Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 12:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 9:13 am 

Geregistreerd: di 09 sep 2008 5:43 pm
Berichten: 32
In zijn algemeenheid heeft NIBC Direct op mij een prima indruk gegeven afgelopen maanden. Keurige mails bij een rentewijziging en ook herinneringen over het aflopen van depositos ervaar ik als positief.
Toch is er bij een van mijn depositos iets misgegaan, waarover ik mijn ervaringen met het forum wil delen.

Op 25-12-2008 (ja, ook op feestdagen wordt er rentebewust nagedacht met renteverlagingen in het vooruitzicht) heb ik een 3 maands deposito afgesloten van 5,5%. Bij het afsluiten aangegeven dat ik NIET automatisch wilde verlengen.

Op 23-02-2009 een herinneringsmail einde deposito ontvangen.

Op 25-03-2009 00:20u een mail ontvangen:
Geachte relatie, De termijn van uw NIBC Direct deposito is verstreken. U hebt ons laten weten dat uw spaargeld overgemaakt dient te worden naar uw internetspaarrekening. Wij hebben uw termijndeposito beëindigd en uw kapitaal gestort op uw NIBC Direct internetspaarrekening. Indien u vragen hebt, kunt u contact opnemen met één van onze servicemedewerkers op 0900 - 409 409 4 (10 cent per minuut). Raadpleeg onze website voor de openingstijden. Met vriendelijke groet, NIBC Direct

Op 25-03-2009 08:00u mijn rekening gecontroleerd of het depositospaargeld daadwerkelijk is overgemaakt. (Heb het geldbedrag nodig voor een grotere uitgave.) Bij de controle bleek dat het depositospaargeld is overgemaakt naar een nieuwe deposito van 5,05% met een looptijd van 1 jaar.
Bij de oude 3 maands deposito staat nu bij herplaatsing: Ja, met een termijn van 1 jaar.

Op 25-03-2009 hierover diverse malen gemaild met de servicedesk om aan te geven dat er door NIBC een fout is gemaakt en dit moet worden hersteld. Via de mail meldt NIBC: Wij kunnen geen deposito's voor u openen of verlengen. U kunt dit alleen zelf doen als u inlogt in uw persoonlijk account. Eén maand voordat het termijndeposito afloopt, kreeg u een e-mail met de vraag of u uw termijndeposito wilt verlengen. U kunt via uw NIBC Direct account uw keuze bekijken. De destijds door u gemaakte keuze zou worden doorgevoerd, tenzij u deze vóór afloop van uw termijndeposito had gewijzigd.
Wilt u de deposito toch laten sluiten? Dan kunt u dat doen door ons een schriftelijk verzoek te sturen per post binnen twee weken na herplaatsing van de deposito.


Hierna later op de avond telefonisch contact gezocht met NIBC. (weg hoger rentevoordeel...) Uiteindelijk via een supervisor Servicedesk de gemaakte fout als een NIBC fout erkend gekregen, wat hij de volgende dag zou uitzoeken en me hierover iets zou laten weten.

Op 26-03-2009 heeft de supervisor Servicedesk met terugebeld en me laten weten dat NIBC de fout niet kan reproduceren, zij kunnen niet uit de logging halen wat er is gebeurd. Op mijn nadrukkelijke verzoek de fout te herstellen werd gemeld dat ik daartoe toch echt een schriftelijk verzoek met handtekening van beide rekeninghouders moet indienen.

Op 27-03-2009 de brief met handtekeningen in de brievenbus gedaan met het verzoek om de deposito ongedaan te maken.

Door NIBC is aangegeven dat bij de ontstane fout de volgende zaken opvallen:
- als er al een vinkje is omgevallen bij het automatisch verlengen, dan nog zou een 3 maands deposito niet verlengd mogen worden naar een 1-jaars deposito.
- Bij normaal automatisch verlengen van een deposito wordt het bedrag eerst overgemaakt naar de internetspaarrekening en vandaaruit een nieuwe deposito geopend. In mijn situatie is het bedrag rechtstreeks overgemaakt van deposito naar deposito.
- Het is niet vanuit de logging te traceren wat er is gebeurd.

Het mag duidelijk zijn dat door deze fout het vertrouwen in NIBC bij mij een forse deuk heeft opgelopen. Met name vind ik het "eng" dat dit een 100% digitale internetbank is waarbij men blijkbaar technisch niet "in Control" is.

Ik hou jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op dit vlak.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 10:18 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Dit is inderdaad niet zoals het hoort en ik ben beniewd hoe dit voor je afloopt!

Ik heb deze ervaring niet bij de NIBC, maar ik snap dat je door deze ervaring het vertrouwen een beetje zoek is.
Hopelijk lossen ze het een beetje snel voor je op ;)

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 10:35 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ Intrest
Vorig jaar had ik een probleem met inloggen dat ik niet zelf kon oplossen. Daar ik in Den Haag woon en het hoofdkantoor daar ook is was voor mij de stap snel gemaakt daar mijn probleem voor te leggen. Ik werd bij de receptie ontvangen met een kop koffie en al snel kwam er een dame mij ophalen. Ik mocht bij haar aan het buro plaats nemen en zij loste mijn probleem via haar PC voor 100% op. Mijn indruk was daarna zo positief dat ik na thuiskomst een 5, een 6, en een 7 jaars deposito afsloot tegen 6%. Zo'n service had ik bij mijn Postbank nog nooit mee gemaakt. NIBC is voor mij nu dus iets meer dan alleen maar een internetbank, succes


Laatst bijgewerkt door George op vr 03 apr 2009 6:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 11:41 am 

Geregistreerd: di 09 sep 2008 5:43 pm
Berichten: 32
@George
Je positieve NIBC gevoel levert je de komende tijd in ieder geval nog een mooie toprente op!
Het geeft me in ieder geval een iets beter gevoel, zoals jij jouw ervaring beschrijft. Tot nu toe heb ik wel ervaren dat NIBC open communiceert en de mensen van de servicedesk zich aan de gemaakte afspraken houden voor bv het terugbellen. In die zin verwacht ik nog steeds dat het vanuit NIBC netjes opgelost wordt.
Vanuit Limburg ben ik niet zo eenvoudig in de gelegenheid om even in Den Haag naar het hoofdkantoor te gaan. (Zeker morgen niet doen, heb ik begrepen, ivm de Afganistan-top.)
Bovendien heb ik dan, met de te maken reiskosten, redelijk snel een BusinessCase om de deposito toch maar door te laten lopen voor een jaartje. :cry:

Nog maar even afwachten dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 12:05 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ Interest Ja Limburg is wat ver voor zo'n persoonlijke oplossing maar jouw probleem zal zeker opgelost worden. Nogmaals Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 5:46 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
[quote="Interest"]

Het mag duidelijk zijn dat door deze fout het vertrouwen in NIBC bij mij een forse deuk heeft opgelopen. Met name vind ik het "eng" dat dit een 100% digitale internetbank is waarbij men blijkbaar technisch niet "in Control" is.


Bij mij komt er ook een deposito vrij. En ik blijf waakzaam. Wordt van het bovenstaande niet vrolijk. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 6:16 pm 

Geregistreerd: di 09 sep 2008 5:43 pm
Berichten: 32
ger schreef:
Bij mij komt er ook een deposito vrij. En ik blijf waakzaam. Wordt van het bovenstaande niet vrolijk. :(

@Ger
Laat svp ook even weten hoe jouw deposito afhandeling is verlopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 9:15 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:14 pm
Berichten: 30
Gelukkig, ik ben niet de enige. Ik dacht dat ik gek werd :-)

Mij is het begin januari ook overkomen met een 3 maanden deposito. Ik wist vrijwel zeker dat ik het deposito niet automatisch of handmatig verlengd had. Ik had daar ook van NIBC een bericht van gekregen per e-mail, maar toch was het deposito verlengd. Ik heb natuurlijk gebeld, maar daar werd ik afgewimpeld dat ik het zelf had omgezet! Ik moest maar een brief schrijven. Nou ja, de rente was toen nog prima, en dat was te veel moeite eigenlijk.

Nu loopt het verlengde deposito 7 april en kan ik het geld weer goed gebruiken en de rente is een stuklager. Ik ben van plan op 6 en 7 april screenshots te maken als bewijs, zodat ze me dit geintje niet weer flikken. Het is slecht dat dit kennelijk een programmeerfout is en vaker voorkomt, dat zou niet moeten gebeuren bij een professionele bank!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 9:44 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Kermit schreef:
Gelukkig, ik ben niet de enige. Ik dacht dat ik gek werd :-) ...
Don´t get mad, get even !
afbeelding: http://3.bp.blogspot.com/_Qy4iftwk5JM/SERHQszKbWI/AAAAAAAADOU/40tQjTr9PFM/s400/GangstaKermit.jpg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 9:44 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Kermit schreef:Ik ben van plan op 6 en 7 april screenshots te maken als bewijs,

Lijkt me sowieso altijd handig en verstandig,ik doe dat in ieder geval altijd! 8)
(Ik heb geen bijpassende foto voorhanden zoals appeltje heel orgineel wel) :wink:

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 10:03 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Maak de screenshots dan wel via de knop: Details termijndeposito en contoleer of er bij herplaatsing JA of NEE staat. Staat er niet het gewenste dan kan je dat alsnog veranderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2009 8:35 am 

Geregistreerd: di 09 sep 2008 5:43 pm
Berichten: 32
Je kunt screenshots maken zoveel als je wilt, deze werken alleen voor jezelf om niet gek te worden. :lol:
In mijn geval kan ik ook aantonen dat er door NIBC een fout is ontstaan, hetgeen ook door NIBC is erkend, echter om het recht te zetten moet er toch een brief met handtekeningen verstuurd worden...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2009 9:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:44 am
Berichten: 46
Woonplaats: Zuid-Limburg
Ik stuur mijn klacht in dit soort situaties aan de interne accountantsdient met een kopie aan de dnb. In de brief duidelijk omschrijven dat je een fout in de IT systemen bent tegen gekomen. Je wil niet weten hoe snel de problemen dan worden opgelost. :D

_________________
"The point is, ladies and gentleman, that greed -- for lack of a better word -- is good.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2009 10:17 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Big Al schreef:
Ik stuur mijn klacht in dit soort situaties aan de interne accountantsdient met een kopie aan de dnb. In de brief duidelijk omschrijven dat je een fout in de IT systemen bent tegen gekomen. Je wil niet weten hoe snel de problemen dan worden opgelost. :D

En onze DNB toezichthouder kan een missteek die zij zelf nog niet opmerkte ook in de gaten houden :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2009 12:06 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Een 2 weken geleden heb ik een e-mail naar NIBC gestuurd. Met vermelding dat ik mijn deposito met einddatum 11-05-2009 niet wil verlengen.
Ik had bij het afsluiten ook al aangegeven in een keuze mogelijkheden ook NIET te willen verlengen.
(maar je weet maar nooit)
Tot op vandaag geen reactie. Behalve een mail met de melding "dat het bericht in behandeling zullen nemen.En dat ze binnen 48 uur hier op terug zullen komen.""

Maar nee dus... niets gehoord!!.
Dan maar bellen. En de persoon zal nu mij een e-mail sturen met de bevestiging dat de betreffende deposito niet verlengd zal worden.

Ik blijf er als een "bok op een haverkist" op zitten!! :mrgreen:

Hé dat is snel....Binnen 5 min. een e-mail van NIBC:
Geachte........
In het rekeningoverzicht staan uw verschillende rekeningen onder elkaar vermeld.
U kunt op het vergrootglas klikken om de details van uw termijndeposito's te bekijken.
U kunt hiervan een printscreen uitprinten als bewijs dat het termijndeposito niet opnieuw verlengt dient te worden.
Met vriendelijke groet,
NICB Direct.
We wachten af :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO