op internet en - als ik goed ben ingelicht - de enige online aanbieder van hypotheken. Dit is voor ABN Amro een ander kanaal dan wat ze gewend zijn en daar hoort ook een andere naam bij. Net zoals je de huidige Mini ook niet met BMW-logo ziet rondrijden, terwijl het in feite wel een BMW is, via de BMW-dealer verkocht wordt en eveneens bij de BMW-garage in onderhoud zal zijn. Vergelijk het ook eens met internetaanbieders van KPN: Het Net, Planet, XS4All, Telfort... Waarom zouden ze het niet gewoon 'KPN Internet' noemen? Om de simpele reden dat elk onderdeel zich op een speciale doelgroep richt. Bij Moneyou is dat dus het publiek dat zichzelf wel grotendeels weet te redden via internet.

Op het hoofdkantoor van Moneyou staat het logo van ABN Amro fier op het gebouw, op de rekeningafschriften wordt eveneens de naam van ABN Amro vermeld, de Bank Identification Code (BIC) is ABNANL2A en het IBAN-nummer begint met NL77 ABNA...

afbeelding: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/35/RCMoneYou02.jpg/800px-RCMoneYou02.jpg


Laatst bijgewerkt door Phaedros op vr 10 okt 2008 12:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO