Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 1:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 1:40 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
AT Bank is veel sneller. Daar wordt standaard door middel van een (gratis!) spoedoverboeking overgeheveld naar je tegenrekening. Dus binnen 1 à 2 uur na je opdracht staat het geld op je tegenrekening. Dat vind ik nu echt snel!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 2:47 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
SuperbII schreef:
Even een pluimpje voor moneyou ivm met de hele snelle service in zelfs deze drukke tijden..!!!

Gisteren middag een rekening aangevraagd, gisteren avond al een mail dat mijn rekening aangemaakt is!
Even overboeking van de tegenrekening en hij is gebruiks klaar... Dat noem ik nou eens een snelle service!!!

Geen gekke papieren onvangen, 3X tekenen, terugsturen enz....

Tevens ziet de site er heel erg vezorgd en goed uit, dat vond ik bij Argenta wel erg tegenvallen, die leek wel 30 jaar geleden gebouwd. :mrgreen:


Van mij geen pluim voor Moneyou. Het openen van de rekening verloopt zeer traag en het begint al met het niet voldoen aan toezeggingen (namelijk dat binnen 2 werkdagen de procedure is voltooid). Eerlijk gezegd hoop ik niet dat dit een voorbode gaat worden van dingen die nog gaan komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 3:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Tegenstrijdige berichten. Ik heb 2 spaarrekeningen geopend en in beide gevallen ging dat heel snel.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 3:20 pm 

Geregistreerd: wo 15 okt 2008 3:11 pm
Berichten: 1
Goedemiddag.

Ook ik heb, wachtend op mijn bevroren tegoed uit ijsland, een rekening bij moneyou geopend. Ik heb hier een vraag en wat opmerkingen over.

- Het overboeken van postbank naar moneyou duurde bij mij 3 werkdagen

- Ik had per abuis overgeboekt van een girorekening die anders is dan de opgegeven tegenrekening. Contact opgenomen met de klantenservice. Mij werd verteld dat er uitsluitend van een tegenrekening kan worden overgeboekt en dat de verkeerde storting zou worden gestorneerd. Dit blijkt onjuist: beide boekingen (van tegenrekening + foutieve rekening) zijn gewoon aangekomen

vraagjes

- Er werd verteld dat men bij Icesave achterdochtig zou moeten zijn vanwege de "te hoge rente". Hou kan Moneyou dit nu ook aanbieden (welliswaar tegen een tiende minder) en hoe kan dit dan wel veilig zijn?

- Itt wat anderen melden zie ik geen rente bij de gestorte bedragen (opgelopen rente 0,00). Wanneer zou dit moeten gaan oplopen?

Alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 3:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Het is naar mijn mening onzin dat men zwaar wantrouwig zou moeten zijn/worden vanwege een rente van 5,25% (of 5,1%).
Weliswaar was deze destijds koploper in het klassement maar het verschil is nu ook weer niet zo groot dat je daar hele ernstige dingen bij zou moeten vermoeden.
Immers een kleine efficiente organisatie op basis van internet kan veel goedkoper werken dan een logge reus als Rabo met al haar kantoren.

Als men 1% rente per maand gaat bieden dan wordt het een heel ander verhaal.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 5:51 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Omdat dit het "pluim voor Moneyou" draadje is, kan ik melden dat ik ze ook een pluim kan geven. Ik heb tweemaal een rekening aangevraagd (een keer voor mezelf, een keer voor mijn ouders), beide keren snel geregeld (bij mezelf 1 dag, bij m'n ouders 3 dagen, ze wilden graag nog een kopie van een bankafschrift, die heb ik gescand en gemaild, 3 uurtjes later was de rekening actief!).

Als ik geld overmaak naar MoneYou, staat het er de volgende dag op, ook meteen rentegevend. Prima!

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 5:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
spaarpot schreef:
Er werd verteld dat men bij Icesave achterdochtig zou moeten zijn vanwege de "te hoge rente". Hou kan Moneyou dit nu ook aanbieden (welliswaar tegen een tiende minder) en hoe kan dit dan wel veilig zijn?


5.1% valt wel mee. ABN, de moeder van moneyou geeft ook 5,2% (deposito 1 jaar)
Bovendien is Moneyou onderdeel van de Bosbank (staatsbank) en kan dus niet failliet gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 7:19 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 5:44 pm
Berichten: 9
spaarpot schreef:

Itt wat anderen melden zie ik geen rente bij de gestorte bedragen (opgelopen rente 0,00). Wanneer zou dit moeten gaan oplopen?

Alvast bedankt


Ik denk dat je de eerste rente na één dag te zien krijgt. Ik heb vandaag een flink bedrag bijgeschreven, maar zie op dit moment ook 0,00 rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 9:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
spaarpot schreef:
Er werd verteld dat men bij Icesave achterdochtig zou moeten zijn vanwege de "te hoge rente". Hou kan Moneyou dit nu ook aanbieden (welliswaar tegen een tiende minder) en hoe kan dit dan wel veilig zijn?


Geloof niet alles wat de Rabobank zegt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:16 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Pecunia schreef:
spaarpot schreef:
Er werd verteld dat men bij Icesave achterdochtig zou moeten zijn vanwege de "te hoge rente". Hou kan Moneyou dit nu ook aanbieden (welliswaar tegen een tiende minder) en hoe kan dit dan wel veilig zijn?


Geloof niet alles wat de Rabobank zegt.


Ik zou de rabobank ook niet geloven. Die is partijdig en lopen nu wel te zeggen dat ze gelijk hadden met icesave en mensen bang te maken. Maar Moneyou en veel andere banken vallen onder het nederlandse garantiestelsel en zit je dus tot 100.000 euro veilig.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:01 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
spaarpot schreef:

- Ik had per abuis overgeboekt van een girorekening die anders is dan de opgegeven tegenrekening. Contact opgenomen met de klantenservice. Mij werd verteld dat er uitsluitend van een tegenrekening kan worden overgeboekt en dat de verkeerde storting zou worden gestorneerd. Dit blijkt onjuist: beide boekingen (van tegenrekening + foutieve rekening) zijn gewoon aangekomen


De medewerker van de klantenservice had beter moeten weten. Het antwoord op die vraag staat gewoon op de moneyou website.
Daar staat:
"Kan ik ook storten vanaf een andere rekening dan mijn tegenrekening?

Ja, mits je overboeking afkomstig is van een bank in Nederland. Alleen je allereerste overboeking moet (vanwege je identificatie) afkomstig zijn van je tegenrekening."

http://www.moneyou.nl/Sparen/Veelgestel ... kening.htm


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 10:29 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
BillGates schreef:
spaarpot schreef:
Bovendien is Moneyou onderdeel van de Bosbank (staatsbank) en kan dus niet failliet gaan.


Dat is een argument dat wel vaker wordt gebruikt als het om ABN Amro/Fortis (en daaraan verwante bedrijven) gaat. Helaas is deze stelling juridisch gezien onjuist. Op het moment dat ABN Amro/Fortis de rekeningen niet meer betaald en geen geld uitkeert aan rekeninghouders (bij geldopname), dan bestaat wel degelijk de mogelijkheid dat faillissement kan worden aangevraagd en het faillissement kan worden uitgesproken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 10:42 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Pecunia schreef:
..... dan bestaat wel degelijk de mogelijkheid dat faillissement kan worden aangevraagd en het faillissement kan worden uitgesproken.

Natuurlijk kan dat bij iedere rechtspersoon gebeuren maar dat is - in dit geval - pure theorie.
In een modern Westers land gaan geen staatsbedrijven failliet.
Immers het faillissement wordt slechts dan uitgesproken als er geen middelen meer aanwezig zijn om de schulden te voldoen en dat doet zich natuurlijk niet voor.
De middelen van de staat zijn onuitputtelijk en als het gaat om belangen van spaarders en werknemers, neemt de staat zijn verantwoordelijkheid.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 2:19 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
obligataire schreef:
Immers het faillissement wordt slechts dan uitgesproken als er geen middelen meer aanwezig zijn om de schulden te voldoen en dat doet zich natuurlijk niet voor.


Dat is niet juist. Het doet er bij een faillissement of een faillissementsaanvraag helemaal niet toe of er voldoende middelen aanwezig zijn om schulden te voldoen. Van belang is of de partij waarvoor een faillissement wordt aangevraagd in een toestand is geraakt dat hij is opgehouden te betalen. Dit ongeacht de vraag of er voldoende middelen zijn of niet. Voor banken als ABN Amro/Moneyou betekent dit in concreto dat ze wel degelijk failliet kunnen worden verklaard, ondanks het feit dat ze in handen van de overheid zijn.

obligataire schreef:
De middelen van de staat zijn onuitputtelijk en als het gaat om belangen van spaarders en werknemers, neemt de staat zijn verantwoordelijkheid.


Middelen van overheden zijn zeker niet onuitputtelijk. Het voorbeeld van IJsland lijkt me voldoende duidelijk in dat opzicht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 4:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Ik vrees dat je dingen toch (te) somber inziet. Ik bedoel, je kan het ook overdrijven.

De Nederlandse staat is qua aantal belastingbetalers, inkomsten en bezit niet te vergelijken met IJsland, wat een miniatuur-staatje is (qua BNP).

Om je een voorbeeld te geven: als Nederland een staatslening uitschrijft a 4% is deze binnen een paar dagen 'volgeboekt'.
Nederland behoort, samen met enkele andere Westeuropese landen, tot de beste debiteuren wereldwijd.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO