Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pluim voor Moneyou :)
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:47 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 2:54 pm
Berichten: 3
Even een pluimpje voor moneyou ivm met de hele snelle service in zelfs deze drukke tijden..!!!

Gisteren middag een rekening aangevraagd, gisteren avond al een mail dat mijn rekening aangemaakt is!
Even overboeking van de tegenrekening en hij is gebruiks klaar... Dat noem ik nou eens een snelle service!!!

Geen gekke papieren onvangen, 3X tekenen, terugsturen enz....

Tevens ziet de site er heel erg vezorgd en goed uit, dat vond ik bij Argenta wel erg tegenvallen, die leek wel 30 jaar geleden gebouwd. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:58 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Geloof me, die papieren komen echt nog wel, hoor. De Nederlandse banken hebben een identificatieplicht. Maak maar vast een kopie van je paspoort. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:50 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Bij mij ook een hele snelle opening van de rekening. Storting ook snel verwerkt en ik wacht nu nog op de papieren.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:52 am 

Geregistreerd: za 19 jul 2008 10:24 pm
Berichten: 22
Ik heb ook de aanvraag gedaan en kreeg net het verzoek om een kopie bankafschrift op te sturen om mijn tegenrekening te verifieren. De betaling van mijn tegenrekening was blijkbaar niet voldoende.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:55 am 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Ik heb twee keer een rekening geopend bij Moneyou. Eerst één voor mijn vader, waarbij het aanmelden behoorlijk snel verliep. Alleen duurde het wel een week voor het eerste bedrag overgeboekt was. Of dat nu aan Moneyou lag, of omdat de SNS-bank zo traag was, of omdat het hierbij om een en/of-rekening gaat, ik weet niet wat de oorzaak is. Dat het wél snel kan heb ik gisteren zelf ondervonden. 's Ochtends een rekening aangemaakt, kort daarna een bevestiging via de mail, direct een eerste bedrag overgeboekt (vanaf de Rabo) en toen ik 's avonds weer keek stond het er al op en was alles rond!

Kortom: een pluim is absoluut verdiend ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 10:43 am 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
Volgens mij is de aanmelding voor MoneYou net als Icesave geheel digitaal. Alleen bij twijfels wordt er om identificatie gevraagd. Ik had de rekening binnen 2 dagen werkend (deze week door alle drukte heen). Nu wachten op de rest van het geld van icesave en dat kan dan zo naar MoneYou. Enige minpunt: icesave had een 3e check voordat je kon inloggen. MoneYou heeft er maar 2.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
transatlanticism schreef:
Volgens mij is de aanmelding voor MoneYou net als Icesave geheel digitaal. Alleen bij twijfels wordt er om identificatie gevraagd. Ik had de rekening binnen 2 dagen werkend (deze week door alle drukte heen). Nu wachten op de rest van het geld van icesave en dat kan dan zo naar MoneYou. Enige minpunt: icesave had een 3e check voordat je kon inloggen. MoneYou heeft er maar 2.

Daarentegen kun je bij Moneyou geen tegenrekening veranderen. Als je een nieuwe tegenrekening op wilt geven, dan moet je een nieuwe spaarrekening openen. Dit is voor mij een betere veiligheid dat die van Icesave, waar je wel de tegenrekening kon veranderen.

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:17 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
transatlanticism schreef:
Volgens mij is de aanmelding voor MoneYou net als Icesave geheel digitaal. Alleen bij twijfels wordt er om identificatie gevraagd.

Zonder kopie van je paspoort in je dossier mogen banken wettelijk geen rekening openen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 10:50 am 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
Sphere schreef:
transatlanticism schreef:
Volgens mij is de aanmelding voor MoneYou net als Icesave geheel digitaal. Alleen bij twijfels wordt er om identificatie gevraagd.

Zonder kopie van je paspoort in je dossier mogen banken wettelijk geen rekening openen.


Mmm, icesave deed dat ook. Je vult toch je documentnr en je BSN in op het formulier. Waarschijnlijk vragen zij het document dan op?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 11:00 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
transatlanticism schreef:

Mmm, icesave deed dat ook. Je vult toch je documentnr en je BSN in op het formulier. Waarschijnlijk vragen zij het document dan op?


Het blijft een raar verhaal, over dat BSN (voorheen SOFI-nr.).
Zo ver mij bekend verstrekt de overheid dit soort gegevens niet aan derden, zoals particulieren en particuliere instellingen.
Waar ze die gegevens dus aan toetsen is mij een compleet raadsel.
Ik krijg sterk het vermoeden dat men met de Wet Bescherming Persoonsgegevens steeds vaker een loopje neemt.
Dat zou dan een slechte ontwikkeling zijn.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 11:58 am 

Geregistreerd: do 12 jun 2008 10:43 am
Berichten: 18
Omdat je alleen kan overboeken naar je tegenrekening, maakt men gebruik van een regeling waarbij de bank van de tegenrekening de identificatie uitvoert.

Daarom ook de check dat er eerst een overboeking vanaf de tegenrekening moet plaatsvinden. Zijn de NAW-gegevens gelijk, is vastgesteld dat de tegenrekening van jou is. Dan ligt het "identificatie-probleem" bij de bank van de tegenrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:02 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Van mij voorlopig geen pluim voor MoneYou. Gisteren vanaf de Postbank aardige bedragen overgeboekt naar GarantiBank, DHB Bank en MoneYou.
Vanmorgen bijgeschreven bij GarantiBank en DHB Bank maar nog niet bij MoneYou.
Toch dezelfde werkwijze als ABN.AMRO?

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:10 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
En nu maar hopen dat de valutadatum klopt. Ik vind de afhandeling van de boekingen bij MoneYou inderdaad ook niet zo vreselijk snel, maar zowel boekingsdatum als valutadatum kloppen bij mij altijd wel.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:36 am 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 8:00 pm
Berichten: 43
Maandagochtend van rabo naar moneyou overgemaakt, maandagmiddag stond het er al op, sneller kan volgens mij niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 12:59 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Linn schreef:
Van mij voorlopig geen pluim voor MoneYou. Gisteren vanaf de Postbank aardige bedragen overgeboekt naar GarantiBank, DHB Bank en MoneYou.
Vanmorgen bijgeschreven bij GarantiBank en DHB Bank maar nog niet bij MoneYou.
Toch dezelfde werkwijze als ABN.AMRO?


Ik heb gisterenochtend geld van de rabo overgemaakt naar moneyou en 's middags stond het er al bij. Ik vond het perfect.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO