Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 2:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 9:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Mocht je echter geen antwoord krijgen:

Wat moet ik doen als ik al een klacht heb ingediend bij mijn financiële dienstverlener, maar nog geen antwoord heb ontvangen?

U kunt eerst informeren of uw klacht is ontvangen en in behandeling is genomen. Als u binnen redelijke termijn geen antwoord hebt ontvangen, kunt u uw zaak middels het vragenformulier aan de Ombudsman Financiële Dienstverlening voorleggen. Deze gaat vervolgens na wat hij voor u kan betekenen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 6:11 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Update:
Op advies van de SI-deskundigen (waarvoor dank) en van de AFM heb ik mijn klacht voorgelegd aan KIFID (door een formulier van maar liefst 9 A4-tjes in te vullen en op te sturen).
Ook is er een cc van de klacht naar het Meldpunt Financiele Markten gemaild.
Van MoneYou nog steeds niets gehoord of gezien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 6:56 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
@ Florijn:
Als ik het goed begrijp heb je de rente van het eerste kwartaal 2009 nog niet ontvangen?
Hierbij heb je een nieuw rekeningnummer van M.Y. aangevraagd.
Vraag: is het oude rekeningnummer nog steeds actief? Is daarbij je saldo (rente eerste kwartaal 2009) nog zichtbaar?
Zo niet, zo het dan zo kunnen zijn dat je deze rente per 1 juli 2009 alsnog krijgt?
Of is de rente doorgeschoven naar je nieuwe M.Y. rekening?
Misschien stel ik domme vragen, maar ik probeer ook maar wat.

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 7:07 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Bedankt voor je poging om te helpen, Juno.
Maar wat jij aandraagt, is het allemaal niet.
Je kunt hierboven in deze draad lezen hoe het gegaan is..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2009 8:25 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Update 19 mei:

- AFM had telefonisch laten weten dat ik naar KIFID moet met de klacht, maar dat ze graag een cc aan het Meldpunt Financiele Markten zouden ontvangen.
Die heb ik dus een cc gestuurd, met vermelding dat dit op verzoek van AFM gebeurde en dat ik de klacht zelf bij KIFID had ingediend.
Waarop ze binnen een week per mail hebben laten weten dat ik niet bij hen moest zijn, maar bij KIFID en dat zij niets voor me konden doen.
Leuk, he!

- KIFID liet vandaag weten dat mijn klacht niet ontvankelijk wordt verklaard. Ik ben te vroeg, omdat ik eerst de schriftelijke reactie van MoneYou moet afwachten en dat ik die (zonder nietjes) bij moet voegen bij mijn klacht. Maar mijn klacht was nou jammer genoeg precies dat MoneYoy niet reageert (en de zaak niet oplost)
Spoor dus ook vastgelopen.

Ik heb nu maar een brief gestuurd naar het Bestuur van MoneYou, met een cc naar hun klachtencie die nog steeds niet heeft gereageerd op mijn brief van 30 maart (zelfs geen ontvangstbevestiging).

En voor het geval jullie dat nog niet hadden begrepen: geen rente ontvange tot vandaag.
Ideeen blijven welkom!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2009 8:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Bij de politie aangifte van verduistering doen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2009 8:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Naar Amersfoort in je Rambo-tenue ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2009 11:28 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Het vertrouwen in moneyou raakt zo toch wel een beetje weg.
Juist als er iets mis gaat moet een bank hierop wel inspelen.
De organisatie bij moneyou laat in dit geval een flinke steek vallen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2009 7:01 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Intrest schreef:
De organisatie bij moneyou laat in dit geval een flinke steek vallen.

Of het ingehuurde callcenter?
Behoefte een paar verhalen?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 8:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Alweer twee weken later en nog steeds grote stilte: geen reactie van MoneYou op mails en klachtenbrieven, geen rente te zien.
Nog een paar weken wachten en dan provbeer ik weer of de KIFID de klacht nu wel in behandeling neemt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 10:33 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
florijn schreef:
Alweer twee weken later en nog steeds grote stilte: geen reactie van MoneYou op mails en klachtenbrieven, geen rente te zien.
Nog een paar weken wachten en dan provbeer ik weer of de KIFID de klacht nu wel in behandeling neemt.
Heb je al eens gekeken in je persoonlijke moneYou mailbox? Als je een mailtje stuur krijg je daar vaak al snel een ontvangen bericht in.
Ga na het inloggen in dat rijtje aan de linkerkant naar +Berichten> ontvangen en wie weet vind je daar terug waar je al zolang op wacht. Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2009 9:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@George,
Als ze je rekening 'inactief' hebben gemaakt, kun je niet inloggen.
Dus misschin staan in die mailbox wel reacties op mails, maar die zijn dan net zo onbereikbaar als mjn rente.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2009 10:50 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ florijn.

Helemaal gelijk en te gek van woorden dat een bank zoveel negatiefs over zich laat heen laat komen door simpelweg niets van ze te laten horen. Zij zullen Spaarinformatie toch ook wel een beetje volgen? Je wordt gewoon bang als je een probleem met de "klantenservice" van een bank via een 0900 nummer of een e-mail moet oplossen. Er valt nog veel te verbeteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009 12:00 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
@florijn,

inmiddels al iets van je rente 1e kwartaal teruggezien?
misschien dat nu e.e.a. door MY is gecorrigeerd nu de rente van het 2e kwartaal is bijgeschreven..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 10:57 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@ bedankt voor je belangstelling, Witte Duif.
Ik hoopte inderdaad ook dat het met het afsluiten van het tweede kwartaal toch nog goed zou komen.
Maar de rente is niet bijgeschreven, niet op de oude tegenrekening (die ik voor de zekerheid nog steeds aanhoud, zodat ze niet kunnen zeggen dat ze niet KONDEN overmaken) en ook niet op de nieuwe tegenrekening.
Of ze het geld hebben bijgeschreven op de inactieve opgeheven rekening, kan ik natuurlijk niet zien, want daar kan ik niet op inloggen.

Omdat het mij inmiddels wel weer een 'redelijke' termijn lijkt nadat ik mijn tweede klachtenbrief op 20 mei naar de directie van MoneYou en cc naar hun Klachtencommissie heb gestuurd en ik weer/nog niets van hen heb gehoord, zelfs geen ontvangstbevestiging, heb ik maar weer een klacht voor KIFID in orde gemaakt en die zojuist gepost. Intussen zoveel bijlagen waar ze een kopie van willen zien (brieven, mails , bankafschiften, contracten plus de 9 pagina's van het klachtenformulier) dat er aardig wat porto op moet. Zouden ze geen antwoordnummer hebben om het aantal klachten te minimaliseren?
Ik hoop dat ze klacht nu wel in behandeling nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO