Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 4:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 5:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik ben er 110% van overtuigd dat Bos nooit en te nimmer ABN of een dochter zoals Moneyou failliet zal laten gaan. Ook al zou het technisch kunnen. De vertrouwen in de staat zou dan helemaal weg zijn en voor zeer lange tijd consequenties hebben. Zowel nationaal as internationaal. De kans dat NIBC of zo omvalt lijkt mij 1000x groter.

Bedenk dat alle banken, muv de staatsbanken, door geldbeluste (legale maar ethisch- en sociale-) criminelen worden geleid.
Geen enkel commercieel bedrijf stelt het belang van de klant boven zijn eigen belang.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 5:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Hallo!? Los even van de waarde die ik hecht aan de uitspraak van de geldbeluste criminelen bij maar liefst 'alle banken', geldt dit dan ook voor banken als bijvoorbeeld Triodos? Lijkt me toch niet. En zeker, in Amerika zijn wel lieden te vinden die onder jouw noemer vallen, maar om dan iedereen maar volledig generaliserend als zodanig te betitelen? Nee, dat gaat veel en veel te ver!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 12:21 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Klopt het dat Moneyou de enige is die alleen 'tegenrekening' indentificatie doet?
Er hoeft NIETS opgestuurd te worden, na de eerste overboeking vanaf je tegenrekening is alles actief.
Of zijn er meer banken die dit doen (cq. kunnen)?

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 12:29 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
alphons schreef:
Klopt het dat Moneyou de enige is die alleen 'tegenrekening' indentificatie doet?
Er hoeft NIETS opgestuurd te worden, na de eerste overboeking vanaf je tegenrekening is alles actief.
Of zijn er meer banken die dit doen (cq. kunnen)?


Ja, voorheen IceSave.
Hoe men dan de andere verstrekte gegevens controleert blijft duister.
Ik heb al een tijdje het sterke vermoeden dat er dan toch dingen gebeuren die officieel niet kunnen.
Zo zal bijv. de belastingdienst nooit informatie over BSN's vrijgeven aan derden, anders dan aan overheidsdiensten of de persoon in kwestie.
Zelfs dat laatste is nog een heel spektakel.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op wo 22 okt 2008 12:35 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 12:32 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Centraal Beheer doet het ook.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 7:32 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Eergisteren een en/of rekening geopend, gisteren geld overgemaakt, en vandaag is de rekening al klaar voor gebruik. Heel snelle service, daarnaast is de site ook erg strak en snel. Toppie. Niet dat ik over andere banken veel te klagen heb. Ik hoop wel dat ze hoge rente lang kunnen volhouden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 10:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ook eergisteren geopend, maar afgezien van een eerste bevestiging nog niets gehad, ook niet een nummer om geld op te storten, maar het was dan ook al 's avonds, dus morgen krijg ik waarschijnlijk iets van ze...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2009 12:01 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
henrid schreef:
Ook eergisteren geopend, maar afgezien van een eerste bevestiging nog niets gehad, ook niet een nummer om geld op te storten, maar het was dan ook al 's avonds, dus morgen krijg ik waarschijnlijk iets van ze...

Ik heb zaterdag online de dingen geregeld en kreeg afgelopen maandagavond een mailtje met een nummer waarmee ik in kon loggen. Toen kreeg ik mijn rekeningnummer te zien. Heb toen gelijk een storting gedaan maar tot op heden weten ze bij MoneYou nog niets van die storting. Sterker nog, ik wordt nog steeds aangespoord om een eerste storting te doen (die ik dus al gedaan heb). :(
Is er iemand die weet hoe lang het gaat duren voordat alles rond is en ik gewoon toegang heb tot de rekening?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2009 2:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Nou, nog steeds niks van ze gehad hoor, en het is al twee weken geleden.
Maar eens een mailtje gestuurd, en toen moest ik nog maar eens m'n adresgegevens doorgeven, wat ik bij de aanvraag ook al gedaan had.
Ik heb geen goed gevoel bij die bank, en stel hem qua mentaliteit toch gelijk aan overige Nederlandse grootbanken.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2009 6:16 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
henrid schreef:
Ik heb geen goed gevoel bij die bank, en stel hem qua mentaliteit toch gelijk aan overige Nederlandse grootbanken.

ABN AMRO was het toch?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2009 11:01 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 4:24 pm
Berichten: 25
jha schreef:
Is er iemand die weet hoe lang het gaat duren voordat alles rond is en ik gewoon toegang heb tot de rekening?



Bij mij duurde het een WEEK voordat m'n eerste storting verwerkt werd.. :o


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2009 8:58 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik heb afgelopen zaterdag van ING een bedrag overgemaakt naar MoneYou. Pas woensdagavond stond het er op. Daaaag rente!
Het had te maken met het feit dat er vanaf Goede Vrijdag t/m Tweede Paasdag geen betalingsverkeer plaatsgevonden heeft, zei men. Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet. Het betalingsverkeer is toch helemaal geautomatiseerd, daar komen toch geen vakantievierende medewerkers aan te pas. Ik snap ook niet waarom er bijvoorbeeld in het weekend geen betalingen mogelijk zijn en je geld daarom een paar extra dagen onderweg is. In deze digitale tijd is dat toch grote flauwekul. :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2009 10:01 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Neen, dat is het beslist niet!

Maar ik zie de je niet in het zuiden woont.

Ben tegenstander van 24-uurs ekonomie.

Schuiven met geld nooit buiten werkdagen doen.

Pinnen mag wel, maar er zijn enkele gemeentes waar ook dit voor de zondagsrust punt van diskussie is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2009 10:27 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Op goede vrijdag vrij is m.i. niet meer van deze tijd.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2009 11:20 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
jha schreef:
In deze digitale tijd is dat toch grote flauwekul. :?


stuiver schreef:
Neen, dat is het beslist niet!


Ik snap best dat iemand uit geloofsovertuiging de zondagsrust in acht wil houden, maar aan overschrijvingen komen geen mensenhanden meer te pas. Waarom mogen machines niet op zondag draaien?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO