Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 7:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 5:25 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 11:49 am
Berichten: 46
Ivo Arnold | Feb 11, 2009 | http://www.rgemonitor.com/euro-monitor/ ... e_makeover

You may have watched on television how surgical and cosmetic treatments can quickly turn plain citizens into attractive eye catchers. Apparently this TV-show has inspired banks, although they have reversed the metamorphosis, from exciting to plain. In bank terms this is called a transformation from transaction banking to relationship banking.

...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 5:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Beste Omega, de voertaal op dit forum is Nederlands.
Omdat ik weet dat velen met belangstelling uitkijken naar al het nieuws over NIBC, waaronder ikzelf, heb ik -om je huid te redden- een link opgezocht waarbij je artikel enigszins vertaald te lezen is:
http://translate.google.nl/translate?hl ... H%26sa%3DG

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 5:47 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Op een vraag kan ik wel een antwoord geven. Sinds de introductie van de internetspaarrekening is NIBC begonnen met het massaal inkopen van eigen obligaties. Waarschijnlijk tegen een prijs die lager is dan de nominale waarde. Voordeel: ze hoeven minder af te lossen en geen rente meer te betalen op deze obligaties.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 5:58 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Die aflossing hangt ze als een molensteen om hun nek.
Eén dezer dagen verwacht ik het jaarverslag 2008.
Ben erg benieuwd hoe de vlag erbij hangt.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 6:22 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 11:49 am
Berichten: 46
Paul209 schreef:
Die aflossing hangt ze als een molensteen om hun nek.
Eén dezer dagen verwacht ik het jaarverslag 2008.
Ben erg benieuwd hoe de vlag erbij hangt.


Ik wacht eveneens in spanning af....hoewel het alleen het JV 2008 van de bank is en niet van de Holding waar alle rommelhypotheken in zittten. Het geeft ons in ieder geval inzicht in de resultaten (daadwerkelijke, dus geen herwaarderingen en andere creatiefe oppoetsmiddelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 6:25 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Verder staat er ook nog:

Betrokken bij deze, kan men vraagtekens bij de stabiliteit van het internet bank business model in het algemeen. Internet banks attract the most interest-sensitive customers. Internet-banken trekken de meeste belang-gevoelige klanten. This reduces their ability to play the game of price discrimination which traditional banks play.

Dus eigenlijk ook een soort waarschuwing tegen internetbankieren in het algemeen.

Verder interessant om te lezen,hoewel mijn engels goed genoeg is vond ik het wel prettig dit in het (grotendeels)nederlands
te lezen.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 8:38 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
Heel interessant en deels ook verhelderend artikel.

Het brengt mij weer terug naar de huidige renteverlagingen die elkaar snel opvolgen.

Was het niet zo dat tot voor kort de hoogste rentes gescoord konden worden bij de nieuwe exotische bank uit meestal Turkije en soms ook uit Rusland?

En als we nu naar de populaire top 10 van hoogste rentevergoeding kijken,vinden we daar nu 2 Nederlandse aanbieders.

Ook weer geen gevestigde namen, ook weer exoten, maar nu uit eigen land.

Moneyou, een hypotheekverstrekker, dochter van ABN, en NIBC direct, een internetformule, bedacht door een zakenbank in zucht naar spaargeld.

Beiden hebben tot nu toe behoorlijk wat geld uit de markt gehaald, hierbij geholpen door hun Nederlandse komaf, het bekende DGS,het fiasco met Icesave en voor Moneyou ook nog eens het directe staatstoezicht.

En die toppositie van beiden vind ik vreemd. En in het geval van NIBC ook verontrustend.
Feit is dat afgelopen tijd alle rentes gedaald zijn. Zowel kort als lang. En bijna alle aanbieders hebben hierop ingespeeld.
Mij lijkt dit een normale en ook gezonde zaak.

De enige twee die nog geen krimp gegeven hebben? Moneyou en NIBC.
NIBC heeft een poging gedaan, maar ging niet verder als het tarief van grote concurrent Moneyou.

Brengt mij bij de vraag wat het idee is achter het huidige hoge tarief van 5,1 % dat met name Moneyou nog steeds biedt.

Zij zouden makkelijk een lager tarief kunnen bieden en daarmee toch concurrerend kunnen zijn.
Geen enkele Turkse of Russiche bank heeft dat speciale lijntje naar Wouter en Noud.

Ik weet het antwoord ook niet, maar steeds vaker krijg ik het idee dat het opzet is.
Opzet bedoeld om de grillige spaarhopper binnen te halen en te houden en tegelijkertijd diverse exoten, wier sterkte bij Bos en Wellink wel degelijk bekend zijn, op een keurige, nette manier, langzaam maar gestaag, buiten spel te zetten.

En dat mag best wel een procentje kosten!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 12:37 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
vigilante schreef:
En dat mag best wel een procentje kosten!


En dat procentje is dan weer een voordeel voor de spaarder,ik hoop dat het zo blijft!(ik zit ook bij MoneYou maar ook bij NIBC)

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO