Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2009 12:23 pm 

Geregistreerd: di 31 maart 2009 11:51 am
Berichten: 6
Hallo allemaal,
Na een tijd als lezer van jullie ervaringen gebruik gemaakt te hebben heb ik mij nu aangemeld om mijn ervaringen ook met jullie te delen.

[quote] ger schreef: Bij mij komt er ook een deposito vrij. En ik blijf waakzaam. Wordt van het bovenstaande niet vrolijk.
[quote] @Ger Laat svp ook even weten hoe jouw deposito afhandeling is verlopen.[quote]

Op 30/03 liep mijn deposito af en stond het bedrag inclusief rente op de spaarrekening.
Geen problemen dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 5:02 pm 

Geregistreerd: di 09 sep 2008 5:43 pm
Berichten: 32
Even een tussentijdse update over de afwikkeling van de fout mbt de ongewild verlengde deposito:

Op 1-4 via email wederom contact gezocht met de NIBC Servicedesk:
Afgelopen week heb ik conform uw verzoek de deposito opzegbrief met alle handtekeningen op de brievenbus gedaan. (Na telefonisch uitleg van dhr. *****, supervisor servicedesk)
Tot op heden zie ik echter het depositospaarbedrag nog niet op mijn internetspaarrekening staan.
Kunt u mij aangeven of u de brief heeft ontvangen en in behandeling heeft genomen en wanneer ik weer over het spaarbedrag kan beschikken?


Hierop kwam een gestandaardiseerd antwoord waarin geen duidelijke antwoorden op mijn vragen werden gegeven:
Citaat:
Eén maand voordat het termijndeposito afloopt, krijgt u een e-mail met de vraag of u uw termijndeposito wilt verlengen. U kunt via uw NIBC Direct account uw keuze bekijken. De destijds door u gemaakte keuze wordt doorgevoerd, tenzij u deze vóór afloop van uw termijndeposito wijzigt. U kunt uw keuze aangeven tot de ingangsdatum. Indien u uw termijndeposito niet wilt verlengen, zal het bedrag plus rente worden overgemaakt naar uw internetspaarrekening.

U heeft in uw account aangegeven de termijndeposito te verlengen met 1 jaar.
Wij zullen en kunnen dit systeem technisch niet doen.
Is de verlengen niet de bedoeling? Dan heeft u 14 dagen (na verlengen) de tijd om de deposito op te zeggen.
Wij zullen het geld dan terug storten op de rekening.

Onze excuses voor het ongemak.

Op 3-4 heb ik enigszins geirriteerd vanwege de mailafhandeling telefonisch contact gezocht met NIBC Direct.
De Servicedesk gaf aan op dit moment niet te kunnen helpen in het achterhalen van de status van de afwikkeling van de deposito. Nadat ik aan heb gegeven dat ik het gevoel had dat mijn geld momenteel in gijzeling bij NIBC was, omdat ik alles had gedaan wat van mij gevraagd was en nu alleen maar kon afwachten en hopen op een goede afwikkeling, is er een terugbel afspraak gemaakt.

Een zeer vriendelijke dame heeft mij conform afspraak een half uurtje later teruggebeld.
- Zij gaf me aan de depositoafhandeling in behandeling te hebben en dit uiterlijk op 6-4 af te ronden.
- Mij telefonisch zou berichten zodra dit afgerond is.
- Zij blij was met de terugkoppeling over de mailwisseling zodat zij foutjes in NIBC Direct processen en systemen beter kunnen oplossen.
Kijk, dit zijn zaken die mij weer vertrouwen geven in de goede afloop en in NIBC. :)

Daarnaast gaf zij aan dat NIBC Direct een aantal verbeteringen al in de pijplijn heeft zitten.
Op mijn opmerking dat het telefonisch moeilijk was om door de 1e lijns servicedesk te komen wanneer je een echt een probleem of klacht hebt, gaf ze mij aan dat er via de website -> service -> contact -> klachten een klachtenformulier ingevuld kan worden dat direct bij haar, 2e lijns support terecht komt. Het is maar een weet, doe er je voordeel mee!

Als laatste heb ik promotie gemaakt voor het forum van spaarinformatie.nl waarin voor NIBC (en ook andere banken en geinteresseerden) veel informatie is te vinden over hoe tegen bankzaken wordt aangekeken, de service wordt ervaren, welke verbeteringen aan producten en diensten zijn aan te brengen etc. Zij zou dit doorgeven aan de verantwoordelijken binnen NIBC.


Een uurtje later werd ik gebeld door een meneer van de marketing van NIBC. Dit was ook een prettig gesprek . Ik heb met hem oa gesproken over:
- Afhandeling van problemen in zijn algemeenheid. (ook leerfase voor NIBC.)
- Het spaarinformatie.nl forum en de aldaar aanwezige vaak diepgaande kennis over de (spaar)markt. (Een productmanager zou er nog wat kunnen leren over bijvoorbeeld kapitaalposities...)
- De impact van het internet op een relatief nieuw (6 maanden) bedrijfsonderdeel als NIBC Direct. Ondanks dat het een internetbedrijf is en er een grote impact werd voorzien, is de impact nog groter gebleken.
- Het participeren van NIBC op het forum. De NIBC webrep neemt volgens NIBC alleen deel aan een discussie wanneer er onwaarheden worden vermeld. Verder heb ik aangegeven dat "we" het prettig vinden dat NIBC zich bekend maakt wanneer ze deelnemen aan een discussie en dit niet anoniem doet, zodat we zelf deze deelname op waarde kunnen inschatten.
- Het noemen van namen van NIBC medewerkers oa in dit topic. (Is uiteraard echt ongewenst, svp niet meer doen. Je weet niet wat dit voor impact heeft voor de betreffende medewerker.)
- Het vormen van een klantklankbord voor nieuwe diensten en producten zodat deze de (opbouwende) kritische toon nog beter kan doorstaan en daarmee kwalitatief beter worden. Zo'n klantklankbord zou vanuit spaarinformatie.nl evt gevoed kunnen worden, want waar tref je zoveel kennis over de spaarmarkt aan...


Al met al heb ik vandaag een diepere kijk in de aanpak van NIBC mogen nemen en dat heeft me absoluut meer vertrouwen gegeven in dit bedrijf.
Ik hoop dat ze het vertrouwen niet beschamen en de aanleiding voor de contacten, mijn depositoprobleem, wel snel oplossen.
Ik hou jullie weer op de hoogte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 5:19 pm 

Geregistreerd: di 09 sep 2008 5:43 pm
Berichten: 32
Citaat:
Ik mag het misschien niet vertellen maar ik ben toen geweldig geholpen door: ******* telefoon ******

Ik heb er geen gebruik van gemaakt, maar het rechtsreeks noemen van individuele namen met directe nummers blijkt een enorme impact te hebben. Er zijn blijkbaar veel lezers hier.... :lol:
Ondanks dat we elkaar ook graag willen verder helpen, denk ik dat we wel mogen stilstaan bij deze gevolgen. Ook blijken deze rechtstreekse ingangen de beoogde interne procesgang te verstoren.
Maak bij een echte klacht liever gebruik van de NIBC Direct website -> service -> contact -> klachten en vul een klachtenformulier in. Dit komt direct bij de 2e lijns support terecht. Het is maar een weet, doe er je voordeel mee!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 6:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Interest schreef:
Citaat:
Ik mag het misschien niet vertellen maar ik ben toen geweldig geholpen door: ******* telefoon ******
Ik heb er geen gebruik van gemaakt, maar het rechtsreeks noemen van individuele namen met directe nummers blijkt een enorme impact te hebben.


Helemaal gelijk, ik wilde je spontaan delen in mijn goede ervaring, maar inmiddels naam en nummer verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 7:38 pm 

Geregistreerd: di 09 sep 2008 5:43 pm
Berichten: 32
Goede actie George!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 8:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Het was weer leuk George.
De naam heeft weer geholpen bij mijn miniatuur onderzoekje over ernstige inteelt (van hoog tot laag) in de bankwereld.
Ook de genoemde mevrouw heeft o.a. een arbeidsverleden bij andere bank.
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 9:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Paul209 schreef:
Ook de genoemde mevrouw heeft o.a. een arbeidsverleden bij andere bank.
Icesave of RABO? :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 9:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
De laatste.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 10:24 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Hopende dat zij dan niet over de hoogte van de rente gaat!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 10:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Of, dat het besmettelijk is. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009 5:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Bekijk het eens positief: ze is overgestapt wegens het verschil in rente 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 3:42 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:14 pm
Berichten: 30
Nou, het is vandaag allemaal goed gegaan. Het depositio is afgelopen en ze hebben alles terug gestort. Dat scheelt weer!

Ik denk dat ze het probleem verholpen hebben :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009 10:08 am 

Geregistreerd: di 09 sep 2008 5:43 pm
Berichten: 32
Even een laatste update:

Op maandag 6 april is mijn deposito uiteindelijk teruggestort op de spaarrekening.
Het enige jammer hierbij is dat de deposito reeds op vrijdag 3 april ontbonden is, waardoor er toch een aantal dagen rente verloren is gegaan. Maar ja, het betreft geen grote financiele schade, maar het gaat me meer om het principe.

De dame van NIBC heeft verder ook woord gehouden door mij te berichten over de afhandeling van de deposito.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO