Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 6:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 12:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
nickster schreef:
Voor hoeveel maanden of jaren zetten jullie je geld vast bij deze deposito?

Alle smaken varierend van 1 tot 7 jaren. Overal gelijke bedragen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 3:38 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
nickster schreef:
Voor hoeveel maanden of jaren zetten jullie je geld vast bij deze deposito?


Ik meen dat je eerder hebt geschreven dat je jouw totale inleg van, schrik niet, 10 euro al had weggehaald!!! Dat zal me een deposito worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2008 10:59 am 

Geregistreerd: do 18 sep 2008 10:37 am
Berichten: 9
ja is ook weg. Maar twijfel tussen een internetspaarrekening + een deposito van ofwel NIBC of AKbank.

AKbank staat er beter voor kwa rating heb ik op dit forum gelezen, maar is wel Turks..
En NIBC is gewoon een Nederlandse bank maar die staat er slecht voor.

En die €10,- stond er alleen op om te controleren of alles goed werkt, wat dus niet het geval was. Ik ben niet zo lomp om meteen de hoofdprijs over te boeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2008 11:40 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@nickster

Of dat lomp is, kan ik niet beoordelen. Als je twijfelt tussen deze beide banken, zou ik daar maar geen punt van maken. Zolang je je binnen de grenzen van het deposito garantiestelsel beweegt, is er uiteindelijk niets aan de hand. Maar als je de rating toch een probleem vindt, zou ik een bank met een goede rating kiezen. Al is dat in de huidige tijd ook al geen echte zekerheid. (zie Fortis)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2008 12:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
nickster schreef:
AKbank staat er beter voor kwa rating heb ik op dit forum gelezen, maar is wel Turks..

Hou me te goede. Akbank is een prima bank met een goede kredietwaardigheid. Maar de rating is maar B1. Ik blijf het herhalen. Tot vervelens toe.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 7:54 am 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:18 am
Berichten: 24
Doboy schreef:
Hou me te goede. Akbank is een prima bank met een goede kredietwaardigheid. Maar de rating is maar B1. Ik blijf het herhalen. Tot vervelens toe.


Misschien wel handig om aan te geven wat jouw punt nu eigenlijk is, anders is het niet zo zinvol om dit tot (inderdaad) vervelens toe te herhalen.
Ik kan me voorstellen dat de boodschap is: Dus niet meer dan €20k er op zetten.

Wat de relevantie is van de opmerking ".....maar is wel Turks" ontgaat mij volledig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 8:41 am 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 11:49 am
Berichten: 46
Strafford schreef:
Doboy schreef:
Hou me te goede. Akbank is een prima bank met een goede kredietwaardigheid. Maar de rating is maar B1. Ik blijf het herhalen. Tot vervelens toe.


Misschien wel handig om aan te geven wat jouw punt nu eigenlijk is, anders is het niet zo zinvol om dit tot (inderdaad) vervelens toe te herhalen.
Ik kan me voorstellen dat de boodschap is: Dus niet meer dan €20k er op zetten.

Wat de relevantie is van de opmerking ".....maar is wel Turks" ontgaat mij volledig.


Volledig mee eens.

De rating van NIBC is trouwens ook niet super meer sinds de overname door JC Flowers, een Amerikaanse bankier. Ze hebben nog wat slechte investeringen in Amerikaanse obligaties/leningen in NIBC Holding. Ik ben benieuwd of hierover komende tijd nog wat bekend wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 10:04 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Strafford schreef:
Doboy schreef:
Hou me te goede. Akbank is een prima bank met een goede kredietwaardigheid. Maar de rating is maar B1. Ik blijf het herhalen. Tot vervelens toe.


Misschien wel handig om aan te geven wat jouw punt nu eigenlijk is, anders is het niet zo zinvol om dit tot (inderdaad) vervelens toe te herhalen.
Ik kan me voorstellen dat de boodschap is: Dus niet meer dan €20k er op zetten.

Ik plaats deze opmerking alleen maar omdat ik het jammer zou vinden als mensen op grond van verkeerde informatie(rating) voor een bank zouden kiezen. Dit zou andere banken tekort doen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 11:26 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Een overweging zou ook kunnen zijn dat er wel het een en ander veranderd m.b.t het garantiestelsel als Turkije bij de EU zou komen.

Je moet niet alleen op ratings afgaan. Dat heeft in deze economische situatie weinig zin. Een rating is een onderdeel van factoren waardoor je beslist of je bij die bank gaat sparen, of bij een ander.
Een bank kan binnen een week plat gaan als er een run komt.
Als morgen 50% van de klanten van RABO z'n geld daar weghaalt is het ook feest.
Het enige wat je momenteel kunt doen is zorgen dat je ruim onder de 20k per persoon per rekening blijft.
Spreiden dus. En of je dat nou bij AK of NIBC doet is niet zo relevant.
Ik zou niet eens tot het maximum van 20K gaan, maar dit bijvoorbeeld verdelen over 3 of zelfs 4 banken.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 11:31 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Karel Spaargraag schreef:
Ik zou niet eens tot het maximum van 20K gaan, maar dit bijvoorbeeld verdelen over 3 of zelfs 4 banken.


Al is het maar omdat - naast het saldo - ook de inmiddels opgebouwde rente binnen dat bedrag moet blijven, wil je 100% op zeker spelen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 2:18 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Karel Spaargraag schreef:
Ik zou niet eens tot het maximum van 20K gaan, maar dit bijvoorbeeld verdelen over 3 of zelfs 4 banken.


Ben ik het niet helemaal mee eens. Tot 20K is sowieso gegarandeerd, dus waarom dan 3 a 4x zoveel risico lopen om bij de DNB aan te kloppen voor je geld, ook al gaat het dan om minder?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 3:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Daar heb je een punt, het is net zoveel werk om 200 euro te claimen als 20.000 euro, als die bij één bank staan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 4:11 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
En de kans dat je met een faissement te maken krijgt wordt groter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 4:15 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
joliehuis schreef:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Tot 20K is sowieso gegarandeerd, dus waarom dan 3 a 4x zoveel risico lopen om bij de DNB aan te kloppen voor je geld, ook al gaat het dan om minder?

Omdat je als jouw enige bank omvalt je volledige spaarsaldo drie maanden lang onbereikbaar is, omdat de DNB wat tijd nodig heeft om tot uitkering over te gaan. Risico = kans dat er iets mis gaat maal impact die het heeft. Door 20K over meer banken te verspreiden verhoog je weliswaar de kans dat er iets mis gaat maar verlaag je de impact aanzienlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 4:15 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Dat bedoel ik juist. Enige punt dat je kunt maken is dat als je moet aankloppen bij DNB, het om minder geld gaat waar je om moet leuren en dat je je daardoor wellicht iets minder zorgen maakt of het allemaal wel goed komt. En dat je een tijdje niet kunt beschikken over een kleiner gedeelte van je vermogen.

Hoe lang duurt het door de bank genomen eigenlijk vanaf faillissement tot uitkering door DNB?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO