Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 5:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 9:01 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Citaat:
MoneYou B.V. is een zelfstandige dochteronderneming van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. gevestigd te Amersfoort.
ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is onderdeel van ABN AMRO Bank N.V. en is begin 2006 ontstaan uit de integratie van de hypotheekactiviteiten van ABN AMRO Bank N.V. en het vroegere Bouwfonds Hypotheken.

Betekent dit nu dat moneyou onderdeel van de Nederlandse Staatsbank is? In dat geval is sinds dit weekend, nu Bos Fortis-NL incl ABN-Amro heeft genationaliseerd, Moneyou de veiligste internetbank met hoge rente.
Iedereen nu switchen naar Moneyou?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 9:48 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
[/quote]
Betekent dit nu dat moneyou onderdeel van de Nederlandse Staatsbank is? [/quote]

Het lijkt mij wel, maar ik heb een mailtje gestuurd naar Moneyou met deze vraag


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 9:59 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Borra schreef:

Het lijkt mij wel, maar ik heb een mailtje gestuurd naar Moneyou met deze vraag


Daar hoef je geen mailtje over te sturen, Moneyou maakt deel uit van ABN Amro en dus van Fortis Nederland en is dus ook genationaliseerd. Wie wil er nu nog een mooiere zekerheid?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 10:32 am 

Geregistreerd: za 26 jul 2008 3:07 pm
Berichten: 28
Duidelijkheid hierover (volgende week) door http://www.aahg.nl/ zou mooi zijn.

Op dit moment staat op de site:

Voor meer informatie over de recente ontwikkelingen rond ABN AMRO verwijzen wij u naar de website van ABN AMRO.

http://www.abnamro.nl/nl/overabnamro/ni ... 101_nieuws


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 6:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
jody schreef:
Borra schreef:

Het lijkt mij wel, maar ik heb een mailtje gestuurd naar Moneyou met deze vraag


Daar hoef je geen mailtje over te sturen, Moneyou maakt deel uit van ABN Amro en dus van Fortis Nederland en is dus ook genationaliseerd. Wie wil er nu nog een mooiere zekerheid?


Heb deze graag net voorgelegd aan een medewerker van ABN (moest er toch even langs) en deze wist het mij niet met zekerheid te zeggen, dan maar even gebeld met MoneYou. Tot mijn verbazing wist deze medewerker ook niet precies hoe het ervoor stond. Ze ging het even navragen. Haar antwoord was dat ABN Hypotheken groep nog een zelfstandig opererende bank is. Ik vroeg of dit betekende dat Hypotheken Groep N.V. NIET is overgenomen door de staat en haar antwoord hierop was JA. Oftewel, het is geen staatsbank tot op heden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 6:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Ik snap helemaal niets van het antwoord van Moneyou. Zij maken toch gewoon deel uit van het ABN Amro concern? Het gehele concern is toch genationaliseerd voorzover ik het begrijp. Maar goed, ik hoop dat we snel een afdoende antwoord krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
"MoneYou B.V. is een zelfstandige dochteronderneming van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. gevestigd te Amersfoort.

ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is onderdeel van ABN AMRO Bank N.V."

Bron: www.moneyou.nl


Ik zie het probleem ook niet zo.
Als je een N.V. verkoopt die 100% belang heeft in een bepaalde B.V., dan gaat die B.V. gewoon mee.
Tenzij er een afzonderlijke verkooptransactie is van de dochter maar daar is m.i. geen sprake van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:08 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
obligataire schreef:
"MoneYou B.V. is een zelfstandige dochteronderneming van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. gevestigd te Amersfoort.

ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is onderdeel van ABN AMRO Bank N.V."

Bron: www.moneyou.nl


Ik zie het probleem ook niet zo.
Als je een N.V. verkoopt die 100% belang heeft in een bepaalde B.V., dan gaat die B.V. gewoon mee.
Tenzij er een afzonderlijke verkooptransactie is van de dochter maar daar is m.i. geen sprake van.


precies een 100% dochter van een moederbedrijf dat compleet wordt overgenomen (zonder uitzonderingen) gaat gewoon mee naar de volgende eigenaar /aandeelhouder in dit geval de staat. Als ik Moneyou was zou ik snel een reclamecampagne starten om deze zekerheid te onderschrijven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Moneyou en ABN-AMRO
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:12 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
nibc schreef:
jody schreef:
Borra schreef:

Het lijkt mij wel, maar ik heb een mailtje gestuurd naar Moneyou met deze vraag


Daar hoef je geen mailtje over te sturen, Moneyou maakt deel uit van ABN Amro en dus van Fortis Nederland en is dus ook genationaliseerd. Wie wil er nu nog een mooiere zekerheid?


Heb deze graag net voorgelegd aan een medewerker van ABN (moest er toch even langs) en deze wist het mij niet met zekerheid te zeggen, dan maar even gebeld met MoneYou. Tot mijn verbazing wist deze medewerker ook niet precies hoe het ervoor stond. Ze ging het even navragen. Haar antwoord was dat ABN Hypotheken groep nog een zelfstandig opererende bank is. Ik vroeg of dit betekende dat Hypotheken Groep N.V. NIET is overgenomen door de staat en haar antwoord hierop was JA. Oftewel, het is geen staatsbank tot op heden.


Florius ook 100% dochter schreef op 1 oktober (voor algehele nationalisatie van ABN en Fortis NL) dit:

1 oktober 2008

Florius maakt deel uit van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V., 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V. In de media is op dit moment veel aandacht voor ABN AMRO en de overname door Fortis. Wij vinden het belangrijk om u op de hoogte te brengen van de juiste stand van zaken.


Veel mensen dachten dat de integratie met Fortis al een feit was. Dat is niet zo. ABN AMRO en Fortis zijn twee aparte banken. De samenvoeging die gepland stond voor eind 2009, is van de baan. ABN AMRO is nog steeds een zelfstandige bank. Een stabiele bank met een eigen Raad van Bestuur die valt onder direct toezicht van de Nederlandsche Bank. Met een zelfstandige financiële positie en gezonde balans die ruimschoots voldoet aan alle financiële eisen die de Nederlandsche Bank stelt. Aangezien ABN AMRO Hypotheken Groep en dus ook Florius onverminderd deel uit van ABN AMRO N.V. is dit dus ook voor ons van toepassing.

Wat betekent dit voor u?

Onze dienstverlening staat altijd voorop. Dat was zo, dat is zo en dat blijft zo in de toekomst.

Wat is de toekomst van ABN AMRO?

Er is aangekondigd dat ABN AMRO opnieuw overgenomen gaat worden. Door wie? Dat is nog niet bekend en daar kunnen wij nu dus nog niets over zeggen. Wat wij wel weten, is dat ABN AMRO als zelfstandige bank nog steeds onder toezicht van de Nederlandsche Bank staat. In het weekend van 27 en 28 september is daar de betrokkenheid van de Nederlandse overheid bijgekomen. Goed nieuws, want beide partijen zullen er zorg

----

Kortom, Florius valt 100% onder ABN AMRO N.V. en bevindt zich in dezelfde situatie als Moneyou.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:12 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
transatlanticism schreef:
Als ik Moneyou was zou ik snel een reclamecampagne starten om deze zekerheid te onderschrijven.


Dat roep ik dus ook al steeds...

Aan de andere kant: Misschien mogen ze dat nu juist niet, ze willen nu juist dat het geld een beetje blijft waar het is... Vandaar ook die verhoging van het garantiestelsel.

Ik zou ook niet raar opkijken als MoneYou juist de rente *verlaagt*, om die geldstromen een beetje tegen te houden. Dan krijgen ze ook geen klachten mbt concurrentievervalsing van Rabo en ING.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
En hun personeel beter instrueren.
Onvoorstelbaar dat ze zoiets niet weten. Zouden ze daar vanochtend geen werkoverleg hebben gehad of zo :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:15 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
SpaarXL schreef:
transatlanticism schreef:
Als ik Moneyou was zou ik snel een reclamecampagne starten om deze zekerheid te onderschrijven.


Dat roep ik dus ook al steeds...

Aan de andere kant: Misschien mogen ze dat nu juist niet, ze willen nu juist dat het geld een beetje blijft waar het is... Vandaar ook die verhoging van het garantiestelsel.

Ik zou ook niet raar opkijken als MoneYou juist de rente *verlaagt*, om die geldstromen een beetje tegen te houden. Dan krijgen ze ook geen klachten mbt concurrentievervalsing van Rabo en ING.


Toch, ik snap de kritiek vanuit ING en Rabohoek wel, dat betekent echter niet dat de ABN niet marktconforme producten in de markt mag zetten en houden. Het is aan de ING en Rabobank hun extreem lage rentes op spaarrekeningen zonder voorwaarden te veranderen. Het is wel goedkoop om op de abn te gaan schieten zodat ze zelf niet mee hoeven... Ik kan me ook niet voorstellen dat de staat alleen abn wat gezonder mag maken maar niet aan productinnovatie mag doen, ik snap alleen wel dat ze niet iedereen de markt uit mogen blazen (maar met de huidige aanbieders van een hoge rente is dat ook nog niet zo).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
Ik heb de vraag nog maar een keer gemailed. Kijken wat dat oplevert.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
SpaarXL schreef:
transatlanticism schreef:
Als ik Moneyou was zou ik snel een reclamecampagne starten om deze zekerheid te onderschrijven.


Dat roep ik dus ook al steeds...

Aan de andere kant: Misschien mogen ze dat nu juist niet, ze willen nu juist dat het geld een beetje blijft waar het is... Vandaar ook die verhoging van het garantiestelsel.

Ik zou ook niet raar opkijken als MoneYou juist de rente *verlaagt*, om die geldstromen een beetje tegen te houden. Dan krijgen ze ook geen klachten mbt concurrentievervalsing van Rabo en ING.


Zojuist voor het eerst op TV gezien.
Reclame MoneYou, Haal meer uit je spaargeld.

Men adverteert er dus lekker op los.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:04 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Klopt, die reclame *vlak* voor het 8 uur journaal. Wouter Bos heeft er duidelijk nog geen moeite mee dat er nog wat extra geld bij "zijn" bank binnenstroomt...

(Ik bedenk me nu trouwens dat de meeste mensen de link tussen MoneYou en ABN natuurlijk nog niet zo snel leggen).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO